Oonko mä hirvee äiti? Kun lapsen nukkuessa saatan nauttia lasin viiniä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitämieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitämieltä

Vieras
Mut on tästä aiheesta facebookissa jo tyrmätty. Yksi kaveri antoi kuulla ja lujaa kun menin päivittämään statukseen ett nautin lasillisen viiniä ja katson elokuvan ennen nukkumaan menoa. Oen vastuuton, itsekäs ja alkoholi ei kuulu vanhemmille silloin kun lapsi on seinän takana. Tästä lähdin taas tiedän, mitä päivitä ja mitä en... Mutta siis, hei, yksi lasi? tai se yks siideri/lonkero/olut? Onko se nyt t-o-d-e-l-l-a vaaraksi lapselle jos kuiten pitää huolen ettei humallu? Ja minä en koskaan ota niin paljon, järkihän sen jo sanoo, jos lapsi on kotona.... Auta armias.

Joskus se vaan voi mennä ylii., mitä jos tämän lasin jälkeen ottaisin vielä vähän ja senkin jälkeen.., jne, sit yhtäkkiä ootkin humalassa. Jos teitä on vähintään kaksi aikuista talossa ja vain yksi teistä nauttii sen yhden lasillisen niin eihän siinä mtn väärää ole, mutta en kyllä muuten suosittelisi...
En itse käytä ollenkaan alkoholia, mutta olen ollut töissä ihmisten parissa, jossa on ylitetty tällaisissa tilanteissa rajat ja siinä samalla menetetty lapsen huoltajuutta..
Loppujen lopuksi kaikkihan tietää miten alkoholi voi vaikuttaa...

et todellakaan ole! Veikkaan, että nämä nuivimmin asiaan suhtautuvat ovat sellaisia, jotka ovat joutuneet ehkä lapsena kärsimään alkoholin väärinkäytöstä lähipiirissä. Tai sit vain muuten niuhoja. Miljoonat ihmiset esim. Euroopan maissa ottavat viinipullon esiin perheen ruokapöydässä, juhlissa, ravintolassa. Meillä tapa suhtautua alkoholiin on todella vääristynyt, joten älä välitä niuhoista.

Kullakin on mielipiteensä mutta kun itse tietää missä mennään, niin niitä ei tarvinne ottaa niin vakavasti.. Etenkin lapsettomila kavereilla on usein paljon mielipiteitä :)

Itse olen alkoholistien perheestä ja katsonut sivusta sitä viinan kans läträämistä kotona, ja tää mun kaverikin sen tietää, joka mulle alkoi asiasta saarnaa pitää. Mä olen aina ollut hyvän viinin ystävä ja nautin sen lasillisen useinkin iltaisin, yleensä vain viikonloppuisin tai silloin kun tulee jokin elokuva tms ja kun on se "oma aika". Koskaan en ole humalassa ollut kun lapsi on kotona. Oon kyllä huomannut että jotkut tyrmää kokonaan jopa saunajuoman. Meillä mies ottaa monasti saunan jälkeen sen oluensa. Minä harvemmin. Ja yleensä juo sen silloin kun lapsikin on hereillä vielä.
Vastuullinen juominen ennenkaikkea ei taida olla alkoholinväärinkäyttöä... Auttamattomasti tulee sellanen olo että "hei enkö mää vaan tajua tätä ja asian vakavuutta" kun kaveri tulee mua moittimaan...

Mun tuttavapiirissä on suht yleistä tommonen. Ite en käytä alkoholia ja mua jopa vähän ärsyttää ne tilapäivitykset joissa just mainostetaan TOISTUVASTI sitä illan viinilasia/siideriä/olutta. Senkus ottavat, ei siinä mitään, mut mitä jos itse alkaisin hehkuttaan TOISTUVASTI et "aah, sihahti jaffatölkki auki". Se alkoholin ihannointi ärsyttää.

Ap - tarvinneeko tuollaista nyt täältä pinoista kysellä?:confused:

..ja..ET ole hirveä äiti tai hunnigolla..itse täällä juuri karpalo Kurko tölkillistä nautiskelen saunan päälle.(pizzan laitan vielä uunihin)
Istuksin äskettäin partsulla viiluuttelemassa, ulkona niin lämmin kesäinen keli ja linnut jutustelee lähi mettässä..hmmm..onpas tämä muuten t o s i hywwee!;)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä