Oonko ihan lapsellinen kun suutuin miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loukkaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loukkaantunut

Vieras
Mies siivosi eilen illalla olkkarista leluja lastenhuoneeseen, heitti sitten yhden pehmolelun sinne huoneeseen ja onnistui jotenkin viskaamaan sen suoraan lastenhuoneen hyllylle (ylös), missä on lasten kastekynttilät ja sellainen keraaminen suojelusenkeli, jonka lapset on saaneet mummilta. No, enkeli meni rikki, mä suutuin ja harmistuin ihan kamalasti. Mies ei ole tähän aamuun mennessä pyytänyt anteeksi, alkoi vaan itse skitsoamaan mulle että mä huudan turhasta...

Nyt mietin että oonko tosiaan ihan lapsellinen, sillä vähinkohan tuo oli... Pännii vaan se että mies ei voi pyytää anteeksi eikä edes ole korjannut enkeliä. Ja tuo enkeli on mulle tärkeä. :(

Kyllä. suutuit turhasta, eikä miehen tarvi tuollaista pyytää ANTEEKSI SULTA? Kai miestäsikin nyt se harmittaa, että meni rikki, mutta ei se nyt velvollinen siitä ole sulle.

Mutta toki harmituksesi on "sallittua", mutta anteeksipyynnön odottaminen hieman kohtuutonta. Miksi miehen pitäisi pyytää sitä anteeksi sulta?

Tuskin mies tahallaan sitä teki. Vahinkoja sattuu, aina roiskuu kun rapataan ja sitä rataa.

Uskon että sua harmittaa, miestäsi myös, mutten ymmärrä miksi ihmeessä SINULTA pitäisi anteeksi pyytää?

Kyllä miehen tietysti on mentvä itseesi.

Just noita kusipäitä riittää, että saavat tehdä mitä vain, mutta eivät anteeksi pyydä.

Jos mies olisi heittänyt autonsa lampun paskaksi tai sinä, tilanne olisi ihan toinen.

Mitä nyt yksi kastekynttilä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No vahinkohan tuo oli. Ois voinut sattua sullekkin. Turhaan siitä skitsoot vaikka harmittaakin. Tuskin tahalleen sitä rikkoi.

No ei mulla oo kyllä tapana heitellä tavaroita...

Itse käyttäydyn kyllä vastaavassa tilanteessa eritavalla, esim. kerran kun vahingossa naarmutin miehen auton ovea, niin tottakai pyysin anteeksi ja olin oikeasti tosi pahoillani, vaikkei se tahallista ollutkaan. En vaan ymmärrä miks miehellä on aina niin vaikea pyytää anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No vahinkohan tuo oli. Ois voinut sattua sullekkin. Turhaan siitä skitsoot vaikka harmittaakin. Tuskin tahalleen sitä rikkoi.

Itse käyttäydyn kyllä vastaavassa tilanteessa eritavalla, esim. kerran kun vahingossa naarmutin miehen auton ovea, niin tottakai pyysin anteeksi ja olin oikeasti tosi pahoillani, vaikkei se tahallista ollutkaan. En vaan ymmärrä miks miehellä on aina niin vaikea pyytää anteeksi.

Jos joltain anteeksi pitää pyytää niin lapselta, kun sen tavarahan se oli.

No lapset ovat vielä sen verran pieniä että eivät oikeastaan ymmärrä tuollaisten asioitten perään, eivät edes tajunneet että se enkeli meni rikki.

Peesi, miksi pitäisi pyytää anteeksi ap:ltä? Koska hän on perheen pomo?

Entä jos naarmutat lapsesi leluautoa, jonka sai vaariltaan. Tarviiko yhä pyytää anteeksi mieheltäsi ja pahoitella sitä asiaa mieheltäsi?

Eli siis pointti on se, että juttu oli lapsen, lapseltahan sitä anteeksi pitäisi pyytää.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tuskin mies tahallaan sitä teki. Vahinkoja sattuu, aina roiskuu kun rapataan ja sitä rataa.

