Oonkohan mä ihan hukassa? Suhteesta mieheeni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täysin sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täysin sekaisin

Vieras
Mä oon ollut mieheni kanssa kohta 9 vuotta, naimisissa siitä 2.5v. Meillä on yksi lapsikin, 1.5v. Noh, yhdessä ollaan oltu hyvillä mielin, isoja riitojakin on välillä ja on uhattu erota (tai siis mä pääasiassa oon uhannut...) jo varmaan kymmeniä kertoja :ashamed: mutta yhdessä on pysytty ja lapsikin tosiaan saatu aikaiseksi. Mutta mutta... oon jo monesti miettinyt että onko mieheni mulle kuitenkaan se oikea. Ihana hän on, ei mitään vikaa luonteessa eikä ulkonäössä, mutta nykyään en tunne enää niin voimakkaasti häntä kohtaan kuin alussa. Olin TOSI rakastunut ensimmäiset pari-kolme vuotta mutta sitten tunteet alkoi jotenkin haalistua... seksiäkään ei enää ole juuri ollenkaan. Ja nyt tuntuu välillä että en rakasta häntä just yhtään. Haaveilen toisista miehistä, sellaisista joita olen tuntenut jo vuosikausia, mm. yläasteaikaisista kavereistani ja jopa yhdestä serkustani... tapasin yhden tällaisen kaverin viime viikonloppuna baarissa ja ihastuin "uudelleen". Huoh. :/ Pettää en halua (ei ole aikeissa, eikä edes mahdollista) mutta haaveilen silti toisista. Kaikki miehet ei "kelpaa" mutta joitakin tiettyjä ihastelen... Tänään sit taas tajusin (kun kunnolla mietin), että en kai rakasta enää miestäni, olen hänen kanssaan vain siksi kun olen tottunut olemaan ja en halua olla yksinkään. Ehkä lapsenkin takia. Jos me erottais, tulis tyhjä olo ja ikävä miestä. Oon sekaisin!!! Tuleeko meidän suhteesta enää mitään vai onko tää vaan jotain ohimenevää? Miksi haaveilen toisista? Kellään muulla samanlaista kokemusta...? Auttakaa!

No voi voi... et ole ilmeisesti ymmärtänyt, että rakastumisen tunne kestää vain hetken aikaa, rakkaus on sitten sitä arjen kestämistä ja rauhallista rinnakkaineloa. On hyvä, että alussa on ollut suuria tunteita, niihin on hyvä palata muistoissa takaisin ja rakastua puolisoon uudelleen. Älä haihattele vaan ole onnellinen siitä mitä sinulla on!!!

hankalaa.. ei tossa varmaan muu auta kun kunnon itsetutkiskelu ja että on itselleen täysin rehellinen, tai jos jollain ihme konstilla pystyisit olemaan erossa miehestäsi jonkin aikaa vois auttaa selvittämään asioita :/ on niin vaikea sanoa näin ulkopuolisena kun ei kuitenkaan kaikkea teidänkään jutuista tiedä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No voi voi, se rakastuminen ja rakkaus on eri asia.

Täh? Selvennätkö vähän mitä tarkoitat?

No etkö ole ikinä lukenut mistään parisuhdeopuksesta että rakastuminen kestää 6 kk-muutama vuosi ja sen jälkeen alkaa rakkaus, tuttu ja turvallinen toivottavasti. Lueppa muutama parisuhdeopas ennekuin lähdet eroamaan.

Olen tosiaan viime aikoina alkanut entistä enemmän nähdä unia toisista miehistä (on pari sellaista tiettyä miestä), aika intiimejä uniakin on, ja sitten kun näen joitakin tiettyjä miehiä ihan livenäkin niin sydän lyö sataa ja perhosia menee vatsassa... harmittaa silloin että en saa noita miehiä (ovat varattuja), kaikki miehet ei tosiaan kiinnosta! Mitä tää on? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Yel02:
hankalaa.. ei tossa varmaan muu auta kun kunnon itsetutkiskelu ja että on itselleen täysin rehellinen, tai jos jollain ihme konstilla pystyisit olemaan erossa miehestäsi jonkin aikaa vois auttaa selvittämään asioita :/ on niin vaikea sanoa näin ulkopuolisena kun ei kuitenkaan kaikkea teidänkään jutuista tiedä

En millään halua olla erossa miehestäni! Yksi yö on jo hirveetä! Mutta... jos olis joku toinen mies sen ajan mun luona niin ei hätää. Jos tietäisin, että saisin jonkun muun haluamani miehen niin "antaisin" omani pois ja alkaisin suhteeseen uuden kanssa. Tosin luulen, että ikävä omaa miestä kohtaan yllättäisi pian. Eli nauttisin uuden seurasta mutta ikävöisin entistä!

sulle on tulos parisuhdekriisi. Mulla on omaan mieheen vastaanvanlaisia tunteita ja myös muihin miehiin. Mulla on viittä vaille etten ota eroa. Ollaan oltu yhdessä 11-vuotta

- rakkaus tuntuu laimentuneen...
- ei juurikaan seksiä eikä suuria tunteita
- isoja riitoja yhä useammin
- en kuitenkaan halua olla erossa miehestäni
- mutta voisin vaihtaa toiseen (ja ikävöisin miestäni)
- haaveilen tietyistä tutuista miehistä, varsinkin öisin

Kertokaa missä vika ja mitä tehdä?!

