Oon niin väsyny... et en jaksa muuta kuin itkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KIITOS ku sain kertoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sama täällä:
no ei oo apua meilläkää hirveesti mummuista ja papoista,toiset asuu samas kyläs mut pappa aina kännissä..ja mun äiti on muuten vaa vähä väsyny tapaus :D

auts.. kohta joku tulee sanomaan, et mitä te sit niitä lapsia teette :/

Kyl ne jotka talvella mulle sano et "kyl sä pääset helpolla, ku sul on mies kotona eikä tarvi aina ottaa kumpaaki lasta mukaan" sai tulla kokeileen, mitä tämä helpolla pääseminen on ku on 7pv viikosta siottuna eläimiin oli kesä tai talvi.. ehkä talvella onki silleen helpompaa et mies on kotona enempi ja voin jättää esim. neuvola käyntien ajaksi toisen tai kummanki lapsista kotiin.. mut kyl se pyolet vuodesta on jotain ihan muuta

joo varmasti moni aattelee et oma vika ku lapsia on hankkinu.ja niinhän se on,oma valinta ja sen mukkaan eletään.kyl mä nautin äitiydestä ja kotitöistäkin,joskus vaa väsyy väkisinki..joskus helpottaa jo se kun voi jollekki sanoa olevansa väsyny.

joo varmasti moni aattelee et oma vika ku lapsia on hankkinu.ja niinhän se on,oma valinta ja sen mukkaan eletään.kyl mä nautin äitiydestä ja kotitöistäkin,joskus vaa väsyy väkisinki..joskus helpottaa jo se kun voi jollekki sanoa olevansa väsyny.

näin juuri

meillä vajaa 3v tukkii pihalle koko ajan.en jaksa yhtenää hakea sitä pois sieltä!sitä ku ei voi yksinää jättää toho ku tie iha vieressä.mä alan laittaa noita ny nukkumaan ni saa sit käyä kotitöiden kimppuun viel viimesillä voimillaan!

Niin tuttua. Mun mies yrittäjä ja meillä 6 lasta. Eli yksin pyöritän tätä. Ei tosiaankaan aina jaksais.
Mutta oisko siellä joku vaik yläasteikäinen kesätyötä vailla? Voisitko ajatella että palkkaisit edes muutamaksi viikoksi tai kuukaudeksi? Ei varmaan kovin isoa palkaa olis vailla. Sopikaa etukäteen esim viikonpalkka. Mulla muutamana kesänä ollu ja auttanu tosi paljon. Joskus vaan pakko sijoittaa sitä rahaa omaan jaksamiseenki vaikka tuntuu niin turhalle.

Meillä tän illan tilanne että mies tuli pari tuntia sitte kotiin (lähti aamulla kasilta). Alko nukkuun ja lähtee yöllä puoli yhdeltä. Mun pitäis pitää tuo sakki suurinpiirtein hiljaa. Just lahjoin 3v:n tikkarilla tuohon viereen maate. Saa aamulla syyä sen.. On niin poikki et huutaa vaan. Tiiän et hetken päästä alkaa isommillakin meteli.

Ootko ikinä kysyny mieheltäs miten se meinaa sitten pärjätä, jos sä totaalisesti väsyt ja et enää pysty hoitamaan kaikkea yksin? Kuka ne lapset sitten hoitaa ku se on pellolla?

Ehkä se sitten tajuais, että asioille pitää tehdä jotain ennen kuin joku sairastuu.

oon miettiny tuota et jos palkkais kesäks jonku kaveriks.. mut mitä mä maksasin palkaksi. Todennäköisesti pimiästi maksasin onko 5? ok summa? En kuitenkaan raski ottaa mitään koko aikaista tähän..

eilen kyl jo aattelin et oikeesti.. pitäs herätellä tuota miestä ihan tosissaan, mut näkee et seki on väsyny. Ja sit taas ite kantaa siitä syyllisyyttä, ku se ei saa edes sunnuntaina nukkua, ku ite oon menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oon miettiny tuota et jos palkkais kesäks jonku kaveriks.. mut mitä mä maksasin palkaksi. Todennäköisesti pimiästi maksasin onko 5? ok summa? En kuitenkaan raski ottaa mitään koko aikaista tähän..

eilen kyl jo aattelin et oikeesti.. pitäs herätellä tuota miestä ihan tosissaan, mut näkee et seki on väsyny. Ja sit taas ite kantaa siitä syyllisyyttä, ku se ei saa edes sunnuntaina nukkua, ku ite oon menossa.

