Ope oli eilen uhannut lyödä poikaa.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Poika soitti ensin isälleen ja sit mulle ja antoi opettajan nron, kun pyysi että soittasin opelle.Oli aika hermona.Soitin opelle ja hän sanoi ettei täällä ketään lyödä, mutta ei kyllä kieltänyt sitä, etteikö olisi uhannut, jos ei myöntänytkään.

Puhelun jälkeen oli pyytänyt ns lasikoppiin poikaa ja ollut kuulemma niin ystävällistä ja halunnut sopia ja kysellyt kesätöistä ja kehunut miten on kätevä käsistään.

Minulle ope puhui hyvin negatiivisesti pojasta ja sitten kysyin lopuksi, että mitään positiivista sanottavaa ei hänestä sitten löydy....pitkän hiljaisuuden jälkeen alkoi kehua miten on käsistään kätevä ja taitava.

Varmaan pojassa on omat vikansa, kuten meissä kaikissa ja mitä ilmeisemmin ei kemiat kyseisen open kanssa kohtaa.Muilta ei ole tullut valituksia ja poika on tykänyt opiskelustaan ja opet kuulemma ihan ok. Tottakai asiasta saa ja pitääkin huomauttaa ja sääntöjä pitää noudattaa, mutta uhakailu ( vaikka sitä ei tarkoittaisikaan ) ei ole mielestäni asianmukaista käytöstä.

Jotain sanaharkkaa siis oli ollut ja siitä tämä soppa, mutta varmasti molemmilla parantamisen varaa ja nyt asiat puhuttu/sovittu joten eiköhän tästä voi ottaa opiksi. =)

Minusta opettajien puhetyyli on paljon muuttunut mitä vertaa omaan kouluaikaani.Yläasteellakin opet puhuvat mitä sylki suuhun tuo...milloin sanotaan että työnnetään jokin esine persiiseen poikittain :/ ( hieman ronskimmin todellisuudessa sanottu, mutta mä kirjoitin vähän lievemmin ) ja alapää nimet esiintyvät opettajien puheissa tunneilla.En oikein ymmärrä miksi ei voida pysyä asialinjalla.Kai olen kalkkis, mutta ei olis tullut kuuloonkaan että opet olis puhuneet tuolla tavalla silloin kun itse kävin koulua.
On myös niitäkin opettajia, jotka eivät moisia puhele, en siis halua yleistää, mutta jotkut kyllä päästävät suustansa mitä sattuu :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Minusta opettajien puhetyyli on paljon muuttunut mitä vertaa omaan kouluaikaani.Yläasteellakin opet puhuvat mitä sylki suuhun tuo...milloin sanotaan että työnnetään jokin esine persiiseen poikittain :/ ( hieman ronskimmin todellisuudessa sanottu, mutta mä kirjoitin vähän lievemmin ) ja alapää nimet esiintyvät opettajien puheissa tunneilla.En oikein ymmärrä miksi ei voida pysyä asialinjalla.Kai olen kalkkis, mutta ei olis tullut kuuloonkaan että opet olis puhuneet tuolla tavalla.
On myös niitäkin opettajia, jotka eivät moisia puhele, en siis halua yleistää, mutta jotkut kyllä päästävät suustansa mitä sattuu :whistle:

Varmaan aina on ollu niitä jokka päästävät suustaan mitä sattuu. Meillä oli yläasteella matikan,kemian ja fysiikan opettajana sellanen vanha mies (tajuttoman hyvä tyyppi!) ja muistan miten kerran seiskaluokkalaisena kesken tunnin meinasin säikähtää totaalisesti ku sielä tehtiin tehtäviä kaikessa rauhassa sen mukaan,mitä opettaja oli kirjottanu taululle kaavoja yms (vai miten nyt olikaan,tarkistettiin kotitehtäviä tai jtn..) ni yhtäkkiä tää mies huutaa "no voi kananpaska!" ko hänel oli joku pien virhe siel taululla. Se oli koomista ja voin sanoo,että en tosissani ikinä ollu siihen päivään mennessä kuvitellu,et opettaja sanois ikinä mitään tollasta,saati vielä ihan huudahtais. Ei jääny traumoja onneks. :D

Mutta toi,et uhkaa edes lyödä on todella ala-arvosta.Ylipäätään se,et opettajat kisaa teinien kanssa siitä,kuka keksii vivahteikkaimman kiroilulitanian per päivä on onnetonta.Siitä tulee vähän sellanen kuva,et se opettaja pyrki olemaan sellanen rento ja hauska,enemmän oppilaiden kaveri ku auktoriteetti,joka jakaa tietoa yms.

