Opettajalle joululahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cilla79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei se mun mielestä ole mitenkään "lahjomista" jos haluaa muistaa opettajaa jouluna. Mun mielestä se kuuluu vaan hyviin käytöstapoihin. Me annetaan myös lapsen hammaslääkärille joululahjan. Taidetaan sitten olla kummajaisia=)

Niin, se kynttilä ainaki säilyy vähän pidempään, kuin suklaa. Mutta suklaa on taas herrrkullista.
Kyllä meillä on vieneet jotain pientä opelle jouluna. Onhan se kiva muistaa toista, varsinkin meillä tosi kivat opet lapsilla.

Meidän ekaluokkalainen sanoi haluavansa viedä opelle enkelin, joka suojelee sitä kaikilta tyhmiltä ihmisiltä (viittasi Jokelaan sekä oman kaupunkimme pilauhkailuun). Eli me varmaankin hommaamme sellaisen joulukoriste-enkelin jostain.

se on sama. Kukaan opettaja enää huomenna muista mitä kukakin toi, tai säilytä mitään, korttejakaan. Luultavammin opettajalle joka joulu ja koulun lopussa tulee ainakin puolelta luokasta lahjoja, niin kuka niitä jaksaa montaa vuotta nurkissa pyörittää.. suklaa syödään ehkä seuraavana päivänä ja kynttilä annetaan joko siskolle tai poltetaan äkkiä pois. Näin se menee. ajatushan on ihan kiva ja jotain muodon vuoksi, mutta ei siitä niin kauheeta painetta tarvitse ottaa....:D

No vielä voisin itse opena sanoa, että kaikki syötävät lahjat ainakin ovat hyviä. Joskus saan itse leivotun kuivakakun, piparipussin, joululimpun...Eivät takuulla päädy roskikseen. Ja jos oppilas on itse tehnyt opelle lahjan, se säilyy kanssa, en heitä roskiin.

Kai se riippuu opesta. Ite olen toiminut jokusen vuoden hommassa ja en kyllä säilytä. Samanlailla kun en piirrustuksiakaan.. yksi per oppilas on säilössä, vaikka niitä joka päivä kotiin saakin kantaa.... Meidän takka syö todella hyvin...;)

Alkuperäinen kirjoittaja ekalk:
viedäänkö opelle aina joululahja? viekö kaikki?

Kun olin lapsi, veimme opettajille lahjat, suklaata, kukkia.
Nyt viemme päiväkodin tädeille kuohuviinit jouluksi ja kesälomille lähdettäessä. Ovat olleet kovasti mielissään 'kiitoksesta'. Kuuluu mielestäni hyviin tapoihin...

Olen itse myös saanut suklaata, kukkia ja viiniäkin on tullut muutama pullo...

Alkuperäinen kirjoittaja Linda:
Kynttilä on parempi. Yleensä opet saa ihat hirveät määrät suklaata oppilailta.

Ai. Mä taas open ystävänä sanoisin, että mieluummin sitä suklaata. Kynttilöitä ja pieniä koriste-esineitä on pian hyllyt ja kaapit pullollaan. Suklaan saa joskus syötyä pois :)

Oon muuten itekin ope, mutta yläluokilla eikä kukaan tapaa tuoda lahjoja ;) Kortteja joskus tulee.