Oon vähän kahden tulen välissä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rytkäätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rytkäätys

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
11 055
2
36
Savon syämmessä <3
Mun mies ja sisko ei tule keskenään toimeen oikein. Ovat korrekteja toisilleen kun samassa paikassa ovat, mutta heistä ei ystäviä tule koskaan.

Koko tilanne sai alkunsa siitä että siskoni oli kuullut sekä totiasioita, että keksittyjä juttuja mieheni menneisyydestä mieheni "vihamieheltä" ja törkeästi juorusi totena minulta tai mieheltäni kysymättä jutut eteenpäin. Ja muka "koska on minusta huolissaan". (aivan turhaan siis!!!)

Missään vaiheessa tästä aiheutuneita harmeja hän ei pyytänyt mieheltäni anteeksi ja ikuisen leiman ne jutut jättivät monien silmiin miehestäni.

Nyt siskollani on juhlat perjantaina, johon tuli kutsu meille molemmille. Mieheni ymmärrettävästi ilmoitti ettei näe mitään syytä siihen että hän juhliin osallistuisi kun tietää siskoni todelliset ajatukset. Enkä tietenkään häntä pakottamaan ryhdy.

Tietenkin äitini ja isäni ovat asiasta nyt sitten miehelleni loukkaantuneet, siskoni on aina saanut pahat tekonsa ja sanansa anteeksi noin vain, ja nyt vanhempani eivät ymmärrä mieheni "pitkävihaisuutta".

Aion itse tietenkin juhliin osallistua, mutta vituttaa jo etukäteen kun pitää siellä sitten vastailla ihmettelyihin missä mieheni on ja en viitsi ruveta keksimään tekosyitäkään, enkä kyllä selittämäänkään koko juttua. Kyrsii.

Onko kellään hyviä neuvoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Sano, että et viitsi sitä selvitellä, johtuu kuitenkin sisko jamiehes huonoista väleistä. =)

Niin se on tehtävä, tässä vaan nyt harmittaa eniten se, että mun sisko on koko lähisuvun semmonen lempityttö, ettei siinä nähdä ikinä mitään vikaa ja siks mun mies saa sit entistä huonomman/epäilyttävämmän maineen :|

No, minä en menny ollenkaan. En keksiny yhtään hyvää syytä läheä yksin.
Siskoa hävetti kuulema selitellä meidän poissaoloa :o
Siitä nyt 12v. aikaa, sama mies ja sisko. Joka edelleen tajua miksi juuri tämä mies :/

Tuota..inhottava tilanne.

Mun mielestä voisit hyvin sanoa kyselyihin että siskollasi ja miehelläsi on erimielisyyksiä jotka eivät liity suhun mitenkään joten et osaa selittää miksei mies tullut.Sanot vielä että on siskosi ja miehesi asia selvittää asiat keskenään.

Kiinnitin huomiota siihen, että et puhu kovin nätisti siskostasi. Teillä on varmaan pinnan alla vähän muutakin kuin yksi juoruaminen. Oliko siskon sanoissa jotain perää siis kun sanoit että mies saa sit ENTISTÄ huonomman maineen?

Varmasti ajan kanssa sukusi hyväksyy miehesi juuri sellaisena kuin hän on, tällaisissa tilanteissa aikaa saattaa mennä vaan kauemmin.. ja vaatii kaikilta osapuolilta kärsivällisyyttä ja tahtoa. Voisiko miehesi edes pistäytyä juhlissa?

Toisaalta, eipä sitä mitään tarvitse selitellä jos miehesi ei tule, eihän se syy kenellekään kuulu..

Alkuperäinen kirjoittaja SaskiaQuelle:
No, minä en menny ollenkaan. En keksiny yhtään hyvää syytä läheä yksin.
Siskoa hävetti kuulema selitellä meidän poissaoloa :o
Siitä nyt 12v. aikaa, sama mies ja sisko. Joka edelleen tajua miksi juuri tämä mies :/

Joo, mä todella toivon että sisko ja mun mies joskus vielä voisivat toisiaan kunnioittaa. Kun hankaloittaahan se elämää. Onneks sisko on sen älynny et pitää suunsa kiinni, kun tein sen selväks sillon selkkauksen aikaan että mun ei ole ollenkaan vaikea valita hänen ja mun miehen välillä, kun tiesin että se ei ollu mun mies joka asiassa oli se aloittaja...

