Oonko ainut kelle esim.lasten vaatetus ei oo niin justiinsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Oon varmaan ihan out, mutta en oikeen ymmärrä miks lasten vaatteet pitää olla kaikki sävy sävyyn, tai että pitää miettiä niin hirmuisen tarkkaan, millaisen takin tai haalarin ostaa..siis värin/merkin puolesta.
Tokihan kaikki saa tehdä niinkuin haluaa, mut itelleni ois tärkeintä että lapsi ei kylmä, olipa ne vaatteet muodinmukaiset tai ei. (Enkä nyt sano, etteivätkö nää sävyttelijät tuota ajattelis, varmasti kaikki haluaa lapsensa parasta!)
On kyl omatkin vaatteet sen näköisiä etten muodista ymmärrä mitään, ei sillä.
Yleensä tulee vaatteita ostettua esim.kirppikseltä tai alesta, kuitenkin ehjiä ja hyväkuntoisia jne.
Mutta niin, tulipa vaan mieleen kun huutista selailin..

no mä oon aika tarkka vaatetuksesta ja haluan et ne sopii väreltään keskenään. itsekikin katson mitä päälleni laitan ja et ne menee väreiltään.

mutta en osta pelkän ulkonäön takia vaan käyttömukavuus on tärkee. Tosin tyttö ei kyl pue vaatetta jossa ei viihdy ja itse valkkaa ( ja mä katson mitkä hyväksyn ) :D

toppavaatteissa menee ulkonäkö ja käyttömukavuus rinnakkain ( tosin mukavuus menee ehkä hippasen edellä )

Minun lapsillani on lähestulkoon vain muiden vanhoja vaatteita. Vaatteet ovat usein kulahtaneita enkä muutenkaan kiinnitä huomiota siihen sopiiko paita housujen kanssa tms.

Joskus kun ostamme esikoiselle uusia vaatteita tai muuten panostan vaatteiden yhteensopivuuteen (vanhoissakin vaatteissa on hienoja), niin täytyy myöntää että onhan se ihan kiva kun poika näyttää hyvin puetulta. Ja kun lapsille tulee lisää ikää, niin luulen että heille itselleenkin tulee tärkeäksi omistaa hienoja vaatteita.

:wave:
On meidän neiti kuljeksinut naapuriin asti kauniissa juhlamekossa+verkkareissa :laugh:. mut onpa tyttö saanut itse valita vaatteet päälle, mitäpä tuota kieltämään ;)

Kyllä tulee jonkun verran katottua että paita ja housut ei oo ihan kamalan näköset yhessä, mutta muuten onki sitte oikeestaan ihan sama.
Meilläkin suurin osa (95%) vaatteista on käytettyjä, ystäviltä/sukulaisilta saatuja. Me ei ikinä maksettais siitä yhen talven menevästä toppapuvusta 100€, joten näissä hinta ratkasee. Samaten kengät, ihan sama kuka sanoo ja mitä sanoo, mutta minen rupea maksamaan lapsen kengistä yli 20€, koska ne menee sen maks. puol vuotta ja ovat pienet tai sitte kelit vaihtuu. Sitten kun niitä kenkiä voi käyttää useemman vuoden niin niihin voi panostaa hieman enempi.

minä!
Tosin lapsilla on parempi värisilmä ku mulla niin jos ne saa ite hakee kaapista vaatteet nin ne sointuu paljon paremmin keskenään..
Paljon on hankittu käytettynä vaatetta, mutta kengät ostettaan uutena.

Minä olen tarkka ja varmaan monen mielestä liiankin tarkka.Tykkään pukea lapseni sievän näkösesti ja tietenkin mukavasti,silleen että lapsella on hyvä olo vaatteissa.Meidän 7-vuotias neiti on itsekkin aika tarkka mitä haluaa pukea päällensä :)
Minä raskin panostaa lapsen vaatteisiin,meillä kun tuolle esikoiselle ostetaan jotain, niin ne jää aina tuolla pikku kakkoselle...
Voin ostaa kyllä käytettynäkin,jos vain mahdollista,mutta haluan sillonki,että vaatteet on siistin näkösiä eikä kulahtaneita.

Mina haluaisin olla tarkka lasten vaatetuksessa. Mutta minulle on siunaantunut lapset jotka tekevät tämän hienostelun haastavaksi. ;) Joten toki siis tärkeintä on että ne vaatteet ovat säähän sopivat, sopivan kokoiset ja ehjät & puhtaat. Mutta jos pitäisi haalarista valita väriä tai mallia niin toki mielummin otan sen joka miellyttää omaa silmääni, kuin sen toisen msitä en pidä.

mulla kans on tärkeintä että vaatteet on mukavat ja lämpimät. ja toinen juttu on että lapsilla pitää mielestäni olla iloisen värikkäitä vaatteita kun hehän ovat lapsia eikä mitään synkkiä aikuisia, jotka käyttävät beigeä ja mustaa.

saatan toki laittaa lapselle esim. mustat housut mutta sen kanssa paita pitää olla värillinen.

No meillä voi ottaa kaapista sellasen vaatteen kun lapsi itse haluaa, ja ei onnistu kyllä sellasia valitsemaan mitkä ei toistensa kanssa sovi. Lapsella on sen verran myös silmää ja vaatteet on kyllä sellasia että menee yhteen toisten kanssa.

Minä!

Tarpeeksi hankalaa tämä lapsiperheen arki mulle muutenkin, harmaitahan mä saisin, jos mä alkaisin miettiä kaikki vaatteetkin hirmu tarkkaan.

Omat menee aika hyvin- mustaa, mustaa ja mustaa.... :cool:
Lasten vaatteet menee pitkälti heidän mieltymystensä mukaan. Kyllä mä joskus vaihdatan erinäisiä vaatekappaleita jos ollaan ihmisten ilmoille lähdössä.

Pitkälti lapset valitsee itse vermeensä kaapista- eikä todellakaan 'sillä silmällä' :D

Paljon ostan huutiksesta ja kirppareilta; etenkin kuopukselle 3v.Ehjää, puhdasta ja kuosinsa pitävää sen täytyy olla ja tietenkin sääolosuhteisiin sopivaa ja käytännöllistä.Yritän katsoa että väritkin kokolailla sointuvat yhteen.Olen melko tarkka vaatteiden suhteen.

Yhteistyössä