ootteko saanut s-lomaa??

• Viestiketjun aloittaja hele
  • Ensimmäinen viesti
hele
Hei kaikki v-vuosioireilijat. Minä olen kärsinyt jo varmaan 5-vuotta oireista (oon 47v). On kokeiltu useita lääkeitä, ei ole käyneet mulle. Joku vaikuttaa mielialaan, painonousee ja tukoksia yrittää jalkaan (jalkakivut). Näin ollen olen ollut lähes koko ajan ilman lääkettä. Menofemia olen syönyt ajottain.
Kysymykseni kuuluukin, Oletteko saaneet sairauslomaa silloin kun tilanne on ollut ""tukalin""? Itsellä nyt nimittäin on paha olo. Yöt menee tyyynyä käännellessä, päivällä tahtoo masentaa jne, ja teksisi mieli mennä lääkäriin. Ymmärtääkö tk-lääkärit?

paha olo
ajattelisin että lääkäri antaa sairauslomaa jos ihminen on masentunut ,eikä jaksa. Itselläni on myös ahdistuneisuus ja paha olo alkaneet vaivata,sanoisinko että ,taas,asia on minulle tuttu entuudestaan.Tällä hetkellä minun on kuitenkin vaikea olla yksin,joten yritän käydä töissä.Vaihdevuodet ovat täysillä päällä,sen yritän tajuta ja saada järkeeni mahtumaan. Jos tämä näin jatkuu, aion ehdottaa lääkärille josko voisin aloittaa masennuslääkkeillä näiden kurjien oireitteni hoidon. Tällä hetkellä en masennuslääkkeitä voi aloittaa, koska tutkimukset mahdollisen fyysisen sairauden takia ovat kesken. En osaa enkä halua tässä sen kummemmin neuvoa, mutta itse aion nyt yrittää tätä tietä. Toivotaan että elämä alkaa taas jossain vaiheessa meille maistua, ja oikeasti osaamme siitä nauttia,mutta annetaan itkun tulla jos siltä tuntuu,tänään.

Sussu
Eihän vaihdevuodet ole mikään sairaus. Surukaan ei ole mikään sairaus..joku lääkäri tvssä kritisoi kollegojensa tapaa antaa sairauslomaa omaisen kuoleman jälkeen.

niin
Eihän se tosiaan ole sairaus, mutta olotila voi olla niin kammottava, että työssä käynnistä ei tule kertakaikkiaan mitään, kun ei kykene niihin töihin mihin ennen on kyennyt. Itselläni ainakin tuntuu että kirjaimellisesti järki seisoo, ajatukset takkuilee, hikipaniikkikohtauksia kyllä siinä työssä käynti ""ihmisten ilmoilla"" on vähän niin ja näin. Korostaisin että itsellänikin olot alkoi kuin salama kirkkkaalta taivaalta. Ennen ei ole ollut mitään psyykkisiä eikä muutakaan vaivaa....

Annastiina 43v
Olin jonakin syksynä yhteensä 5 viikkoa sairaslomalla, työterveyslääkäri "lomat" kirjoitti. Huimaus oli hirveää, en tahtonut pystyssä pysyä ja muutenkin olo oli kaamea. Työni on fyysisesti raskasta, joten silloin en todellakaan olisi pystynyt töihin menemään.

Yhteistyössä