Alkuperäinen kirjoittaja Sini:
Kiinnitin huomiota siihen, että et puhu kovin nätisti siskostasi. Teillä on varmaan pinnan alla vähän muutakin kuin yksi juoruaminen. Oliko siskon sanoissa jotain perää siis kun sanoit että mies saa sit ENTISTÄ huonomman maineen?

Varmasti ajan kanssa sukusi hyväksyy miehesi juuri sellaisena kuin hän on, tällaisissa tilanteissa aikaa saattaa mennä vaan kauemmin.. ja vaatii kaikilta osapuolilta kärsivällisyyttä ja tahtoa. Voisiko miehesi edes pistäytyä juhlissa?

Toisaalta, eipä sitä mitään tarvitse selitellä jos miehesi ei tule, eihän se syy kenellekään kuulu..

No en minä omasta mielestäni rumastikaan puhu siskostani :o Mun mielestä hän teki todellakin väärin kun ei edes minulta vaivautunut kysymään onko hänen kuulemissaan asioissa perää vai ei. Ja se että mies saa entistä huonomman maineen on se, että kun siskoni silloin totena niitä juttuja levitti, se aiheutti sen että tietyt ihmiset eivät usko niiden juttujen kuitenkaan olevan puppua. Ja nyt kun mies ei ole juhliin lähdössä, saa ko. ihmiset taas lisää aihetta kyräilyyn ja kyttäilyyn.
Siskoni on mukava ihminen, mutta olemme täysin erilaisia ajatusmaailmaltamme. Olen sen sanonut hänelle suoraan että tilanne ei olisi tämä, jos hän olisi pyytänyt anteeksi puheitaan kun älysi olleensa väärässä mieheni suhteen, mutta hällä ei ylpeys anna periksi anteeksi pyyntöön. Sitä kun ei ole ikinä joutunut keltään anteeksi pyytämään, tulee tuo kommenttini että hän on kaikkien kultatyttö. Saa kaiken mukisematta anteeksi siis ihan pyytämättä. Kun vain on kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Mulla ei ole kokemusta siitä, kun mun sisko ja mies ei tulisi toimeen, mutta mun paras ystävä ja mun mies inhoavat toisiaan. Heitä ei saa edes samaan paikkaan yhtäaikaa. Ja kaikki johtuu siitä, et mulla ja miehellä joskus ollut ongelmia, joista olen purkautunut ystävälleni, joka niiden asioiden takia on sitä mieltä, että mun pitäisi olla jonkun paremman miehen kanssa. Ja oon rehellisesti sanonut tämän miehelle, joka ei halua olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka haluaa mulle jotain muuta. Tilanne mennyt niin pahaksi, että tämä "ystävä", ei enää vastaa mun puheluihin, viesteihin tosi huonosti, ei soittele, eikä nähdä. Syy on se, että menin ostamaan tämän "väärän" miehen ostamaan talon ja ollaan menossa naimisiin.
Tää oli nyt enemmänki myös oma purkaus, neuvoja en osaa antaa, mut ainakin ap tietää, että on muitakin, jotka ovat suht samassa tilassa.
:hug:

auttaisko se murtamaan jäätä heidän välillä että menisitte nyt kuitenkin yhdessä sinne juhliin, askel kerrallaan. vaikeaahan se on kaikille jos kaks sun läheistä ei tuu toimeen keskenään. mä luulisin et helpoin on kuitenkin lähestyä toista kun on enemmän porukkaa ympärillä ettekä vain te ja siskosi. kun ei ne välit ainakaan välttelemällä parane, vaik ymmärrän kyllä hyvin ettei varmasti ole kiinnostusta mennä.

