Opettajan luokalla myös oma lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun äiti opetti mun veljen luokkaa joskus 80-luvulla, vuoden ajan. Veli kuulemma huomautteli "äiti, xx viittaa", jos äiti ei heti huomannut. :xmas:

Tänä lukuvuonna äidillä oli mahdollisuus opettaa pikkusiskoni luokkaa, mutta äiti vaihtoi luokkia toisen opettajan kanssa. Kuulemma parempi niin, ettei oma lapsi ole samalla luokalla, mitä opettaa.

Opettaja ei suosi omaa lastansa. Mun vanhemmat kummatkin v-mäisissä aineissa yläasteopeja ( isä erityisoppilaiden ope ) ja äiti on joskus ollut mulle opena kun on tarvinnut sijaista. En saanut luokassa erityishuomiota koskaan. En edes muilta opeilta vaikka äiti oli samassa koulussa opettajana.

Ei sen kummempia tunteita. On vielä (onneksi) paljon pieniä kyläkouluja, joissa on esim. kutakin vuosiluokkaa vain yksi ja jos se oma äiti nyt sattuu olemaan kyseisen koulun opettaja, niin eihän siinä paljon vaihtoehtoja ole. Kyllä ne opettajien lapsetkin koulut joutuu käymään. Eniten siinä varmasti on haastetta opettajalle/vanhemmalle ja hänen lapselleen, muiden tuskin kannatta asialla päätään vaivata.

Jaa no sillon oli hiukka ku mun lapsuuden ystävä ja mää oltiin ysillä terveystiedon tunneilla ja lapsuuden ystävän äiti (minä viettänyt heillä varmaan puolet silloisesta elämästäni) nii tosiaan oli vähä vaikia kuunnella seksuaaliterveydestä. Saati kaverilla kun oma äiti luennoi, mukava ja tasapuolinen, ehkä hiukan ankarampi minua ja ystäväni hörhöilyjä kohtaan kuin muiden tohottamisia :D Tiesi meidät mihin meno yltyy jos ei vaienna :D:D

en opettaisi tosiaan enkä hoitaisi omassa pk.ssa omia lapsia. Olen hoitoalalla ja jos siellä on tuttu asiakaskin niin tutulle ei koskaan laiteta omahoitajuutta vaan työkaveri sitten ottaa vastuun.

Yhteistyössä