Uskon että sua harmittaa, miestäsi myös, mutten ymmärrä miksi ihmeessä SINULTA pitäisi anteeksi pyytää?

Peesi, jos ap rikkoisit LASTEN tavaran niin menisitkö pyytämään anteeksi mieheltäsi?

No lapset ovat vielä sen verran pieniä että eivät oikeastaan ymmärrä tuollaisten asioitten perään, eivät edes tajunneet että se enkeli meni rikki.

Ja siksikö pitää sit sulle pahoitella asiaa ja olla tilivelvollinen sulle?

Oletko sää tilivelvollinen miehellesi, jos itse rikot jotain lapsillesi kuuluvaa?

Alkuperäinen kirjoittaja loukkaantunut:
No, enkeli meni rikki, mä suutuin ja harmistuin ihan kamalasti. Mies ei ole tähän aamuun mennessä pyytänyt anteeksi, alkoi vaan itse skitsoamaan mulle että mä huudan turhasta...

No kyllä skitsosit nyt ihan väärälle kohteelle. Vahinkohan se oli, ja minusta sinun nyt pitäisi ensimmäiseksi pyytää mieheltäsi anteeksi lapsellista käytöstäsi.

No kai mä sitten olen lapsellinen kun suutuin ja ehkä on turha odottaa anteeksipyyntöä. Oli vaan tärkeä tavara mulle, paljon tunnearvoa kun mun oma äiti antanut sen lapsille suojelusenkeliksi. Ehkä on kuitenkin kohtuullista odottaa että mies ees yrittäis korjata sen? Tällä hetkellä enkelin pää on jossain tuolla hyllyn takana, ei ottanut sitä eilen illalla edes pois sieltä ja katsonut onko mitään tehtävissä.

Kyllä mä varmasti suutahtaisin jos mies rikkoo jotain tärkeää olemalla ajattelematon/huolimaton. Mut vahinko on vahinko ja suuttumus menee ohi. Toki toivon että katsoo voiko vahingon korjata jotenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Entä jos naarmutat lapsesi leluautoa, jonka sai vaariltaan. Tarviiko yhä pyytää anteeksi mieheltäsi ja pahoitella sitä asiaa mieheltäsi?

Eli siis pointti on se, että juttu oli lapsen, lapseltahan sitä anteeksi pitäisi pyytää.

Tähän olis kiva saada vastaus ap?

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Kyllä mä varmasti suutahtaisin jos mies rikkoo jotain tärkeää olemalla ajattelematon/huolimaton. Mut vahinko on vahinko ja suuttumus menee ohi. Toki toivon että katsoo voiko vahingon korjata jotenkin.

Näin mäkin ajattelen. Mutta sitä lelujen viskomista mä en ymmärrä. Antaa siinä sitten muksuillekin hyvän mallin, että tavaroita voi kohdella ihan miten vaan. Ja kyllä muakin harmittais ihan vietävästi!

Alkuperäinen kirjoittaja ??:

No ei kai tarvii. Eniten mua ehkä harmittaa koko asiassa se että pitää tollasella huolimattomuudella rikkoa tavaroita, siis kun heitteli sitä pehmolelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Näin mäkin ajattelen. Mutta sitä lelujen viskomista mä en ymmärrä. Antaa siinä sitten muksuillekin hyvän mallin, että tavaroita voi kohdella ihan miten vaan. Ja kyllä muakin harmittais ihan vietävästi!

No tää just oli se mun suurin pointti tässä asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:

No ei kai tarvii. Eniten mua ehkä harmittaa koko asiassa se että pitää tollasella huolimattomuudella rikkoa tavaroita, siis kun heitteli sitä pehmolelua.

Eli sinun ei tarvitse pyydellä anteeksi, mutta miehesi pitää? Joo en yhtään ihmettele miksi ei edes korjannut sitä tavaraa, kun heti alkaa räyhääminen.

Yhteistyössä