opettajan oikeuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jossu84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jossu84

Aktiivinen jäsen
08.12.2004
1 689
0
36
mitä ne opettajan oikeudet on?? onko opettajalla oikeus tulla urkkimaan selän taakse oppilaitten tekemisiä. ihan siis kyttäämällä kyttää. ja kyse ois aikuisopiskelijoista. Eikö oppilailla ole mitään reviirisuojaa, että saisi rauhassa tehdä annettuja tehtäviä??

Ihan tavallisena opena sanoisin, että opettajan työ ja tehtävä (ei todellakaan oikeus :) ) on seurata oppitunnilla oppilaiden työskentelyä, katsoa, lähdetäänkö oikeaan suuntaan liikkeelle, ja antaa neuvoja tai kehuja tilanteen mukaan.

Ope joka odottaa, että hommat ovat valmiit, ja ilmoittaa sitten, että pieleen meni, aloita alusta, ei ole ollut ihan tilanteen tasalla.

Puoli metriä on reviirisuoja ihmisellä, mutta aikuisopiskelija voi varmaan sanoa opettajalle ettei kurki! : on niin vaikea tehdä tehtäviä kun joku on selän takana...

kyllä minä sen peruskoululaisilla ymmärrän että opettaja seuraa tekemisiä, mutta aikuisopiskelijalla on jo erilaiset lähtökohdat opiskeluun. ja se että aikuisena on kehittänyt jo itselleen tietyn reviirin mitä pitäisi noudattaa jopa opettajanki. aikuisopiskelija on ihan erilainen oppija.

Tästä sen takia aloitin kun mulla on sellanen opettaja joka myöskin opettaa peruskoululaisia.... ja ärsyttää sen opetustyyli.

Olet aikuinen joten sano asiasta opelle, vaikka tyyliin minua häiritsee, pyydän apua jos tunnen tarvitsevani. Mikä siinä asiallisessa kommunikoinnissa on hankala osuus? :o

Riippuu varmaan työstäkin. Mä olen toimistossa töissä ja kyllä mun selän takana kurkkii milloin kukakin. Kuuluu toimenkuvaan joten so what. Yhdelle sanoin kyllä että voitko siirtyä hieman, partavettä taisi aamulla lorahtaa. Naureskeli että juu ja otti pari askelta taaksepäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet aikuinen joten sano asiasta opelle, vaikka tyyliin minua häiritsee, pyydän apua jos tunnen tarvitsevani. Mikä siinä asiallisessa kommunikoinnissa on hankala osuus? :o

kun tästä asiasta olen huomauttanut opettajaa monella tunnilla, mutta ei näytä menevän asia perille.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kun tästä asiasta olen huomauttanut opettajaa monella tunnilla, mutta ei näytä menevän asia perille.

"Ole ystävällinen ja OTA ETÄISYYTTÄ kuten aiemminkin olen pyytänyt!!!" :kieh: :kieh:

Luulisi että muistuu mieleen! (Juu, olen nipo ja mulla on metrin henk.koht tila paitsi kahvilassa jos on ruuhkaa. )

Yhteistyössä