Oonko ihan liian hysteerinen jos meen lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tulppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tulppa"

Vieras
Tausatatietoja:
Oon reilu 3kymppinen, perusterve nainen.
Alotin minipillerit 1½ kk sitten.

Nyt on noin viikon ajan ollu pohjekipua, pari päivää sitten alkoi pistämään rintaan kun hengittää syvään. Pari päivää on myös ollu vaikea hengittää, astmalääke jeesaa pikkusen mutta ei paljon.

Töissä oon normaalista poiketen joutunut istumaan paljon. Oon ollu normaalia väsyneempi.

Suvussa taipumusta veritulppaan.

Oonko nyt vainoharhanen jos meen päivystykseen? Vai koittaisko saada huomiselle ajan työterveyteen? Pelottaa että mulla ois tulppa.....

Pystytkö sillä pohkeella kyykkyasennossa nousemaan varpaille ja takasin ja pääset ylös, jos on tulppa et tuota liikettä tee. Vaikka saisit niin ainahan sitä lääkäriin kannattaa mennä, heittää ne pillerit roskiin ja lopettaa tupakanpoltto.

Kävisin näyttämässä lääkärillä, koska olet kuitenkin riskiryhmässä ja oireita on.

Tässä vielä Kauneus ja Terveys-lehden vinkki, jolla voit saada mielenrauhaa tulevaisuudessa:

"Tärkeintä on selvittää, kantaako perinnöllistä tukos*herkkyyttä, sillä salakavalin riski piilee juuri geeneissä.
Siksi on hyvä olla tietoinen sukulaisten taudeista ja vaivoista. Oman laskimotukosriskin voi tarkistaa pyytämällä lääkäriltä lähetteen ja käymällä omalla kustannuksellaan tukostaipumustutkimuksessa Punaisen Ristin Veripalvelussa." - Kauneus ja terveys

Ps. Ja älä ny helv...mitää kyykkyyhyppyjä ala sillä pohkeella tekee ennen kuin tiedät onko sielä tukosta!-niin kuin tuossa joku valopää ehdotti testata. Voipi tukos lähteä liikkeelle ja sit vasta ahdistaakin.

Sulla on astma, mja hengitys on keljua, menet lääkäriin.

Yhteistyössä