Opettaja oli kuuluttanut myöhässä olevaa tytärtä ja hänen kaveriaan aamulla.

Aluksi en ollut uskoa, mutta totta se oli. Eli ekaluokkalainen tytär ja hänen koulukaverinsa samalta luokalta olivat tulleet hieman myöhässä kouluun ja ope oli kaikkien kuullen kailoittanut sinne seinässä olevaan kaiuttimeen että maija ja saara juoskaa(ei ole oikeet nimet). Tytöt olivat ihan noloina kotona että kaikki kuuli ja nauroi heille. Ovat siis useamman kerran nyt myöhästyneet ja sitä yritetään nyt kovasti saada loppumaan. Ei ole auttanut vaikka ajoissa ollaan lähetetty matkaan, ovat jonnekin jääneet kuppaamaan. seuraavasta kerrasta tulee jälkkäriä, mikä on mun mielestä ihan ok juttu. Oppiipahan sitten. mutta eikö tuollainen julkinen nolaaminen mene liian pitkälle? olisi voinut antaa vaan sitä jälki-istuntoa suoraan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
Muakin kyllä nauratti koko juttu, mutta samalla vähän harmittikin varsinkin kun likka oli surkeana että kaikki nauroivat. Toisaalta oppiipahan kantapään kautta..
Eiköhän tyttö tuon pian unohda, paitsi että voipi ottaa opikseen tuosta. :)

loistava keino
Mun mielestä opettajalta oivallinen keino saada lapset tulemaan ajoissa kouluun :D ellei sitten se mene huomionhakuiseksi ja kaikki rupee myöhästelemään että saa kuulla nimensä kaiuttimista ;)

juuli
Aivan loistava juttu munkin mielestä! Jospa toi tepsis ja myöhästelyt loppuis kerralla. Meillä herätellään murkkuikäistä joka ikinen aamu ja koulusta tulee viestejä että taas oli myöhässä... Nyt siihen on aika toivotonta yrittää vaikuttaa.Enhän mä itse voi joka aamu myöhästyä töistä ja odottaa että neiti 13 vee saa hiuksensa ja vaatteensa järjestykseen ja kuskata sitä koulun ovelle!

vieras
noh, huumorilla pitäis musta suhtautua.. en nyt näkis että ainakaan oma lapseni tuosta loukkaantuisi, vaan nauraisi koko jutulle.. mutta toki opettajalla pitäis olla sen verran tilannetajua, että tuntee lapsensa... =)

en usko että tarkoitus julkinen nolaaminen kuitenkaan. Oliko näin että tyttöset jäi haaveilemaan ja jopa melkein seisoskelemaan paikalleen. Itselleni kas kummaa jäänyt noilta ajoilta myös mieleen kun kotimatka kerran vei enemmän kuin tuplasti aikaa, kun jäätiin piirtelemään oksillä lumelle kaikenlaisia kivoja kuvioita. Mummo oli ollut todella huolissaan, kun kotimatkamme vielä kulki yleistä tietä pitkin.
Eli ihan oikeasti entäs jos se opettaja ihan vaan halusi saada lapsukaiset kiirehtimään hiukkasen että ehtisivät ensimmäiselle tunnille ajoissa. Ei kaikessa pidä ensimmäisenä nähdä negatiivisia asioita!

vieras
Oppii varmasti tuolla paremmin.
Meidän yläasteella aikoinaan meni tosiaan ovet lukkoon 10min kellojensoiton jälkeen, joten myöhässätulijat ei päässy enää sisään. Mylhästelyt väheni selvästi.

Yhteistyössä