Et kuulosta yhtäään siltä, ettet rakastaisi miestäsi, se rakastuminen ja intohimo vaan on hiipunut ja niin siinä välillä käy, kun ollaan pitkään ja tiiviisti yhdessä.

Aloita vaikka siitä seksistä, jos sitä on tosiaan nyt harvoin. Kerro miehelle, että haluat enemmän. Seksi tuo sitä fyysistä kiintymystä toiseen ja kipinää suhteeseen.

Meillä oli vähän samanlaista noin vuosi sitten. Nostettiin yks ilta kissa pöydälle ja todettiin, että tää meidän seksielämä ei nyt tyydytä kumpaakaan. Alotettiin ihan alusta ja panostettiin siihen, että oltiin paljon sängyssä. (Meillä se on tosin helppoa, koska ei valitettavasti ole lasta.) Siinä ne haaveilut muista miehistä jää, kun taas innostuu omastaan. Mulle se oli selkeästi päätös eikä mikään itsestään tullut tunne.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Et kuulosta yhtäään siltä, ettet rakastaisi miestäsi, se rakastuminen ja intohimo vaan on hiipunut ja niin siinä välillä käy, kun ollaan pitkään ja tiiviisti yhdessä.

Aloita vaikka siitä seksistä, jos sitä on tosiaan nyt harvoin. Kerro miehelle, että haluat enemmän. Seksi tuo sitä fyysistä kiintymystä toiseen ja kipinää suhteeseen.

Meillä oli vähän samanlaista noin vuosi sitten. Nostettiin yks ilta kissa pöydälle ja todettiin, että tää meidän seksielämä ei nyt tyydytä kumpaakaan. Alotettiin ihan alusta ja panostettiin siihen, että oltiin paljon sängyssä. (Meillä se on tosin helppoa, koska ei valitettavasti ole lasta.) Siinä ne haaveilut muista miehistä jää, kun taas innostuu omastaan. Mulle se oli selkeästi päätös eikä mikään itsestään tullut tunne.

En halua seksiä! Mies kyllä haluaisi mutta mä en... mutta haaveilen seksistä unissani toisen miehen kanssa, oikeasti en voisi sitä toteuttaa.

En halua seksiä! Mies kyllä haluaisi mutta mä en... mutta haaveilen seksistä unissani toisen miehen kanssa, oikeasti en voisi sitä toteuttaa.

Siinähän se teidän riitelyn syy tuli itse AP:n suusta.

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:

Niinpä

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:

Ai että me riideltäisiin vähästä seksistä? Ei pidä paikkaansa. Mies on omien sanojensa mukaan hyväksynyt tilanteen (että seksiä on harvoin), riittää siis hänelle, eikä riitele siitä. Sitä paitsi mä olen se, joka aloittaa riitelyn (mitä pienimmästäkin asiasta :ashamed: ).

Sä tietty tiedät itse, mitä haluat ja mitä et, mutta toi kuulostaa nyt siltä, että haluat seksiä, muttet sitä seksiä, mitä oman miehen kanssa on.

Meillä oli kans just noin, että mä en halunnut seksiä eikä koko mies enää "kolahtanut", vaikka tiesin häntä rakastavani. Yksi syy siihen oli "huono" seksi, joka oli sellanen noidankehä, että kun on harvoin seksiä, se ei sitten sujukaan kovin hyvin ja tulee pettymyksiä ja sitten niiden pettymysten takia ei huvita enää ollenkaan. Mutta kyllä se siitä taas lähti... Toi on muuten karmee tunne, kun ihastuu johkin toiseen. Mulle on kerran käynyt niin. Tuntui toisaalta niin pahalta, mutta toisaalta oli niin ihanaa olla ihastunut.... Onneks se meni muutamassa kuukaudessa ohi. Mutta meidän parisuhteen ongelmat tais alkaa siitä. Tuli vähän välteltyä miestä.

Sori kun mä paasaan omista asioistani... Mä kuitenkin uskon, että toi on sullakin ohimenevää.

Ja sori kun paasaan seksistä, eihän se tärkeintä ole, mutta tärkeää kuitenkin.

Sä tietty tiedät itse, mitä haluat ja mitä et, mutta toi kuulostaa nyt siltä, että haluat seksiä, muttet sitä seksiä, mitä oman miehen kanssa on.

Meillä oli kans just noin, että mä en halunnut seksiä eikä koko mies enää "kolahtanut", vaikka tiesin häntä rakastavani. Yksi syy siihen oli "huono" seksi, joka oli sellanen noidankehä, että kun on harvoin seksiä, se ei sitten sujukaan kovin hyvin ja tulee pettymyksiä ja sitten niiden pettymysten takia ei huvita enää ollenkaan. Mutta kyllä se siitä taas lähti... Toi on muuten karmee tunne, kun ihastuu johkin toiseen. Mulle on kerran käynyt niin. Tuntui toisaalta niin pahalta, mutta toisaalta oli niin ihanaa olla ihastunut.... Onneks se meni muutamassa kuukaudessa ohi. Mutta meidän parisuhteen ongelmat tais alkaa siitä. Tuli vähän välteltyä miestä.

Sori kun mä paasaan omista asioistani... Mä kuitenkin uskon, että toi on sullakin ohimenevää.

Ja sori kun paasaan seksistä, eihän se tärkeintä ole, mutta tärkeää kuitenkin.

Sun kirjoitus kolahti muhun täysin! Oli kuin mun näppikseltä! Voisin siis sanoa, että olen kyllä kiinnostunut seksistä mutta oman miehen kanssa en niinkään. Kaikki erilainen kiinnostaa, oma mies ei vaan ehkä osaa sitä oikein. Jos niin voi sanoa... :/ Yritän vältellä seksiä mieheni kanssa, toiset kiinnostaa kyllä (ja haaveilen että miltä seksi tuon ja tuon kanssa vois tuntua). En vaan osaa sanoa tätä miehelle, mies pettyis ja jopa suuttuis.

Ja tosiaan, ihastuminen on ihana tunne! Mietin sitäkin miltä tuntuis olla tuon toisen miehen kainalossa ja suudella ym., ja sitten kun viime viikonloppuna yksi ihastuksistani tuli baarissa juttelemaan ja halasi mua niin melkein lähti jalat alta. Se oli niin ihanaa. Ei tunnu läheskään samalta mieheni kanssa... Hmm.. mitä tehdä? :(

Mä oon henkeen ja vereen pitkän parisuhteen kannalla, joten musta sun pitäs panostaa sun omaan miehees. Ja oppiihan ne miehet sängyssäkin kaikkea uutta. Tosin oli munkin mies aika hämmentynyt, kun aloin aktiiviseksi osapuoleksi ja seitsemän vuoden jälkeen ehdotella kaikenlaista, mitä ei oltu koskaan kokeiltu...

Ihastumisia ei elämässä voi välttää. Joku sanoi joskus hyvin, että elämässähän tulee koko ajan vastaan mielenkiintoisia ihmisiä, mutta joskus se valinta on vaan tehtävä. Tosin tämän sanonut henkilö vaihtoi sitten itse kyllä miestä... on sekin joillekin ollut se oikea vaihtoehto.

Mä oon henkeen ja vereen pitkän parisuhteen kannalla, joten musta sun pitäs panostaa sun omaan miehees. Ja oppiihan ne miehet sängyssäkin kaikkea uutta. Tosin oli munkin mies aika hämmentynyt, kun aloin aktiiviseksi osapuoleksi ja seitsemän vuoden jälkeen ehdotella kaikenlaista, mitä ei oltu koskaan kokeiltu...

Ihastumisia ei elämässä voi välttää. Joku sanoi joskus hyvin, että elämässähän tulee koko ajan vastaan mielenkiintoisia ihmisiä, mutta joskus se valinta on vaan tehtävä. Tosin tämän sanonut henkilö vaihtoi sitten itse kyllä miestä... on sekin joillekin ollut se oikea vaihtoehto.

Mä en tiedä parantuisiko meidän seksi yhtään, jos alkaisin ehdotella uusia juttuja miehelle... ei jotenkin edes kiinnosta se. Ehkä se on vaan sitä että olen ollut vain tämän mieheni kanssa ja nyt alan kaivata uusia kokemuksia eri miehen/miesten kanssa, vaikka pettää en voisi miestäni. En kestä edes ajatella miltä miehestäni sitten tuntuisi. :/

En millään voisi ajatella tilannetta, että eroaisin miehestäni --> tulisi kova ikävä ja ajattelisin miestäni usein, siltä tuntuu ainakin nyt... silti haaveilen toisista. Joku kriisi tää nyt on. Eikä edes kolmenkympin koska olen vasta 25v.

Yhteistyössä