Oonko oikeesti ainoa, jonka >2v ainoa eikä vauvasta tietoakaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taaperoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taaperoinen

Vieras
Kaikilla (lue:kaikilla) kavereilla on 2v tai nuoremmankin esikoisensa lisäks jo toinen ainakin tuloillaan ja tänäänkin leikkikerhossa tavattiin vanhoja tuttuja, joilla yllättäen olikin turvakaukalossakin taas uusi vauva.
Mä en tunne ketään muuta, jolla ois suht saman ikänen eikä tietoa toisesta? Kaikki haluaa lapset pienellä ikäerolla vai mistä on kyse..? (Kysyn täältä, kun eihän ihmisiltä voi suoraan kysyä tällasta :) ) Onko tää optinen harha vai mikä?

Pikkukakkonen on mulla suurimpana toiveena, fakta on vaan ,että ilman hoitoja sitä ei saada ja hoitoja ei ilman rahaa saada...

Et oo ainoa. Meillä tosin ei ihan tuollaista tilannetta ole, mutta todellakin kaikilla on eri tilanteet. Ei lapsi tule heti kun tilaa, ja jotkut haluaa vaikkapa pidemmän ikäeron.
Toivottavasti saatte sen toisen toivomanne :hug:

Meillä on 1v4kk vanha tytsy eikä todellakaan mitään aikomusta hankkia lähimpään kymmeneen vuoteen (jos koskaan) toista... Tuo lapsi vie multa kyllä kaiken tarmon ja energian, ei riittäis millään toiselle! Ja sitten ku se nukkuu lopulta yöt läpeensä ni niin muute nukun minäki!

Minulla tyttö jolla ikää 2,6v ja toista lasta ei ole.

Haave toisesta on suuri mutta samatilanne kuin sinulla. Ilman hoitoja ei toista meille tule, ellei tapahdu suurta ihmettä, ja hoitoihin tarvitaan rahaa....

Joo, aikoinaan huomasin saman... ja se oli kova paikka huomata, koska itse sain muutaman keskenmenon ja toisen lapsen yritys kesti vuosia. Nyt olen onnellisesti 3 lapsen äiti =).

Okei, en siis oo ainoa :)
Tuntuu tuplaten kurjalta vaan, kun esittelen itseni ja lapseni jollekulle ja toinen kysyy aina pojan ikää ja kun vastaan, että 2,5v niin HETI siirtyy katse mun vatsan seudulle :( Junteimmat kysyykin toisesta lapsesta ja me ei olla lapsettomuudesta (tai pitääkö nyt puhua sit sekundäärisestä lapsettomuudesta?) tehty "julkista" eli esim. omat vanhemmatkaan ei tiedä hoidoistamme, niin se menee sit sellaseks vaivautuneeksi se juttelu asiasta...
Mä kun kuvittelin, ettei lapsen teosta enää tuu tollasta issueta, kun kerran on jo yksi. Silloin, kun tuo ainoa oli vielä hartaana toiveena (tehtiin vuosia) niin toki vauvautelut otti hitosti päähän mutta sen vielä jotenkin antoi anteeksi tyhmille tietämättömille :) Tää ei siis lopu koskaan?

Jotenkin susa nyt vain tuntuu siltä.
Ei kaikki hanki lapsia pienellä ikäerolla.
Mutta tiedän tunteen, itsekin olin samassa tilanteessa oman 2v kanssa aikoinaan ja sain kuulla aika usein (jopa työnantajiltani ) "jokohan olis toista tulossa, eikös aika olisi jo?"

Alkuperäinen kirjoittaja taaperoinen AP:
Tää ei siis lopu koskaan?

Kyllä loppuu, jos saat kaksi lasta, joista toinen tyttö ja toinen poika! Meillä näin ja nyt saanut kuulla kommenttia ettei meidän tarvitse onneksi tehdä enempää kun molemmat kerran jo on! Taas kaverilleni, jolla jo kaksi tyttöä on kysytty monen monta kertaa, koska tekevät sen pojan ,tai vieläkö meinaavat tehdä yhden, tai onko jo poika tilattu jne jne..
Koskaan ei vain ole hyvä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Alkuperäinen kirjoittaja taaperoinen AP:
Tää ei siis lopu koskaan?

Kyllä loppuu, jos saat kaksi lasta, joista toinen tyttö ja toinen poika! Meillä näin ja nyt saanut kuulla kommenttia ettei meidän tarvitse onneksi tehdä enempää kun molemmat kerran jo on! Taas kaverilleni, jolla jo kaksi tyttöä on kysytty monen monta kertaa, koska tekevät sen pojan ,tai vieläkö meinaavat tehdä yhden, tai onko jo poika tilattu jne jne..
Koskaan ei vain ole hyvä!

Meillä sama tilanne, toinen on myös tyttö. Ja mun lapsiluku on sit täys. Pitänee varmaan kehitellä joku jämäkkä vastaus kaikille niille tädeille, jotka lisää, et milloinkas te sen pojan teette :kieh: Mut kun mä en tee muita kuin tyttöjä :D

Yhteistyössä