opettaja vs psykiatri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milky"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milky"

Vieras
opettaja(on siis tuntenut vuoden lapse) on sitä mieltä että lapselta ei ole impulsiivisuutta se jos hän suuttuessaan heittelee tavaroita tai vaikka lyö(riitatilanteessa),vaan se on patoutunutta vihaa. psykiatrin mielestä oireistoon kuuluvaa impulsiivisuutta!

itse olen tuntenut lapsen 9vuotta ja tiedän sen olevan impulsiivisuutta ja tunnistan että lukuvuoden loppua kohden on aina haastavampaa ollut. Mutta opettaja ei pääse päähän pinttymästään eroon,vaikka psykiatri sanoo että kyse on impulsiivisuudesta.

minä taas en jaksaisi vääntää samasta asiasta. edellinen opettaja onneksi ymmärsi.. mutta tää nykynen on vain hän ja hänen mielipiteet kaikki muut on väärässä jopa psykiatri! huoooohhhh pitäs taas palaveerata.. joo 4vrk kouluu jäljellä ja itse tiedän että kesäloman jälkeen lapsella menee taas tosi hyvin,niin se on aina ennenki mennyt että keväällä tulee totaalinen väsähtäminen siihen kun tarttee tsemppaa niin paljon enemmin kuin normi lapsi. ja syksyllä taas pitkän loman jälkeen jaksaa.

Tsemppiä sinulle erityislapsen äiti! Opettajakin on vain ihminen. Hän voi erehtyä, mutta ei ymmärrä erehdystään vielä. Jotkut opettajat ovat liian itsetietoisia. Käy palaverissa. Älä katkeroidu. Riittää että sinä tiedät lapsesi asian oikein ja että lapsella kohta helpottaa, kun kesäloma alkaa. Älä myrkytä mieltäsi opettajaa kohtaan. Varsinkin jos sama ope jatkaa syksyllä. Koeta jaksaa!

Alkuperäinen kirjoittaja lähimmäinen;28532484:
Tsemppiä sinulle erityislapsen äiti! Opettajakin on vain ihminen. Hän voi erehtyä, mutta ei ymmärrä erehdystään vielä. Jotkut opettajat ovat liian itsetietoisia. Käy palaverissa. Älä katkeroidu. Riittää että sinä tiedät lapsesi asian oikein ja että lapsella kohta helpottaa, kun kesäloma alkaa. Älä myrkytä mieltäsi opettajaa kohtaan. Varsinkin jos sama ope jatkaa syksyllä. Koeta jaksaa!

ei onneksi jatka,vaikka lapselle se on sinänsä harmi kun joka vuosi vaihtuu opettaja!

tässä on nyt paljon muutakin

mm.opettaja eväsi lapselta luokkaretkelle pääsyn! vaikka meiltä olis lähtenyt lapselle luotettava tuttu valvoja mukaan.

No itse lastenpsykiatriana olen välillä niin veetuuntunut näihin kaikentietäviin diagnostikko-opettajiin, jotka ala-asteen opettajan koulutuksella tietävät lapsen käytöksen nimet ja syyt ja ehdottelevat jo lääkityksiäkin jostain hatusta. Jos ne kerran haluavat olla lastenpsykiatreja eivätkä opettajia niin lukisivat sitten tätä alaa... eivätkä puoskaroisi, vieläpä vanhempien kuullen. Milloin on trauma ja milloin on adhd, riippuen opettajan päivästä...