En tiedä kannattaako tuntipalkalla palkata. Jos mahdollista niin sovi että on päivässä esim 4-8 h ja sit että minkä hintanen se päivä. Meillä siis oli aina 8h päivä ja 5 päivää viikossa. maksettiin sit viikosta könttäsumma.

Meillä kans niin tuttua tuo että molemmat poikki omiin hommiin. Ite ei jaksa mitään ja kuitenki pitäis jaksaa ajatella toisenki jaksamista.

T. 6 lasta ja mies yrittäjä

mä oon miettiny jopa sellaista, et voikohan raskausaikana puhjeta masennus... vai oonko mä vain kaikesta tästä näin väsyny ja saamaton

tuli mieleen että onko teidän kunnassa perhetyöntekijää? Voisit kysyä saisitko sitä avuksi. Neuvolassa ainakin tietää mikä tilanne teidän paikkakunnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä oon miettiny jopa sellaista, et voikohan raskausaikana puhjeta masennus... vai oonko mä vain kaikesta tästä näin väsyny ja saamaton

tuli mieleen että onko teidän kunnassa perhetyöntekijää? Voisit kysyä saisitko sitä avuksi. Neuvolassa ainakin tietää mikä tilanne teidän paikkakunnalla.

on tääl.. mut ei sitä saa, ku me ollaan ns. normi perhe.. ei riitä resursit muuta kuin kriisiperheisiin, ei riitä ennaltaehkäisevään työhän

En tiedä kannattaako tuntipalkalla palkata. Jos mahdollista niin sovi että on päivässä esim 4-8 h ja sit että minkä hintanen se päivä. Meillä siis oli aina 8h päivä ja 5 päivää viikossa. maksettiin sit viikosta könttäsumma.

Meillä kans niin tuttua tuo että molemmat poikki omiin hommiin. Ite ei jaksa mitään ja kuitenki pitäis jaksaa ajatella toisenki jaksamista.

pitää isännän kans jutella ku kotiutuu..

pitää isännän kans jutella ku kotiutuu..

Ja pidä pintas. Oikeasti se ei ole iso raha siihen verrattuna että sää väsähdät kokonaan. Ite sit aina suunnittelin valmiiksi että mitä minäkin päivänä sen apulaisen kans tein. Esim ikkunoiden ja keittiökaappien pesua. Ja jos on sellanen kelle voit lapset jättää niin pidä niitä omia vapaapäiviä.
-sama-

kiitos teille.. ikkunat oon saanu pestyä, mut se ois mulle paljon, et joku ois lasten kans a saisin esim ommella. siis tehä jotain ihan muuta kuin kotitöitä.. en ole hirveesti shoppaileva tyyppi enkä niin kään kaipaa kauppoihin, mut esim lenkille ilman lapsia.. tai päikkäreille ilan herätystä

Voimia ap:lle. Se vaan on tämä kevät kiireisintä aikaa maanviljelijöillä, koeta jaksaa. Jospa se jossain vaiheessa helpottais, ainakin kun lapset vähän kasvaa.

kyl se tästä helpottaa, ku kevät etenee ja kylvöt on tehty... tosin sit alkaa rehunteko jne :D

Mut mä toisaalta nautin ihan hirveesti ku saa nyt äippälomalaisena olla kotona ja nauttia kesästä lasten kans..

nytki ku hetken huilaan tässä koneella,7 v huutaa tuossa et äiti tuu jo antaa sitä tai tätä,sä et ikinä tee mitään,oot vaa laiska.kyl tekis mieli sanoa pari valittua sanaa sille........mä oon niin loman tarpeessa nyt!!

miksi et sano? kyllä noin ison pitää osata kunnioittaa muita ja tehdä ihan itse hommansa.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
siis mitä ne 6 työmiestä olivat? ilmaiseksiko olivat töissä? jos teillä varaa palkata heitä niin varmasti varaa lastenhoitajaankin.
jos et kahta lasta jaksa hoitaa.

ne olivat erinäisiä urakoitsijoita (päivän työ) + oma mes ja naapurin isäntä, joka kuuluu firmaan.
Kyl mä nämä hoidan ei se siitä ole kiinni, mut eikö jokainen äiti väsy joskus tai kaipaa joskus omaa aikaa?? tai tosiaan sitä pientä sanaa KIITOS

Yhteistyössä