Oon taas torstaina menossa lääkäriin tuosta jalasta

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Kipuilu siis alkoi heinäkuun lopussa, taukosi pariksi viikoksi ja alkoi uudestaan. Kaksi kertaa olen ollut lääkärissä, kerran pistettiin yhteen kohtaan kortisonia ja ultran yhteydessä röntgenlääkäri laittoi kolmeen kohtaan kortisonia. Lisäksi olen saanut burana 600.

Jalka on siis kipeä tuosta lonkan seudulta ja välillä kipu on säteillyt nivusiin ja alas polvea kohti. Kävely on välillä ollut hyvin tuskaista ja ontuminen on saanut toisenkin jalan rasittumaan.

Kun olin sen reilun 5 viikkoa Espanjassa, niin jalka vaivasi aluksi, mutta jonkun ajan päästä pääsin kävelemään normaalisti oikeastaan koko ajan. Nyt sitten jalka on ollut taas Suomeen paluun jälkeen kipeä, tulin takaisin reilu viikko sitten. Taisi Espanjassa asiaa auttaa se, että piti paljon kävellä ja seistä. Istuminen tekee tuolle jalalle huonoa.

Kyllä pitää lääkäriltä vaatia lähetettä keskussairaalaan parempiin tutkimuksiin tai jotankin tässä pitää tehdä. Röntgenlääkäri sanoi, että jalassa on lihaskiinnittymän kipeytymä.

Jos tk-lääkäri ei laita asiaa eteenpäin, niin olisiko aivan hölmöä soittaa syöpätautienpolille, että sieltä lääkäri laittais asiaa eteenpäin? Kun kuitenkin mieltä kaihertaa, että mikä on kun on näin kauan kestänyt tämä...

ei ollenkaan huono idea laittaa asiaa liikkeelle tuon polin kautta jos muuten ei tapahdu. oletko muuten käynyt naprapaatilla? ettei ole esim. si-nivelessä jotain vikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja miero:
ei ollenkaan huono idea laittaa asiaa liikkeelle tuon polin kautta jos muuten ei tapahdu. oletko muuten käynyt naprapaatilla? ettei ole esim. si-nivelessä jotain vikaa?

Käyny missä ja mikä nivel? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja miero:

Käyny missä ja mikä nivel? :o

si-nivel jos on poissa paikaltaan, saattaa aiheuttaa esim. että toinen koipi on toista pidempi...
Eli siis lantio on väärässä asennossa...
Tuossa on vaan se ongelma, että kovinkaan moni ei tunnista tuota vaivaa...

Itselläni oli joskus toinen nivunen ja koipi jäykkänä ja 2 viikkoa lähes täysvaltaista löhöskelyä vaati kuntoon tulo...
Istuminen oli täyttä helvettiä ja sen jälkeen koipi oli aivan jäykkänä...

Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
si-nivel jos on poissa paikaltaan, saattaa aiheuttaa esim. että toinen koipi on toista pidempi...
Eli siis lantio on väärässä asennossa...
Tuossa on vaan se ongelma, että kovinkaan moni ei tunnista tuota vaivaa...

Itselläni oli joskus toinen nivunen ja koipi jäykkänä ja 2 viikkoa lähes täysvaltaista löhöskelyä vaati kuntoon tulo...
Istuminen oli täyttä helvettiä ja sen jälkeen koipi oli aivan jäykkänä...

Mulla auttaa kävely tuohon jalkaa, makoilu ja istuminen tekevät sen kipeäksi.

Tiedän ehkä tunteesi. Itselläni lonkka oli n.4kk kipeä niin että kävelemään lähtö oli yhtä tuskaa. Hetken kun oli väkisin taapertanut kipu helpotti. Kävin myös ultrassa ja mitään ei löytynyt. Kunnes sitten eräänä päivänä issias rupesi ensimmäisen kerran vaivaamaan oikein kunnolla eli meni kivun takia jalka alta (samanpuoleinen jalka jossa lonkkakipu esiinty). Kun särkylääkkeitten avulla selvisin tästä issias kivusta oli myös lonkkakipu hävinnyt eikä ole tämän jälkeen ollut kipua. Joten en tiedä voisiko näillä olla jotain yhteyttä toisiinsa?
Magneettikuvissa on havaittu lievää pullistumaa ristiselässä.