No itse lastenpsykiatriana olen välillä niin veetuuntunut näihin kaikentietäviin diagnostikko-opettajiin, jotka ala-asteen opettajan koulutuksella tietävät lapsen käytöksen nimet ja syyt ja ehdottelevat jo lääkityksiäkin jostain hatusta. Jos ne kerran haluavat olla lastenpsykiatreja eivätkä opettajia niin lukisivat sitten tätä alaa... eivätkä puoskaroisi, vieläpä vanhempien kuullen. Milloin on trauma ja milloin on adhd, riippuen opettajan päivästä...

ymmärrän! mutta kiitos sait mut hymyilemään.. niinpä.. eikai tässä auta kuin mennä tämän voimalla huomenna hymyillen turhaan kokoukseen kuuntelemaan opettajan turhat syytökset ja todeta että onneksi alkaa loma :)

se tässä vielä ärsyttää että mulle ilmoitetaan 1vrk aiemmin kokouksessa ja opettaja latelee ketä on paikalla.

jos olisin tiennyt ajoissa niin olisin pyytänyt lasta hoitavan taon mukaan! mutta sitähän opettaja ei sinne halunnut.

tiesi tasan tarkkaan että oltiin eilen menossa tapaamaan lasta hoitavaa psykiatria, tiesi myös sen että tämä psykiatri on erimieltä opettajan kanssa,joten koen että opettaja tahallaan jätti kertomatta suunnittelemastaan ppalaverista jotta en voisi pyytää mukaan hoitavaa tahoa!

Oletko ajatellut, että tuon ikäinen lapsi voi jo heittää ja lyödä harkitusti "ilkeyttään". Ehkä tässä ajetaan takaa sitä. Vai katuuko aidosti pahoja tekoja, kun rauhoittuu suuttumuksesta?

[QUOTE="hmmm";28533165]Oletko ajatellut, että tuon ikäinen lapsi voi jo heittää ja lyödä harkitusti "ilkeyttään". Ehkä tässä ajetaan takaa sitä. Vai katuuko aidosti pahoja tekoja, kun rauhoittuu suuttumuksesta?[/QUOTE]

tässä on tasan tarkkaan takana se että opettajalla on kauhea huoli ja hätä kun ei suostu ymmärtämään sitä faktaa että adhd lapselle impulsiivisuus on usien ongelma. lisäksi lapselle jouduttiin tekemään lääkeannoksen lasku joka pisti pään sekaisin.lisäksi on faktaa että joka ikinen kevät on ollut vaikea. no tuo opettaja ei ole ollut sitä näkemässä kun ei ole ollut kuin tämän vuoden.

lastenpsykiatri 12v opinnoilla joista 6v erikoistumisopintoja+ vuosien työkokemus
ON VARMASTI AMMATTITAITOISEMPI KUIN OPETTAJA. anteeksi caps lock

lisäksi minä olen tuntenut lapsen 9vuotta.. uskoisin omaavani paremman perspektiivin...

mutta opettaja itse kokee olevansa oikeassa ja kaikki muut väärässä, ihan taktikoitua ilmoitta niin myöhässä kokouksesta että kukaan ei pääse psyk polilta mukaan kokoukseen

Opettajan ei tule koskaan tehdä diagnooseja. Opettaja voi kiinnittää huomiota erilaisiin oppimisen tai työskentelyn ongelmiin, mutta niiden syiden kartoittaminen on eri alan ammattilaisten tehtävä.

[QUOTE="ope";28533332]Opettajan ei tule koskaan tehdä diagnooseja. Opettaja voi kiinnittää huomiota erilaisiin oppimisen tai työskentelyn ongelmiin, mutta niiden syiden kartoittaminen on eri alan ammattilaisten tehtävä.[/QUOTE]

kiitos. :)

juuri keskustelin lasta hoitavan tahon kanssa ja heidän viesti oli että ihan sama mikä on huolen syy niin lapsen hoitotaho kun on lastenpsykiatria niin se on järeintä avohoitoa mitä löytyy, eikä sairaalahoidolle ole mitään aihetta.heidän mielstä opettaja hätiköi koska mm.toimintaterapia on juuri käynnistynyt,eikä näinollen voi tuottaa vielä tulosta. nämä oli hoitavan tahon terveiset opettajalle.

Yhteistyössä