Sarmiina

Tuokin on kyllä tosi inhottava tilanne.
Meillä onneksi mies ja sisko istuvat kyllä meidän vanhempien luona saman pöydän ääressä ja jopa muutaman sanan vaihtavat, mutta molemmat tekee sen vain minun takia. Se tavallaan ihan ärsyttää että ainoa joka kunnolla tässä asiasta kärsii olen minä!

Siskoni ei ole pahoillaan kun mieheni ei ole juhliin tulossa, mies on hyvillään kun hänen ei sinne tarvitse lähteä ja sillä saa "kostettua" siskolleni ja vain minä olen se jolta muut vieraat kyselee syytä miehen poissaoloon. Kyllä sellainen sapettaa.

Mä oonkin nyt sanonut sekä miehelle että siskolle että selvitelkööt keskenään, minä en puutu kun ei minun asia ole. Mut kyllähän se raivostuttaa kuunnella esim. äitini paasausta kuinka lapsellinen minun mies on vaikka kyllä on siskossani vähintään yhtä paljon vikaa... Huoh.... Ei taida olla mitään tehtävissä.... Jospa tuo meidän tuleva muksu saisi heitä vähän enemmän sietämään toisiaan...

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
auttaisko se murtamaan jäätä heidän välillä että menisitte nyt kuitenkin yhdessä sinne juhliin, askel kerrallaan. vaikeaahan se on kaikille jos kaks sun läheistä ei tuu toimeen keskenään. mä luulisin et helpoin on kuitenkin lähestyä toista kun on enemmän porukkaa ympärillä ettekä vain te ja siskosi. kun ei ne välit ainakaan välttelemällä parane, vaik ymmärrän kyllä hyvin ettei varmasti ole kiinnostusta mennä.

Sehän olis ihan ihanteellisin vaihtoehto kyllä, mutta siinä on vain semmoinen juttu, että ymmärrettävästi mun mies on niin verisesti loukkaantunut niistä puheista ja varsinkin siitä että tietona niitä kuulopuheita lähdettiin puimaan sukulaisten kesken meidän selkämme takana siskoni toimesta.
Ja kun tuo mun ukkoseni tahtoo olla sitä lajia että pitää kyllä päänsä vaikka koettaisin hyvällä tai pahalla. Kun ei tykkää semmosesta nöyristelystä.

Osoittas anteeksiantokykyä mun mieheltä kyllä lähtee sinne kinkereihin, mut toisaalta ei vastapuolikaan ole anteeksi pyytänyt... :headwall: Ei taida olla oikotietä onneen tässä asiassa :/

Ja en minä tykkää ketään maanitella, kerta on aikuisesta ihmisestä kysymys. Pitää koettaa reippaana vain sanoa vieraille että "Mies ei tällä kertaa ole mukana", mutta kun tässä suvussa on sitten taipumusta vetää omia johtopäätöksiä ja pahimmassa tapauksessa huhujen mukaan me ollaan tyyliin eroamassa jo ensi viikolla :laugh:

jos ei kumpikaan tule asiassa vastaan niin huonolta näyttää sopu.. valitettavasti jonkun on se eka askel eteenpäin otettava vaik ei se aina oikeudenmukaiselta tunnukaan. pitäis pystyä jonkun niellä ylpeytensä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
jos ei kumpikaan tule asiassa vastaan niin huonolta näyttää sopu.. valitettavasti jonkun on se eka askel eteenpäin otettava vaik ei se aina oikeudenmukaiselta tunnukaan. pitäis pystyä jonkun niellä ylpeytensä.

Sepä se. Perhanan jääräpäitä molemmat. Pitäs koettaa unohtaa koko juttu, en oikein loppupeleissä täysin ymmärrä kumpaakaan....

