Oonko MÄ ihan outo vai mun "entinen" perhe...!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sjoudak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sjoudak

Vieras
Mut mä en kertakaikkiaan pysty enää olee niiden kans tekemisissä. Mulla on siis monta sisarusta ja meillä oli/on "läheiset" välit, mut mä en jotenki enää tunnu kuuluvani perheeseen... Joka kerta ku oon niiden kans tekemisissä, niin mulla on niin ahdistunu olo, niin paha olla! En tiiä mikä siinä on, mut... Onko kellään muulla samanlaista? Mä oon jotenki niin kasvanu erilleen ja ajattelen nykyään aivan eri asioita, aivan eri näkökulmista, enkä jotenki enää kestä sitä ahdasta asennetta yms... Jotenki tuntuu, että ne ei kukaan pidä musta enää... Tuntuu et jos mä sanon jotain, niin kaikki alkaa karttaa ja kääntää päät pois, eikä voi kuunnella... Muut saa kyllä puheenvuoron ja muut saa kyllä jutella omiaan, niitä mun mielestä turhanpäiväisiä asioita, mutta jos minä sanon jotain, niin... kaikki on niinku ne ei ois kuullukaan... Sen sanon, ettei me kaikki ihan tervettä elämää olla saatu viettää, mutta mikä mussa on vikana, ku en enää tunne kuuluvani tohon perheeseen!? Vai kenessä tässä on vikaa...
Kokemuksia otetaan vastaan, millaset perhesuhteet teillä?

Ei vika sinussa todennäköisesti ole. Usein vaan menee niin, että kun saa etäisyyttä läheisiin ihmisiin ja uusia kokemuksia, niin oman perheen oudot puolet tulevat näkyviin. Kun sitä arkea elää perheessä, niin tottuu asioihin ja suhtautumistapoihin, eikä niitä välttämättä tule kyseenalaistaneeksi. Kai ne muut astivat nyt, että et ole samalla aaltopituudella. Kirpaisee aluksi varmasti, mutta helpottaa ajan myötä. Itsestäkin tuntunut joskus vähän pelottavalta, kun on huomannut, että ai tuollaisia ne siis oikeasti on. Sattui ja häiritsi, kunnes sain uuden pikkuperheen, aluksi aviomiehen kanssa. Nyt on omat tavat ja jutut ja turva muualla. Välit ovat etääntyneet yhä, mutta ehkä sitten ajan kanssa paranevat.

[QUOTE="vieras";22282059] Kai ne muut astivat nyt, että et ole samalla aaltopituudella. [/QUOTE]
Tai sitten huomaavat, että olet "mietintäkannalla" ja eivät oikein osaa ottaa kontaktia.

Ihana lukea tämmöisiä arvioita!!!! :) Kylläpä tsemppas!! Minä tosiaaanki oon vissiin vähän "edistyneempi". Tuun helpommin toimeen kaikkien muiden kanssa, mutta en oman entisen perheeni kanssa. :) Ja ei kaikki muut voi olla outoja! :D Vika on siis perheessäni. :D JES! :D

Yhteistyössä