Ootko maistanu sushia koskaan? tai maistaisitko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
ihan vaan mielenkiinnosta tahtois tietää että voiko semmonen olla hyvää ja miltä se maistuu :x Mä en varmaan ikinä maistais vaikka eteen tarjottais. Eikös se kala oo ihan täysin raakaa ja maustamatonta? vai suolataanko se jotenkin niinkö graavialohi esimerkiks?

Sitahan on kaikenmoista erilaista - nakoista ja makuista - sushia. Makeampaa, suolaisempaa, tulistakin. Minusta aivan ihanan kevytta syotavaa. Mielellani syon milloin vaan. Olen jopa ajatellut etta opettelen itse niita varkkaamaan, kun tassa vapaa-aikaa on. =)

Olen maistanu ja itekin tehny ja kovasti tykkään. Kuusvuotias sitä toivoo vähän väliä ruoaksi :D
Aina tehään merilevään käärittyä (mikä lie oikeaoppinen nimi onkaan... ) ja kalana käytetään lohta tai tonnikalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Sushi on hyvää :p Eikä kaikki sushi ole raakaa kalaa, on muitakin täytteitä esim munakas, kasvikset, yms.

mutta siinä on sitä jotain levääkin eiks oo se vihreä kuori ja siis :x kuulostaa kyllä niin pahalle :ashamed:

Sekin on vaan yksi vaihtoehto Maki rulla. On myös vaihtoehtoja joissa merilevää ei käytetä.

Olen maistanut ja hmm...ihan ok. En kuitenkaan ole mikään täysin raa´an kalan ystävä, joten mieluummin itse käytän graavia tai kylmäsavustettua kalaa. Myöskään levät eivät kuulu suosikkiruokiini, mutta mieluummin syön levääkin kuin otan selkääni.

Olen syönyt lukuisia eri variaatioita niin Suomessa kun Japanissa.

Olipa meillä makisushia häissämmekin tarjolla kuutisen vuotta sitten.

Joku yökötteli merilevää, niin suurina annoksina pelkästään munkin mielestä pahaa, mutta sushissa aivan ihanaa etenkin kun sushi usein dipataan wasabiin ja soijaan.

Nyt vaan on pitänyt olla syömättä 9kk raskaudestani johtuen :(

Pari kertaa nyt ihan muutaman päivän sisällä olen käynyt syömässä sushia, en tiedä kuinka oikeaoppista on ollut. Mutta todella hyvää ja muuten täyttävää. 12 "riisitölleröä" söin ja nälkä oli vasta seuraavana päivänä. Tahdon oppia itsekin tekemään =)

Se on mun lempiruokaa. Olin tosi epäluuloinen sitä kohtaan, mutta sitten rohkaistun maistamaan. Voisin elää sushilla. Kannataa maistaa! Niitä on myös kasvistäytteellä, jos kala arveluttaa. SE ON HYVÄÄÄÄÄÄ!

Yhteistyössä