Opintojen ohelle pienen pieni yritys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yrittäjäksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yrittäjäksi

Vieras
Aloitan omissa tiloissani yritystoiminnan ja tarjosin lukiossa opiskelevalle pikkusisarelleni mahdollisuutta tulla yrittäjäksi samoihin tiloihin.
Pikkusisko asuu omillaan,ajokortti ja auto on. Ei kuitenkaan tuloja ole kun asumislisä ja opintoraha käsittääkseni. Nyt on ensimmäistä kertaa hakenut toimeentulotukea.
Sisko on hakenut opintojen ohelle osa-aikatyötä.
Jäätiin miettimään miten sisko pystyisi yrittäjänä olemaan,tarkoitus oli siis saada ns.taskurahaa pienellä toiminnalla. Toimisiko hän minun toiminimeni alla vai perustaisiko oman toiminimen?
Tarkoitus siis noin yhtenä päivänä viikossa työskennellä hevoskerhon vetäjänä.Kesällä lähinnä. Taikka pitää ratsastustustunteja kahdella hevosella.Hyvin pientä toimintaa siis tarkoitus järjestää,mutta kuitenkin vähän tienata ettei tarvitsisi sossun asiakkaana olla.
heppakerhosta voisi saada 40 e per kerta.
meidän naapuriin tulee terapiaratsastusta muutamalle päivälle viikossa, silloin sisko voisi vaikka kahviota pitää (meidän tiloissa). Hygieniapassi vaan täytyy hommata.

Vai onko se nyt niin että kaikki mitä tienaa, vähenee opintorahasta tms? Silloin ei kannata edes harkita, koska tulee jo bensakuluja kun tänne ajaa!

Eikös koululaiset saa tienata johonkin rajaan astiin?
Ja ei mun mielestä sun siskon kannattaa tälläistä varten mitään toiminimeä perustella. Otat hänet bvaan itsellesi töihin osa-aikaisesti. Maksat palkan ja vaikka ne kilometrikorvaukset ;) Mielestäni helpompaa....

Ok kiitoksia! Täytyy nyt miettiä asiaa.

Valitettavasti auto on pakko olla käytössä niin pitkään kuin saa asunnon lähempää koulua. Ollaan aika syrjässä..

[QUOTE="mie";26089503]Eikös koululaiset saa tienata johonkin rajaan astiin?
Ja ei mun mielestä sun siskon kannattaa tälläistä varten mitään toiminimeä perustella. Otat hänet bvaan itsellesi töihin osa-aikaisesti. Maksat palkan ja vaikka ne kilometrikorvaukset ;) Mielestäni helpompaa....[/QUOTE]

Samaa mieltä.

Mahtavaa jos näin onnistuisi :) Varsinkin kesällä tässä olisi ideaa,voi olla että talvi jää huomattavasti vähemmälle.

En haua tietenkään että opinnot häiriintyvät millään lailla.

Yhteistyössä