oonko mä nyt oikeesti paska äiti?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamam

Vieras
siis mulla on tyttö 11kk ja ollaan erottu lapsen isän kanssa jo kun vauva oli 3kk
olen nyt antanut tytön tavata isäänsä pe 5h ja su 5h ja saa joka toinen vko olla isillä yökylässä ja isälle olen sanonut et saa vkollakin tulla meille tyttöä tapaamaan aina kun siltä tuntuu..

nyt isä on ruvennut kiukkuumaan että pitäisi saada lasta enemmän..että hän haluisi lapsen jo koko vkonlopuiksi joka toinen vko ja myös keskiviikko iltaisin..musta koko vkonloput on vielä liikaa!!ja sit mä oon paska äiti joka omii lastaan kun en suostunut noihin ke iltoihin,musta vaan olis kamalaa et lapsi olis joku heitto säkki jota roudataan joka toinen ilta isille ja takas..eikai se voi minkään ikäselle hyvää tehdä????

tänne hän ei kuulema halua tulla lastaan tapaamaan kun hänen nyk tyttöystävä ei siitä pidä..

Alkuperäinen kirjoittaja katariina00:
mä oon sitä mieltä et myös isällä on oikeus olla lapsensa kanssa yhtä paljon ku äidilläkin. ei joka toinen ilta edes takas, mutta tasavertaisia on äiti ja isä joka tapauksessa..

Joo mutta noin pienelle ei tee hyvää olla koko viikonloppua erossa äidistä.

Siis mun mies oli joka viikonloppu isällään ja lomilla osan ajasta, ku sen vanhemmat eros. Musta sulla on siinä mielessä kiva tilanne, että isä haluaa viettää aikaansa lisää lapsen kanssa. Mä en valitettavasti isääni nähnyt kuin pari kertaa eron jälkeen..

mä oon sitä mieltä et myös isällä on oikeus olla lapsensa kanssa yhtä paljon ku äidilläkin. ei joka toinen ilta edes takas, mutta tasavertaisia on äiti ja isä joka tapauksessa..

ehkä eriasia jotku vuorvko asumiset mut kun isä käy töissä ja on pitkiäkin vuoroja ja minä itse kotona lapsen kanssa..ni eipä isällä ole muuta vaihtoehtoa kun pyytää lasta sinne ke,pe ja su illloiksi ja joka toinen vkonloppu kun muuten on töitä..
ja mä en vaan nää tätä kovin hyväkis asiaksi..

huomaa että oot syntynyt vuonna 00

Alkuperäinen kirjoittaja tikitin:

Perusteluja, kiitos. Mä ymmärrän, jos imettää ni se ei onnistu.

Mä oon kyllä samaa mieltä että lapsella on oikeus olla myös isänsä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mun mies oli joka viikonloppu isällään ja lomilla osan ajasta, ku sen vanhemmat eros. Musta sulla on siinä mielessä kiva tilanne, että isä haluaa viettää aikaansa lisää lapsen kanssa. Mä en valitettavasti isääni nähnyt kuin pari kertaa eron jälkeen..

joo onahn siinä puolensa tottakai,,mutta on se myös ärsyttävää kun hän tulee hakemaan tytön 5h leikkimään ja aina pitäisi olla vaatteet päällä ja kamat pakattuna valmiiksi koska hänhän ei esim lasta täällä pue koska minä voin ihan hyvin tehdä sen..

Et oo paskaäiti. Noin pienelle ei tee hyvää olla koko viikonloppua isän kanssa joka ei ole ollu lapsen elämässä muutenkaan paljoa. Eikä lapsen siitä tarvi kärsiä ettei isän uusi tyttöystävä tykkää jostaki lasta koskevasta järjestelystä :headwall: lapsen paras ensin ja aikuiset joustaa.

Tuon ikäiselle on varmaan lyhyemmät mutta säännölliset tapaamiset,esimerkiksi pari yötä viikossa,mutta ei perättäisiä.Kuitenkin niin,että isäkin on tuttu ja turvallinen ja sitten vanhempana laajemmat.

Jos me eroaisimme niin meidän tytöt (7v ja 9kk) olisivat ehdottomasti joka toinen viikonloppu isällään pe-su ja isä tulisi varmasti aina viikolla 1-2 iltana tyttöjä tapaamaan luokseni.

Meillä isä on tasavertainen vanhempi ja lapsille ihan yhtä tärkeä kuin minäkin. Kokisinkin tehtäväkseni ennen kaikkea vaalia hyvää isä-lapsisuhdetta ja tätä pystyn edistämään nimenomaan sillä että isä saisi olla lastensa kanssa niin paljon kuin mahdollista.

Mikäli isällä olisi toisenlainen työ niin harkitsisimme tarkasti viikko-viikko systeemiä, joskin isäviikkoina minä kävisin lapsia katsomassa ja äitiviikkoina isä kävisi lapsia katsomassa koska pienempi on vielä niin pieni.

Sen sijaan isän tyttöystävällä ei olisi nokan koputtamista siihen että isä tulee luokseni tapaamaan omia lapsiaan. Eikä olisi minunkaan uudella kumppanillani sanomista vastaavaan.

Meillä esim. pienin on 2v ja vaikka isä on ollu lapsen elämässä mukana ennen eroa niin silti myös lastenvalvoja oli samaa mieltä että koko viikonloppu on liikaan näin pienelle.

miks pieni lapsi voi olla isästä erossa viikonlopun mutta ei äidistä? sitä en kyllä ymmärrä..

No jos lapsi on elänyt isänsä kanssa vain 3kk niin onhan se ymmärrettävää, sillä lapsi ei välttämättä tunne isäänsä kovinkaan hyvin eikä pidä tätä tasavertaisena vanhempanaan. Mutta mikäli perhe on elänyt oikeana perheenä pidempään, niin ei mahdu munkaan kaaliini.

toki mä ymmärrän et tyttöni isällä on ikävä tyttöä mutta mä en vaan usko että olisi hyvä että lapsi joka toinen ilta menee 2 kodin väliä..ja niinkun joku mainitsi,isä lähti kun lapsi oli 3kk joten olemme olleet siitä asti kaksin ja toki meille on muodostunut todella syvä suhde.

mutta tiestysti voin rehellisesti senkin myöntää että kyllä minua inhottaa olla niin paljon lapsestani erossa kun en sitä ole valinnut..en haluaisin olla päivääkään erossa tytöstänä,ymmärrän että on pakko mutta kyllä välillä herää kysymys että miksi mekin joudutaan maksamaan isä päätöksestä lähteä ja näin ollen olla erossa toisistamme.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
toki mä ymmärrän et tyttöni isällä on ikävä tyttöä mutta mä en vaan usko että olisi hyvä että lapsi joka toinen ilta menee 2 kodin väliä..ja niinkun joku mainitsi,isä lähti kun lapsi oli 3kk joten olemme olleet siitä asti kaksin ja toki meille on muodostunut todella syvä suhde.

mutta tiestysti voin rehellisesti senkin myöntää että kyllä minua inhottaa olla niin paljon lapsestani erossa kun en sitä ole valinnut..en haluaisin olla päivääkään erossa tytöstänä,ymmärrän että on pakko mutta kyllä välillä herää kysymys että miksi mekin joudutaan maksamaan isä päätöksestä lähteä ja näin ollen olla erossa toisistamme.. :(

Sinä joudut maksamaan, ei lapsi. Lapselle on rikkaus ja voisin sanoa jopa etuoikeus tavata ja tutustua isäänsä. Kaikilla lapsilla sitä ei valitettavasti ole.

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Et oo paskaäiti. Noin pienelle ei tee hyvää olla koko viikonloppua isän kanssa joka ei ole ollu lapsen elämässä muutenkaan paljoa. Eikä lapsen siitä tarvi kärsiä ettei isän uusi tyttöystävä tykkää jostaki lasta koskevasta järjestelystä :headwall: lapsen paras ensin ja aikuiset joustaa.

No ei kai se isä ole lapsen kanssa paljon, kun äiti ei anna.

