Ootteko kattoneet Suomineidot-sarjaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Yle-Arenasta löytyy kansalliskonservatiivisista naisista kertova sarja:

Herättänyt kohua, mitäs mieltä?
En ole vielä katsonut mutta tuntuu että taas tehdään iso juttu vain siitä että joku on ylpeä juuristaan ja kulttuuristaan. Missä tahansa muualla olisi ihan ok sanoa esim "olen italialainen ja hitto vie ylpeä siitä ja haluan säilyttää tuleville polville nämä tavat ja perinteet" mutta ei suomalainen saa olla ylpeä etnisyudestään, ehei, se on rasismia.

En ole vielä katsonut mutta tuntuu että taas tehdään iso juttu vain siitä että joku on ylpeä juuristaan ja kulttuuristaan. Missä tahansa muualla olisi ihan ok sanoa esim "olen italialainen ja hitto vie ylpeä siitä ja haluan säilyttää tuleville polville nämä tavat ja perinteet" mutta ei suomalainen saa olla ylpeä etnisyudestään, ehei, se on rasismia.

Typerää tekstiä. Suomalaisista juuristaan ja kulttuuristaan voi aivan hyvin olla ylpeä ilman natsismin ihailua ja niin uskon, että valtaosa suomalaisista onkin.

Suomalaisista juuristaan ja kulttuuristaan voi aivan hyvin olla ylpeä ilman natsismin ihailua ja niin uskon, että valtaosa suomalaisista onkin.
Mutta joidenkin mielestä se on rasismia että sanotaan että tumma ei ole etnisesti suomalainen. En ymmärrä mitä rasistista siinä on koska se on vain fakta. Minäkin voisin vaikka kääntyä juutalaiseksi ja muuttaa israeliin, mutta se ei tee minusta koskaan ashkenazi juutalaista, vaan pysyisin etnisesti yhä suomalaisena. Amerikassakin on tapana sanoa "olen irlantilainen" kun on etnisesti irlantilaistaustainen, mutta Suomessa ei näköjään voi sanoa että "hän on somali (taustainen)" ilman että on eevil razizti ja nazzi

Mutta joidenkin mielestä se on rasismia että sanotaan että tumma ei ole etnisesti suomalainen. En ymmärrä mitä rasistista siinä on koska se on vain fakta. Minäkin voisin vaikka kääntyä juutalaiseksi ja muuttaa israeliin, mutta se ei tee minusta koskaan ashkenazi juutalaista, vaan pysyisin etnisesti yhä suomalaisena. Amerikassakin on tapana sanoa "olen irlantilainen" kun on etnisesti irlantilaistaustainen, mutta Suomessa ei näköjään voi sanoa että "hän on somali (taustainen)" ilman että on eevil razizti ja nazzi

No sille mä en voi mitään. Nähdäkseni myös on myös sanottu, että ei voi olla suomalainen, jos juuret ovat muualta, ilman sitä etnisyysmäärettä edessä.

Ilja Janitskinkin koki olevansa suomalainen, vaikka isä on venäläinen. Sen monet kuitenkin tuntuvat hyväksyvän. Suotakoon se muillekin täällä syntyneille, vaikka tausta on toinen.

Huvitti se kohta missä Pentti Linkola vihreiden kokouksessa vuonna 1985 tylytti vihreitä. No, Linkolan arvio vihreistä pitää paikkansa vielä tänäänkin, melkein 40 vuotta myöhemmin

Yle-Arenasta löytyy kansalliskonservatiivisista naisista kertova sarja:

Herättänyt kohua, mitäs mieltä?
Vähän pintaraapaisu vaan, mutta samaistun kyllä tosi paljon tuohon Jasminaan!

Yhteistyössä