Opinnäytetyön pituudesta?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
käy kattoo koulus opinnäytetyö-ohjeistuksesta
Ei siellä mitään lue. Ja opettajilta saa vaan ympäripyöreitä vastauksia siitä, miten sisältö on tärkein eikä pituus... Joopa joo. TUskinpa sitä silti 10 sivun työllä läpi pääsee vaikka täyttä tavaraa olisikin :D

pere
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei siellä mitään lue. Ja opettajilta saa vaan ympäripyöreitä vastauksia siitä, miten sisältö on tärkein eikä pituus... Joopa joo. TUskinpa sitä silti 10 sivun työllä läpi pääsee vaikka täyttä tavaraa olisikin :D
vähintään 50 sibvua

AMK
Itsellä se pituus alkoi unohtua, kun tosissaan siihen oppariin pääsi sisälle ja sitä oikeaa asiaa alkoi tekstiksi tulla. Mäkin ensin siis panikoin sitä pituutta, mutta lopulta pätkin paljon pois, kun tuli jonninjoutavia jaariteltua. :D Riippuu siis ihan oikeasti sisällöstä!
Omasta opparista jo pari vuotta ja ei nyt ole käsissä. Oli siinä muutama kymmenen sivua pelkkää tekstiä, ei muista paremmin enää...

Keittiönoita
Minimi lienee 30 sivua. Mutta sitten pitää se kirjallisen pumaskan lisäksi olla jotain muutakin. Mun opinnäytetyöni amk:sta on 39 sivua plus liitteet. Lisäksi yksi noin 5000 A4:sta käsittävä määrä ohjelmointikoodia. Varsinainen opinnäytetyöni oli siis toi softa, kirjallinen läpyskä vain osa opinnäytetyötä.

Meidän koulussa toisella asteella pitää olla max. 10 sivua asiaa siihen päälle liitteet yms. Eli kyllä mä luulisin, että amk:ssa pitää olla pidempi kuin tuo. Nyt revit sen vastauksen joltakin opettajalta. Tai sitten jos koulun kirjastossa on vanhoja opinnäytetöitä?

Se riippuu ihan siitä, että kaikki tarpeellinen asia löytyy teoriaosuudesta ja jos tekee yksin niin se voi olla suppeampi. Ainakin meidän koulussa joissain yksin tehdyissä töissä teoriaosuus on vajaa 10 sivua. Joillain sitten selvästi enemmän. Parityönä tehdyissä sitten enemmän. Minulla ja parillani on tällä hetkellä jotain 13 sivua kasassa. Ensi viikolla ohjausta ja saa ohjaajat sanoa mielipiteensä. Tietysti sitten tuohon teorian lisäksi tulee tekstiä vielä varmaankin 20 sivua, kun aletaan tässä aineistoa käymään läpi. Meillä määrällinen tutkimus.

Kai teillä on opinnäytetyöt koulun kirjastossa ja netissä nähtävillä, josta voi katsoa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja pere:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vähintään 50 sibvua
No eikä! Katoin, että kavereilla oli jotain n.35 sivua + liitteet ja itelle tulee ehkä just ja just se 30 + liitteet...

ap
No oma työni ei oikein vastaa normaaleja AMK:n töitä vaan on lähempänä jotain yliopiston tutkimuksia, joten opettajatkin on vähän öönä tän mun juttuni kanssa... Kun siinä ei oo oikeen teoriaosuuttakaan kunnolla, kun se on tehty semmosella ihmeellisellä menetelmällä :D No joo... Kaipa mä lähetän sen opelle mitä on tähän mennessä tehty niin josko se siitä sitten sanois jotain kommenttia. Kiitos kaikille vastaajille!

Keittiönoita
Rippuu varmaan paljon koulustakin. Aikoinaan sairaanhoito-opistossa oli minimiraja opinnäytetyölä 25 sivua. Amk:ssa tietojenkäsittelyn tradenomiksi opiskellessani minimiraja oli 30 sivua plus tietojärjestelmä, jonka oli tehnyt.

Heh
No sehän riippuu täysin siitä, teetkö sen yksin vai kaksin, jos tekee parin kanssa niin pituutta pitää olla enemmän! Kun mä tein muutama vuosi sitten opinnäytetyöni hoitoalalla, niin pituutta tuli n.50 sivua ja liitteet! Ja tietenkin se riippuu myös siitä, että mitä arvosanaa lähdet tavoittelemaan, kyllä hyvään arvosanaan vaaditaan sellainen +40 sivua ja liitteet...=) Tietenkin huomioiden se, että asiaa sen tekstin pitää olla, ei sekään oo hyvä, jos tekstiä 100 sivua, mutta asiaa ei juuri lainkaan...=)

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
No sehän riippuu täysin siitä, teetkö sen yksin vai kaksin, jos tekee parin kanssa niin pituutta pitää olla enemmän! Kun mä tein muutama vuosi sitten opinnäytetyöni hoitoalalla, niin pituutta tuli n.50 sivua ja liitteet! Ja tietenkin se riippuu myös siitä, että mitä arvosanaa lähdet tavoittelemaan, kyllä hyvään arvosanaan vaaditaan sellainen +40 sivua ja liitteet...=) Tietenkin huomioiden se, että asiaa sen tekstin pitää olla, ei sekään oo hyvä, jos tekstiä 100 sivua, mutta asiaa ei juuri lainkaan...=)
Mulla oli toi vähän reilu 100 (liitteineen) ja arvosana erinomainen :D

ap
Tuntuu vaan hullulta, että kaverille ois riittänyt se 35 sivua ja sillä oli just sellainen tutkimus että 10 sivua tosta 35:stä oli kuvioita ja taulukoita. Itsellä ei ole yhtään kuviota tai taulukkoa niin luulisi sen 30 riittävän...

Tulipas selkeä lause.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Meidän koulussa toisella asteella pitää olla max. 10 sivua asiaa siihen päälle liitteet yms. Eli kyllä mä luulisin, että amk:ssa pitää olla pidempi kuin tuo. Nyt revit sen vastauksen joltakin opettajalta. Tai sitten jos koulun kirjastossa on vanhoja opinnäytetöitä?
Näköjään vaatimustaso vaihtelee aika paljon. Meillä ammattikoulussa kyllä minimi oli jotain 10 sivua. Itsellä taisi tulla parikymmentä sivua + liitteet ja tietty käytännön osuus päälle.

Non compos mentis
Meillä vaatimuksena oli noin 40 sivua. Tiedän kuitenkin satasivuisia opinnäytetöitä, jotka eivät päässeet seminaaria läpi. Ei se pituus kerro mitään, sisältö on tärkein. Jos lukee toisten tutkimuksia, huomaa aika pian, että lyhyt ja ytimekäs on paras. Mitä tutkittiin, miten, miksi ja mitä saatiin tulokseksi? Sitten tietty hieman taustaa tutkimukselle, teorioita jne. siihen vielä.

Onhan kaksisivuinenkin essee paljon haastavampi kuin kymmensivuinen.

"qwe"
Eihän sitä työtä tehdä siksi, että saataisi paljon sivuja. Työstä tulee sellanen kun tulee. Se on väkisin kirjottamista ja turhaa hössötämistä jos sivumäärää miettii jo alussa.

Yhteistyössä