Sanos lääkärille, että laittaa sulle lähetteen Seinäjoelle! Ne teidän arvauskeskuksen lääkärit on vähän sieltä ja täältä (ei millään pahalla). Oon itse työskennellyt (kuten muistanet) heidän kanssaan ja kyll sun tilanteessa haluaisin jo tarkempiin tutkimukseen S-joelle, tosin sinnehän on mielettömän pitkät jonot. Vieläkös siellä on ne 3 "sankaria" lääkärinä vai ovatko saaneet jo uutta verta paikalle?

Alkuperäinen kirjoittaja tilda harmailee:
Vieläkös siellä on ne 3 "sankaria" lääkärinä vai ovatko saaneet jo uutta verta paikalle?

Jonkun naislääkärin näin siellä loppuvuodesta, mutta en tiedä onko siellä enää. Mä kyttäilen huomenna ovia, että lukeeko niissä kuinka monen lääkärin nimet :D Mutta siis ne kolme siellä ainakin vielä on.

Vieläkös siellä on ne 3 "sankaria" lääkärinä vai ovatko saaneet jo uutta verta paikalle?

Jonkun naislääkärin näin siellä loppuvuodesta, mutta en tiedä onko siellä enää. Mä kyttäilen huomenna ovia, että lukeeko niissä kuinka monen lääkärin nimet :D Mutta siis ne kolme siellä ainakin vielä on.

No hyvä, jos ovat saaneet sinne jonkun uudenkin. Nämä herrat ovat olleet vähän liian kauan siellä ja urautuneet oikein kunnolla... Toivottavasti vaivaasi löytyisi selitys! Voi olla myös bursan (limapussi) tulehdus, joka usein on todella kivulias ja pitkään sairastettava.

No hyvä, jos ovat saaneet sinne jonkun uudenkin. Nämä herrat ovat olleet vähän liian kauan siellä ja urautuneet oikein kunnolla... Toivottavasti vaivaasi löytyisi selitys! Voi olla myös bursan (limapussi) tulehdus, joka usein on todella kivulias ja pitkään sairastettava.

Yksi niistä herroista vuonna -99 määräsi mulle kaks tai kolme antibioottia kun kaulan imusolmukkeet olivat paisuneet. Kun ne eivät tehonneet, niin lääkäri sanoi suoraan että ei tiedä mikä mua vaivaa ja laittaa lähetteen Seinäjoelle. Syöpähän se sitten oli, että onneksi ei tk-lääkäri pitkittänyt lähetteen antamista.

Kävin aamulla lääkärissä ja laitettiin lonkkaan kahteen kohtaan kortisonia. Lääkäriä kiinnosta erityisesti mun tulehdusarvot joten hän määräsi verikokeet. Samalla terveystarkastus mielellä katsotaan sokeri ja kolesteroli. Labrassa mulle sitten selvisi, että otetaan reumakin vielä :o Se nyt tästä vielä puuttuiskin, että olis reuma! |O :headwall: :kieh:

Ne lekurit siellä teillä tykkää sitä kortisonia pistellä :kieh: Voihan se toki reumaakin olla, mutta katso nyt rauhassa ne tulehdusarvot ja miettikää sitten jatkoja. Kokeilepas hautoa sitä kylmällä kääreellä (kipukohtaa), hae lunta pihalta pussiin (onko teillä edes lunta?), laita pyyhe väliin ja anna olla pitkän aikaa, jotta se kylmä menisi mahdollisimman syvälle sinne niveleen asti.

Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
Ne lekurit siellä teillä tykkää sitä kortisonia pistellä :kieh: Voihan se toki reumaakin olla, mutta katso nyt rauhassa ne tulehdusarvot ja miettikää sitten jatkoja. Kokeilepas hautoa sitä kylmällä kääreellä (kipukohtaa), hae lunta pihalta pussiin (onko teillä edes lunta?), laita pyyhe väliin ja anna olla pitkän aikaa, jotta se kylmä menisi mahdollisimman syvälle sinne niveleen asti.

No kyllä sitä lunta on, vaikka välillä onkin tullut vettä :xmas: Eipä se kortisoni pahemmin tunnu auttavan, kipua on edelleen.

Yhteistyössä