Opettaja ei usko, että pojalla on ADHD

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Joka olis kyllä todella ihanaa kuultavaa. Epäilee, että kielellinen vaikeus pelkästään sillä poika keskittyy yms. koulussa kuulemma todella hyvin.

Ongelmia siis lukemisen suhteen suhteen.

Arvaatkaapa ottaako tämä äiti yhteyttä terkkaan joka saa laittaa aikaa koululääkärille tai jollekin josta sais tämän asian selvitettyä. Katotaan mikä on sit diagnoosi.

ADHD todettiin eskassa ja nyt 2. luokan ope vaan ihmettelee diagnoosia. Pienluokalla varmasti silti pysyy lukemisen takia, mutta olishan se nyt kiva tietää mikä lapsella OIKEASTI on. Ei ole mitään jatkotutkimuksia sen koommin ollut kun diagnisoitiin toi ADHD.

Jos teillä on diagnoosi niin ei kai siinä ole mitään nokan koputtamista. Jos ei jatkotutkimuksia tehdä niin luulis lapsen voinnin olevan kuitekin seurannassa jotakin kautta?? Meillä asperger poika käy säännöllisesti perheneuvolassa koska ei tällä hetkellä tarvitse terapioita tai tutkmuksia. Kukas diagnoosin on alunperin tehnyt?

mulla on lapsen adhd tutkimukset kesken ja mulle noi tutkijat väittää ettei sitä voi olla jos ei oireet näy kotona ja koulussa. Koulussa jaksaa pinnistellä mutta avot kun tulee koulusta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos teillä on diagnoosi niin ei kai siinä ole mitään nokan koputtamista. Jos ei jatkotutkimuksia tehdä niin luulis lapsen voinnin olevan kuitekin seurannassa jotakin kautta?? Meillä asperger poika käy säännöllisesti perheneuvolassa koska ei tällä hetkellä tarvitse terapioita tai tutkmuksia. Kukas diagnoosin on alunperin tehnyt?

Vie se diagnoosi opettajalle, eihän se nyt mikään uskon asia ole jos sulla on mustaa valkoisella.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
mulla on lapsen adhd tutkimukset kesken ja mulle noi tutkijat väittää ettei sitä voi olla jos ei oireet näy kotona ja koulussa. Koulussa jaksaa pinnistellä mutta avot kun tulee koulusta.

Usea jaksaa skarpata koulupäivän, mutta räjähtää seinille, kun pääsee kotiin. Se on hemmetin rankkaa kaikille.

Ai niin... vähän ihmetyttää, että diagnoosi on annettu eskari-iässä. Silloin luulisi oireiden olevan jo niin rankkoja, että koulussakin huomataan.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:

Usea jaksaa skarpata koulupäivän, mutta räjähtää seinille, kun pääsee kotiin. Se on hemmetin rankkaa kaikille.

Näimpä. Mulla on ylikiltti poika, joka on kotona erittäin uhmakas. Yksi päivä tuli koulusta kotiin ja alkoi aivan järjetön vollotus ja raivoaminen, koska korva oli kipeä. Oli aivan varma, että korvassa on nyt hänellä puunpala (?) jonka takana vettä.
:/

Kesti tunnin, että sain hänet rauhoitettua, näyttämällä googlen kuvahaulla korvan rakennekuvia ja selittämällä korvan rakennetta. Peittelin pennun päiväunille, annoin kipulääkkeen ja laitoin Vicks VapoRubia. Hetken päästä taas elämä hymyili ja hän koki olevansa ihan terve. :laugh:

Ensimmäinen tutkimus tehtiin 5 vuotiaana jossa sanottiin, että EHKÄ on ADHD. Toinen kerta sitten tosiaan eskaikäsenä eli 6 vuotiaana josa sitten vahvistivat ehkä diagnoosin.

Diagnoosi on tehty foniatrialla puheen viivästymisen takia. Useampana vuonna kävi osastojakson olemassa.

Hulluinta on se, että tämä olisi lievä tapaus vain.

Ja kun ei ole mitään seurantoja. Tuli diagnoosi ja sillä selvä muuta tutkimusta ja seurantaa ei kuulemma tartte.

Että en nyt ihan sokeesti ala lääkäreitäkään uskoa varsinkin kun epävarmoja vielä olivat :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Vie se diagnoosi opettajalle, eihän se nyt mikään uskon asia ole jos sulla on mustaa valkoisella.

Opettajalla on tiedossa asia ja sitä se juuri ihmettelee kun ei ole niitä tyypillisiä oireita. Ainoastaan toi kielellinen ongelma.

Ja jaksaa keskittyä kotonakin pitkään asioihin, että vähän ihmetyttää.

Minä pöljä olen vain tyytynyt tohon ja pojan raivarit pistäny osin ton diagnoosin piikkiin.

Ihmettelen kyllä jos ei ole seurannassa...Meillä tuli kesällä lastenneurologilta diagnoosi ja parin kuukauden välein täytyy käydä neurologin juttusilla ja vielä alkaa ehkä kuntoutuksetkin jos neurologi näkee sen tarpeelliseksi....ja meille sanottiin että ainakaan täällä meidän kunnassa ei voi kukaan muu tehdä adhd diagnoosia kuin neurologi tehtyään ensin tutkimukset...Itsekin olin pitkään jo epäillyt että pojalla on adhd...Opettajat vasta nyt ymmärtävät ja uskovat,kun olen neurologin "terveiset" heille kirjallisena näyttänyt!

Yhteistyössä