OpamoX

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirka M:
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirka M:

Vieras
Sain uneettonuuteen opamoxia 100 tbl. Onko ihan ookoo,et otan aina yhden 30 mg. tgl illalla? Lääkärin mukaan ei jää riippuvaikseksi. Syön klortryptilä säännöllisesti ?
Onko tuo lääke ns. turvallinen?

Syöt jo klotriptylia, minkä senkin lopettaminen voi olla vaikeaa. Samoiten säännöllisen Opamoxin käytön lopettaminen.

Puhu uudelleen lääkärisi kanssa sinun mieltäsi askarruttavista asioista.

[QUOTE="Ihmetys";29027980]Ei miulla muuta, mutta aika hurjan määrän noita on kirjoitettu, mikä lääkäri tuommosia määriä kirjottaa?
Nimim. Olen saanut vaan 30tbl kerralla.[/QUOTE]

Kyllä minulle on määrätty useamman lääkärin (sekä julkisella että yksityisellä) toimesta esim. 100kpl/2mg Xanoria.

Kyllä minulle on määrätty useamman lääkärin (sekä julkisella että yksityisellä) toimesta esim. 100kpl/2mg Xanoria.

Ihan psykiatri vai joku tavallinen lääkäri?
Minä oon monella psykiatrilla ravannut, sekä julkisella että yksityisellä, eikä mitään rauhottavia / nukahtamislääkkeitä ole määrätty kun sitä 30tbl kerralla, kuten tuossa jo mainitsin :O

[QUOTE="Ihmetys";29027995]Ihan psykiatri vai joku tavallinen lääkäri?
Minä oon monella psykiatrilla ravannut, sekä julkisella että yksityisellä, eikä mitään rauhottavia / nukahtamislääkkeitä ole määrätty kun sitä 30tbl kerralla, kuten tuossa jo mainitsin :O[/QUOTE]

Useampi psykiatri ja yksi yleislääkäri (kun uusi reseptin).

Yksityinen lekuri. Tiedossa on jo tuo klortritylin käyttö. Ihmettelen, kun sanoo vaan,että ota illalla,että uni tulee. Nuohan on diabamia ja jos jotain ymmärrän, niin erittäin riippuvaiseksi tekevä ?

Juuri tuota bentso juttua mietin. Nukun 3-4- tuntia yössä, MUTTA en haluaisi lisää riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä. Klortriptyl jo on :( 10v. Olen ihan normaali ihminen, mutta nuoruudesta jo kärsinyt unettomuudesta :(

Olen vähän hämmästynyt, että Opamoxia määrätään unilääkkeeksi... väsyttää toki, mutta se on rauhoittava lääke ja AIHEUTTAA riippuvuutta, vaikka bentsoriippuvaiset muuta väittäisikin!!

Itsellä jokapäiväisessä käytössä ahdistukseen, ja koukussa ollaan. Ihan zombiena niiden vaikutuksen alaisena. Aamulla ei millään meinaa päästä ylös, ja keskittymiskyky tosi huono. Bentsot on bentsoja.
Pyydä ihmeessä jotain oikeaa nukahtamislääkettä/unilääkettä.

Mistä unettomuutesi johtuu? Ootko testannut muuta kuin lääkkeellistä hoitoa? Itsellä erittäin huonosti nukkuva lapsi laukaisi unettomuusjakson johon ei aluksi lääkkeet auttaneet. Sitten kuulin mirtazapinista joka auttoi. Halusin vielä muutakin apua ja kävin itse kaksi kertaa kognitiivisessa psykoterapiassa puhumassa unettomuuden aiheuttamasta ahdistuksesta. Se jos mikä auttoi.

Mm. Ketipinor voi olla hyvä apu unettomuuteen pienillä annoksilla tai esim. mainittu mirtatsapiini (pienellä annoksella). Tosin voi olla etteivät sovellu klotriptylin kanssa, en nyt muista ulkoa.