Meillä ei edes 5 lasta lähentäny välejä. Päinvastoin, nyt sisko on vakaasti sitä
mieltä että olen orjuutettu raukka parka. Mies diktaattori jne. ihan sama mitä
selvittää hän ei usko. Ja toisekseen en enää välitä. Viestinviejä ammutaan
aina :D
Meidän vanhemmat jo kulmiaan kohotellen on pyytänyt neitiä pitäytymään
totuudessa mutta eihän se ole luonnistunut.
Hassua sinällänsä, en tiedä mikä alkujaan meni niin vikaan, että vaikka
kuinka on soviteltu, on lopputulos aika surkea.
Ollaan aina oltu toistemme vastakohtia, en osaa surkutella vaan toimin.
Silti nyt nostin kädet pystyyn, ihan turhaa hakata päätä seinään :headwall:
Se hyvä puoli tässä on että ei tartte katsoa salkkareita :laugh:

No huhhu! Jos joku, vaikka kuinka sisko, tekisi minun miehelleni tuommoista niin en kyllä missään nimessä haluaisi itsekkään olla hänen kanssaan tekemisissä. Sen verran lojaali luonne olen, että mieheni rinnalla seisoisin. Kuinka haluat mennä sellaisen ihmisen juhliin joka on tehnyt tuollaista sinun rakkaallesi eikä ole osoittanut edes katumusta?

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
No huhhu! Jos joku, vaikka kuinka sisko, tekisi minun miehelleni tuommoista niin en kyllä missään nimessä haluaisi itsekkään olla hänen kanssaan tekemisissä. Sen verran lojaali luonne olen, että mieheni rinnalla seisoisin. Kuinka haluat mennä sellaisen ihmisen juhliin joka on tehnyt tuollaista sinun rakkaallesi eikä ole osoittanut edes katumusta?

No onhan nyt kyseessä minun siskoni. En minä hänen kanssaan paljon tekemisissä ole muuta kuin töiden suhteen. Katumusta sisko on osoittanut, esim. juuri kutsui mieheni sinne juhliin, mutta anteeksi pyytämään hänestä ei ole.
Myöskään miestäni ei ole pienimmissäkään määrin se haitannut että siskoni kanssa tekemisissä olen, meillä kun sattuu olemaan yhteinen perheyritys ja kaikkea... Kun en minä käske miestäni hänelle anteeksi antamaan.
Ja kun tuo konflikti oli päällä, voit uskoa, etten minä pariin kuukauteen puhunut siskolleni muuta kuin pakolliset työasiat ja todellakin tein selväksi että jos mitään tuollaisia juttuja vielä selviää ja kuuluu, niin minä en todellakaan sitten ole missään tekemisissä hänen kanssaan.

Mieheni on minulle rakkain, mutta kyllä minulla muitakin rakkaita ja läheisiä ihmisiä on :o

Alkuperäinen kirjoittaja SaskiaQuelle:
Meillä ei edes 5 lasta lähentäny välejä. Päinvastoin, nyt sisko on vakaasti sitä
mieltä että olen orjuutettu raukka parka. Mies diktaattori jne. ihan sama mitä
selvittää hän ei usko. Ja toisekseen en enää välitä. Viestinviejä ammutaan
aina :D
Meidän vanhemmat jo kulmiaan kohotellen on pyytänyt neitiä pitäytymään
totuudessa mutta eihän se ole luonnistunut.
Hassua sinällänsä, en tiedä mikä alkujaan meni niin vikaan, että vaikka
kuinka on soviteltu, on lopputulos aika surkea.
Ollaan aina oltu toistemme vastakohtia, en osaa surkutella vaan toimin.
Silti nyt nostin kädet pystyyn, ihan turhaa hakata päätä seinään :headwall:
Se hyvä puoli tässä on että ei tartte katsoa salkkareita :laugh:

Kylläpä on ihan perseestä sielläkin tilanne, ja noin pitkittynyt!!!

Meillä kutkaa aiheuttaa vielä se, että koska kyseessä on ainoa siskoni, kaikki olettavat että hänestä ilman muuta tulee kummi lapsellemme kesällä! Ja kun niin ei todellakaan tule käymään.... :whistle: Ja arvaa saanko kuulla siitä sitten palautetta ja kuinka sekin vieritetään miehen harteille että hän on niin määrännyt, vaikka ihan itse kyllä olen samaa mieltä :laugh:

Yhteistyössä