Taisin mennä vähän ohi aiheen,tsori..

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
No. Opettajakin on vain ihminen.

Juu, mutta minusta opettajan käytökseen ei tunnilla kuulu kiroilemiset, alapäänimet yms.
Se nyt vielä puuttuis että ala-asteella open kuulisi puhuvan samalla tavalla
:whistle: Pitäkää vaan mua tiukkapipona :D

Juu, mutta minusta opettajan käytökseen ei tunnilla kuulu kiroilemiset, alapäänimet yms.

Oon kyllä samaa mieltä kun mun mielestä niiden oppilaidenkaan ei kuuluis semmosia puhella luokassa..

Ei minustkaan kuulu.

Lukiossa rehtori sanoi minulle: "kuule Jonsered, jos meillä olisi vielä matematiikkaa, mä antaisin sulle selkään..." Asiayhteydestä irrotettuna antaa aivan toisen laisen viestin, kuin todellisuudessa.

Jos muuta hyvää en ap:n mainitsemasta opettajasta löydäkään, ainakin se, että antoi positiivisen palautteen oppilaalle itselleen ja säästi negatiivisen huoltajalle. Laiha lohtu?

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:

Oon kyllä samaa mieltä kun mun mielestä niiden oppilaidenkaan ei kuuluis semmosia puhella luokassa..

Totta, ei kuulu oppilaidenkaan puhella semmosia luokassa

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Lukiossa rehtori sanoi minulle: "kuule Jonsered, jos meillä olisi vielä matematiikkaa, mä antaisin sulle selkään..." Asiayhteydestä irrotettuna antaa aivan toisen laisen viestin, kuin todellisuudessa.

Jos muuta hyvää en ap:n mainitsemasta opettajasta löydäkään, ainakin se, että antoi positiivisen palautteen oppilaalle itselleen ja säästi negatiivisen huoltajalle. Laiha lohtu?

No onhan tuokin positiivista ja varmasti pojan opessa on hyvätkin puolensa.Katsoin kuitenkin velvollisuudekseni ottaa opeen yhteyttä ja selvittää asian.Uskoisin ettei uhkailu toistu.Oli ainakin luvannut kohdella paremmin.Poika on ammatillisessa koulutuksessa, on jo peruskoulun suorittanut.Se mitä kirjoitin yläasteen open puheista on tyttären kertomaa.

Minusta opettajien puhetyyli on paljon muuttunut mitä vertaa omaan kouluaikaani.

Valitettavasti myös oppilaiden puhetyyli on kovasti muuttunut noista ajoista. Sääli. Ymmärrän, että opettajienkin pitää "vastata haasteeseen", muuten jäisivät ihan jalkoihin -kuten nyt on jo monessa tapauksessa käynyt. Teini-ikäinen kesätöitä harkitseva poika kestää jo mielestäni vähän ronskimpaa kielenkäyttöä. Sitä saa mitä tilaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Minusta opettajien puhetyyli on paljon muuttunut mitä vertaa omaan kouluaikaani.

Valitettavasti myös oppilaiden puhetyyli on kovasti muuttunut noista ajoista. Sääli. Ymmärrän, että opettajienkin pitää "vastata haasteeseen", muuten jäisivät ihan jalkoihin -kuten nyt on jo monessa tapauksessa käynyt. Teini-ikäinen kesätöitä harkitseva poika kestää jo mielestäni vähän ronskimpaa kielenkäyttöä. Sitä saa mitä tilaa...

Varmasti kestää, eihän siitä rikki mene :D , mutta lyömisellä uhkailu ei ole opettajalta asianmukaista käytöstä.Mutta mitäpä tätä enää.Asia sovittu ja tuskin toistuu, ainakin toivon niin.

Varmasti kestää, eihän siitä rikki mene :D , mutta lyömisellä uhkailu ei ole opettajalta asianmukaista käytöstä.Mutta mitäpä tätä enää.Asia sovittu ja tuskin toistuu, ainakin toivon niin.

Laiton uhkaus on aina laiton uhkaus. Oikein teit, kun otit asian puheeksi. Jos ei kerrasta opi, vie juttu eteenpäin vaikka rehtorille.

Yhteistyössä