opettajan palkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirsikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kirsikka"

Vieras
Paljonko tienaa aloitteleva luokanopettaja, noin suunnilleen?

Entä kouluavustaja, täysillä tunneilla?

Ystäväni väittää, että eräs tuttunsa tienaa kouluavustajana 2000e nettona, mikä ei tietenkään voi pitää paikkaansa, ja menin sanomaan ettei edes opettaja välttämättä tienaa niin paljon. Auttakaa siis viisaammat :)

Riippuu pätevyystasosta. Sanoisin, että aloitteleva pätevä luokanopettaja tienaa jotain 2300-2400 euroa. Varma en ole, mutta jotain tuollaista se varmaan on.

Koulunkäyntiavustajista ei ole hajuakaan.

no joo eihän tuo koulunkäyntiavustajan palkka voi millään pitää paikkansa.
Luokanopettajilla palkka kai n. 24e/h?? Korjatkaa jos oon väärässä. Eikös tuolla sitten yli 2000e tiliä tee..

Mieheni on erityisopettaja, saaa kuukaudessa bruttona n. 3000e. Itse olen luokanopettaja ja palkasta jää käteen 1800e. Eli eipä tällä hommallla rahoiksi lyö. Pitäisi kai alkaa avustajaksi, jos palkka on todellakin jossain päin noin hyvä!

Herranen aika. Koulunkäyntiavustajan luulin tienaavan noin 1000 euroa, kun opettajan bruttopalkka on noin 2500 josta jää käteen jotain 1700-1800.

onko tuo joku vitsi vai missä koulussa muka koulunkäyntiavustaja tienaa enemmän kuin opettajat?

Missä päin Suomen maata koulunkäyntiavustaja tienaa 2 tonnia netto. Eihän brutto edes ole lähellekään tuota. Onko kyseessä joku aivan "erikois-erikoius" -koulu????

[QUOTE="ihmeitä";22264232]Missä päin Suomen maata koulunkäyntiavustaja tienaa 2 tonnia netto. Eihän brutto edes ole lähellekään tuota. Onko kyseessä joku aivan "erikois-erikoius" -koulu????[/QUOTE]

Palstakoulu Porvoosta??

mun miehellä oli aikuiskoulutuspuolella brutto 2500, tosin ilman open pätevyyttä. Käteen jäi noin 1700euroa. Työmakakuluihin meni noin 500e/kk, kun työmatkaa oli vain 106 km. Opena hän toimi noin 1½ vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja täh;22169291:
Herranen aika. Koulunkäyntiavustajan luulin tienaavan noin 1000 euroa, kun opettajan bruttopalkka on noin 2500 josta jää käteen jotain 1700-1800.

onko tuo joku vitsi vai missä koulussa muka koulunkäyntiavustaja tienaa enemmän kuin opettajat?

Joo, täällä kanssa yksi todella tyytyväinen yhteiskunnan päättäjien ja muidenkin arvostama yliopistokoulutuksen saanut onnellisimmista onnellisin 6 vuotta opiskellut ope, netto 1700!!! Mutta kesälomat...

Tuntiopettajan (opettajan) palkka voi tuntua korkealta, mutta hän on sitten "vapaalla" kaikki lomat palkattomana. Eli jos tunteja ei ole enempää kuin esim. 3 tuntia (tai 53) per/päivä ja 3 - 5 pv/vko, ei palkkaa todellakaan huimasti kerry (netto) ja sitten taas esim. joululomat, hiihtolomat, pääsiäislomat...ei palkkaa!

Ilmoittakaa aina se palkka täysien tuntien mukaan, totta kait osa-aikainen saa vain osan palkastakin. Eli pätevän koulunkäynninohjaajan (ent. koulunkäyntiavustaja) palkka lienee useimmissa kunnissa n. 1800 - 1900. Sitten jos päälle tulee mahd. kokemuslisät (kuten itselläni) ja henk.koht. lisät, niin brutto liikkuu sen mukaan ylöspäin. Itselläni tällä hetkellä brutto n. 2200.