Onko melatoniinia jo kokeiltu? Ja kyllä opamoxeihin jää koukkuun niin kuin useampi on kommentoinut. Näitä lääkäreitä löytyy, jotka ekana tyrkkää jonku bentsoreseptin kouraan. Ja parhaat tosiaan useamman kuukauden satsin. Noita pameja ja sen serkkuja tunnutaan määrättävän kaikkeen mahdolliseen lonkkasärystä unettomuuteen. No ompahan sivuvaikutukset ja riippuvuudet tiedossa... mut todella helposti noihin reseptin saa.

Kiitos hyvistä neuvoista. Klortriptylistähän olen riippuvainen jo ja vaikka se on ns. turvallinen bentso, niin bentso kuitenkin.
Sain huomiselle yksityisen lääkäriajan ja katsotaan mitä siellä sanotaan...

Miksi joku nimittää lääkkeitä käyttäviä narkkareiksi. Katso peiliin. Et tiedä, mitä ihmisten taustoilla on ja miksi lääkkeitä käytetään ? Taidatpa käyttää itsekin, kun noin voimakkaasti reagoit ? :) En ala pitämään sinulle serotoniinin imeytymisestä ym. luetteloa sinulle, tuskin ymmärtäisit ? Valitettavasti :?
Minä haen apua ongelmiini. Ehkä sinunkin pitäisi ? :)

Jännä että heti kirjoitettu 30mg... Yleensä se on se 15mg millä aloitetaan. Oli syy sen syömiseen mikä tahansa.

Mutta tuo koukkuun jääminen on niin ihmisestä kiinni. Itse syönyt 15mg-30mg opaa jo 5v vaihtelevasti, ikinä en ole koukkuun jäänyt. Jos lääkkeet loppuu, ne loppuu, en himoitse lisää, se saa viekkareita tmv. Kun taas toinen jää koukkuun tuosta vaan.

Tässäpä tekstiä Opamoxin pakkausselosteesta:

Opamoxin hoitojakson on oltava mahdollisimman lyhyt, koska lääkkeen pitkäaikainen käyttö
heikentää sen tehoa ja altistaa tottumiselle ja riippuvuudelle. Unettomuuden hoidossa lääkityksen
kesto tulisi rajoittaa muutamasta päivästä kahteen viikkoon, kuitenkin enintään neljään viikkoon,
johon sisältyy lääkityksen asteittainen lopettaminen. Ahdistuneisuuden hoidossa lääkitys voi kestää
korkeintaan 8–12 viikkoa, johon sisältyy lääkkeen asteittainen lopettaminen.
Jos käytät Opamoxia unilääkkeenä, varmista, että voit nukkua ilman häiriöitä 7 – 8 tunnin yöunet.

Kun Opamoxia käytetään unilääkkeenä, on nukuttava riittävästi. Opamox saattaa silti aiheuttaa
uneliaisuutta seuraavana päivänä ja heikentää reaktiokykyä.

Opamoxin hoitojakson on oltava mahdollisimman lyhyt, koska lääkkeen pitkäaikainen käyttö
heikentää sen tehoa ja altistaa tottumiselle ja riippuvuudelle. Unettomuuden hoidossa lääkityksen
os käytät Opamoxia unilääkkeenä, varmista, että voit nukkua ilman häiriöitä 7 – 8 tunnin yöunet.
Jos otat enemmän Opamoxia kuin sinun pitäisi

Pitkäaikaista oksatsepaamihoitoa ei saa lopettaa yhtäkkisesti, vaan annostusta on pienennettävä
vähitellen. Hoidon äkillinen keskeyttäminen voi aiheuttaa vieroitusoireita, kuten ahdistuneisuutta,
unettomuutta ja kouristuksia.
Opamox-hoidon äkillinen lopettaminen voi myös ohimenevästi pahentaa unettomuutta ja
ahdistuneisuutta (ns. rebound-ilmiö). Lisäksi voi esiintyä mielialan

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä