Oonko tullut hulluksi?? (possu-asiaa, sori )

Näkymätön Ninni

Aktiivinen jäsen
03.01.2005
2 560
1
36
Siis kun päätin ettei tyttö mene kouluun tuon saakelin flunssan takia.. Aiemmin en todellakaan pelännyt, en edes aikonut ottaa rokotetta ennen ku ukko puhu ympäri. Sairastan kroonista sairautta ja syön solunsalpaajia ja kortisonia, alentaa vastustuskykyä, myös olen viimesilläni raskaana..

Nyt aloin pelkäämään tuota tautia niin paljon etten tahdo tytön menevän kouluun koska naapuri koulusta ollut jo puolet oppilaista kotona taudin vuoksi...

Tiedän että hysterioin liikaa mutta sain vajaa viikko sitten rokotuksen eli viikon päästä vasta täysi teho, en millään tahdo sairastua ennen sitä ettei tule komplikaatioita.. Enkä tietenkään tahdo lasteni sairautta saavan vaikka toki tiedän että jos korkea kuume tulee niin veisin heti lääkäriin ja lapset varmaankin (toivottavasti ainakin ) siitä lääkkeillä selviäisi, mutta entä minä ja vauva?

Puhukaa mulle nyt järkeä tai oikeasti aamulla ilmoitan rehtorille tytön olevan ensi viikon loppuun vähintään kotona...

Äidille soitin, joka on aina niin täynnä maalaisjärkeä että osaa rauhoittaa mut niin sekin oli sitä mieltä et jätä tyttö kotiin..

Ja mä en normaalisti todellakaan ole tällanen panikoija, oonko tullut hulluksi???

En usko, et oot tullut hulluksi, mutta enpä tiedä onko tuo niin järkevää kuitenkaan. Eihän se voisi mennä moneen viikkoon kouluun, jos odottais että tuo menee ohi.

kyllä tässä tapauksessa ymmärrän sua täysin.
tyhmää olis olla välittämättä possusta lainkaan.

mutta jos lapsesi koulussa ei ole vielä tartuntoja tullut ole huoletta.
muutoin kannattaisi ehkä pitää lapsi kotona muutaman päivän.

No voit toki pitää lapsen pois koulusta. Ei siihen maailma kaadu. Tietysti voitte saada taudin vaikka kauppareissulla, mutta jos saat itsellesi turvallisemman olon pitämällä tyttö pois koulusta, niin mikään ei estä. Ehkä tekisin itsekin niin, jos olisin sinun tilanteessasi (siis raskaana).

Niin sitä minäkin mietin et se voi tulla vaikka kaupasta jos on tullakseen mutta kuitenkin näin aikuisena osaan huolehtia paremmin käsihygieniasta ja samalla valvoa lasten käsien pesun jne..

Hulluksihan tämä menee mutta ehkä mä oman mielen rauhan vuoksi huomenna soitan rehtorille ja keskustelen asiasta..

Kiitoksia teille mielipiteistä! :)

Mä nyt sit kuitenkin yön valvoneena päätin laittaa tytön kouluun, matkaan laitoin käsidesiä ja paapatin käsien pesusta ynnä muusta... ei tuo kovin raskaasti tuntunut ottavan vaikka kamalan koulutuksen pidin aamulla..

Tänään otan selville asioita ja huomenna katsotaan uudestaan meneekö kouluun vai ei..

Kamala jännitys mahassa koko ajan...

Mä en niin ois uskonut että mä alan pelkäämään tuota, jotenkin ihan epärealistista.. Varmaan tämä raskaus vielä vahvistaa pelkoa..

Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
...sain vajaa viikko sitten rokotuksen eli viikon päästä vasta täysi teho, en millään tahdo sairastua ennen sitä ...

Tuossa tilanteessa on järkevää suojautua. Lapsi voi olla viikon poissa ilman haittaa oppimiselle.

sain 2.11 rokotuksen..oma tyttö alko niiskuttamaan ja pientälämpöökin on..ja poika tuli koulusta eiln ja sanoi että koulussa oli tullut kuulutus että luokanvalvojien on välittömästi ilmoitetava kuinka monta oppilasta kultakin luokalta on pois.. :o ..mie olen raskaana 34+3 viikoilla..pää huutaa apua mutta muuten en osaa tehdä muuta kuin olla niinku ennenki..
ajatukset on kuin pyörremyrsky tämän taudin takia..

Yhteistyössä