Oonko mä ihan kauhea ihminen? Mä pidän ystävääni huonona äitinä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häpeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häpeä

Vieras
Sillä oli joku tällainen kiertokirjejuttu Facebookissa, missä toisten piti kertoa siitä jotain. Ja ainakin kolme sen kaveri kirjoitti siitä, että se on loistava/hyvä/mahtava äiti. Ja mä huomasin, silloin vasta oikeastaan ekaa kertaa, että mä en pidä sitä loistavana, hyvänä tai mahtavana äitinä, itse asiassa se ei mun mielestä ole kovin häävi äiti. Onko ihan kamalaa ajatella noin ystävästä? :( :(

[QUOTE="suski";22690779]Jos sä pidät äitiyttä ihmisyyden mittana, niin on kamalaa ajatella noin.[/QUOTE]

No en tietenkään pidä ihmisyyden mittana. Mut kyse on ystävästä, ja tajusin että en pidä sitä hyvänä äitinä, itse asiassa se on mun mielestä aika huono äiti. Onko se kamalaa, jos ajattelee ystävästä noin?

Mä pidän siitä kaikesta huolimatta, mutta silti se on mun mielestä huono äiti, epäluotettava ja niin edelleen.

En mäkään pidä paria tuttua hyvänä äitinä. Antavat ihan ihme esimerkin lapsilleen, vaihtelevat miehiä jne. sekotouhua. Joku on hyvä jossain, toinen toisessa... ei kaikki voi olla niitä hyviä äitejä.

[QUOTE="vieras";22690793]Miksi hän on mielestäsi ei-niin-hyvä äiti?[/QUOTE]

No, moniakin syitä, mutta se isoin ehkä on musta se runsas alkoholinkäyttö ja holtiton seksielämä joka näkyy lapsillekin kun kutsuu luokseen seksichatissa tavattuja vieraita pikapanolle vaikka lapset on kotona, plus lapsille eron jälkeen tutustutettu kaikki hoidot eli lapset oli tavannut jo 8 eri "poikaystävää" puolen vuoden aikana sen jälkeen, kun niiden isä muutti pois. Mut paljon muutakin. Tapa miten kohtelee lapsia, miten on niiden kanssa jne, monet jutut.

Mä en paheksu sitä seksielämää muuten, mut musta ei voi lapsille koko ajan esitellä uusia tyyppejä tai kutsua aika vastuuttomasti jotain vieraita panolle vessaan, kun lapsetkin on kotona, tai naida ilman kortsua kun niille lapsille sillä äidin terveydelläkin on merkitystä :/ ja alkoholin kanssa sillä on ongelma, ei pysy käyttö oikein aisoissa :/

Mulla on sama tilanne parhaan ystäväni kanssa. Olin oikein yllättynyt, kun hän ottaa kaiken lasten kanssa niin rennosti. Ei imettänyt, kun ei kiinnostanut. Syöttää vain purkkiruokia ja valmisjauhepuuroja. Lapsilla pitkät päivät mehulitkua tuttipullossa ja niitä saa juoda koko ajan. Tärkeää on lasten uudet, kalliit vaatteet, mutta toisaalta lapsilla ei ole kunnon lakkeja eikä kypärämyssyjä ollut äitiyspakkauksen vaatteiden jäätyä pieneksi. Isompi lapsi 1 v 3kk laitettiin tarhaan, kun äidillä alkoi äitiysloma toisesta lapsesta, kun se isompi oli niin "kovaääninen". Jne jne.

Anteeksi purkaukseni, ikinä en sanoisi näitä ääneen kenellekään.

Yhteistyössä