:headwall:

Sinä joudut maksamaan, ei lapsi. Lapselle on rikkaus ja voisin sanoa jopa etuoikeus tavata ja tutustua isäänsä. Kaikilla lapsilla sitä ei valitettavasti ole.[/quote]

Tämä oli hyvin kiteytetty Sef. Samaan mieltä.

Eli ajatteletko enemmän nyt omaa oloasi ku lapsen ja isän suhdettä? sitä rikkautta mikä lapsellasi on että isä haluaa olla lähellä ja välittää? nythän heillä olisi mahdollisuus saada syvä side, koska ilmeisesti isä ei kumminkaa ihan täysin vieras ole lapselle? ja ei sitä tarvitse heti heittää viikoksi isälle ja täts it, vaan pikkuhiljaa pidentää heidän yhteistä aikaa, lapset on sopeutuvaisia ja tarvitsee sekä isää että äitiä (:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinä joudut maksamaan, ei lapsi. Lapselle on rikkaus ja voisin sanoa jopa etuoikeus tavata ja tutustua isäänsä. Kaikilla lapsilla sitä ei valitettavasti ole.

Tämä oli hyvin kiteytetty Sef. Samaan mieltä.[/quote]

tottahan toki mutta mietipä itsesi tilanteeseen kyllä varmasti itselläsikin joskus heräisi kysymys,että miksi minä joudun maksamaan näin kovan hinnan siitä että isä lähti!

ja jopa lasten valvojat oli sitä mieltä että lapsen ikä huomioon ottaen isällä on jo nyt todella reilut tapaamisoikeudet!

Alkuperäinen kirjoittaja DOMINA:

voi hyvä luoja miten naiivia porukkaa. äiti on lapselle tärkein ja siitä kun ei pääse mihinkään vaikka kuina isyyttä halutaan korostaa.
ap on oikeassa ettei lapselle todellakaan tee hyväö olla heittopussina esim. viikko siellä viikko täällä. yksi pysyvä koti ja yksi etä vanhempi johon läheiset välit.

Mun tapaamisoikeus on ollut 1 yö ( pe-la tai la-su) joka toinen viikonloppu siitä asti kun lapsi oli yksivuotias. Tuota nuorempana huomasin , ettei lapsi viihdy , vaan kaipaa lähivanhempaansa.
Kokeltiin kokonaista viikonloppua kun lapsi oli puolitoistavuotias , ja kyllä kaksi yötä mun luona oli liikaa. Vieläkin aika perjantaista sunnuntaihin on liian pitkä ja lapsi kaipaa selvästi lähivanhempaansa ja haluaa kotiin lauantai-iltana, ja jos ei pääse , niin pyrkii heti aamulla jo rattaisiin ja kotimatkalle.
Lapsella ikää nyt lähes 2 , 5 vuotta.

Mun käsityksen mukaan tapaamiset pitäisi mennä lasta kuunnellen , ja mitä nuorempi lapsi , sitä tärkeämpää on tapaamisten tiheys , riittää jos moikkaa ja viettää lapsen kanssa puolesta tunnista pariin tuntiin muutaman kerran viikossa.
Pieni lapsi unohtaa aika äkkiä ja kaipaa lähivanhempaansa , turvallisuudentunne järkkyy , jos lasta pompotellaan kodista toiseen ja lähivanhempi on lapsen ulottumattomissa.
Lapsen suhde etävanhempaan ei ole yhtä kiinteä kuin siihen , joka on lasta alusta asti hoitanut 24/7 , senhän sanoo järkikin.

Alkuperäinen kirjoittaja tulkaa nyt ulos itsestänne:
Alkuperäinen kirjoittaja DOMINA:

voi hyvä luoja miten naiivia porukkaa. äiti on lapselle tärkein ja siitä kun ei pääse mihinkään vaikka kuina isyyttä halutaan korostaa.
ap on oikeassa ettei lapselle todellakaan tee hyväö olla heittopussina esim. viikko siellä viikko täällä. yksi pysyvä koti ja yksi etä vanhempi johon läheiset välit.

ihan täyttää shittii tämä (:

Yhteistyössä