Oon niin äkänen mun miehelle! (vauvan nukuttamisesta)

• Viestiketjun aloittaja yks vaa
  • Ensimmäinen viesti
"silakka"
Kyllä se nyt vaan niin on et joitakin vauvoja joutuu nukuttamaan. Nukahtaminen on yksi niistä asioista joita ihminen ei osaa syntymän jälkeen luontaisesti, joten hän tarvitsee siihen useimmiten apua.

Mä olen meidän 2-vuotiaan tissillä nukuttanut likemmäs vuoden ikään asti ja nyt nukahtaa yksin omaan sänkyynsä huoneeseensa.

Täytyy vaan yrittää pitää silmällä lapsen eri herkkyys kausia, jolloin tietyt asiat kuten yksin nukahtaminen olisi helpoiten opittavissa. Höpöhöpö juttuja nää että 4-kuinen muka johonkin nukuttamisiin tottuisi. Ei kai sitä nyt siihen 2 vuoden ikään asti kannata alkaa nukuttamaan, sitten se jo tottuu ja vaatii sitä. Vähän väliä kun koittaa eri nukuttamis-kikkoja ja vähitellen siirtyy siihen yksin nukahtamiseen. Ja jotkut tarvii nukuttamista vielä vanhempanakin. Joten yksilöitä ollaan tässäkin asiassa!

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Sitä vain aloin miettimään, että minun on tullut vauva-aikoina juuri siksi tuijoteltua enemmän telkkua, kuin muuten, kun on pitänyt vauvaa syötellä ja nukutella..., missäsä muussa sitä tekisi kuin telkkarin ääressä?

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Itseäni ahdistaa ajatuskin siitä että tv on kovin tärkeä ja rajoittava tekijä ihmisten elämässä (juu, lapsuustraumoja, isällä oli ties kuinka monta sarjaa mitä seurasi ja niitä piti aina nauhoittaa jos ei ollut kotona).

Mutta muuten, meillä ei kukaan vauvoista ole kummoisia iltatoimia vaatinut vaikka itse alkoivatkin nukahtaa vasta lähempänä vuoden ikää, kuopus 15kk ei vieläkään. Mutta siis vauvan pesut ja yöpuvun vaihto ei montaa hetkeä vie, jos halusin tv:stä jotain katsoa niin sitten iltaimetykset sohvalla ja sopivalla hetkellä nukkuva vauva sänkyyn, muuten nukutus sängyssä imettäen (mitä teen parhaillanikin).

Enemmän noita iltatoimia alkaa olla kun on useampi lapsi joista jokainen tarvii vielä apua tai valvontaa syömisissä ja pesuissa eikä kaikki suinkaan ole edes yhtä mieltä nukkumaan käymisestä.

ihmettelee hän
Miten te jotkut uskaltaisitte sammuttaa tv:n toisen nenän edestä? Meillä ainakin mies raivostuisi aivan silmittömästi, jos alkaisin sammuttelemaan ja komentelemaan. Itsekin suuttuisin aika kipakasti, jos kesken mun lempiohjelman mies napsauttaisi toosan kiinni.

"aapee"
Mä en haluaisi totuttaa vauvaa siihen, että telkkarin kanssa nukutetaan... Vaan että kun mennään nukkumaan, mennään nukkumaan, eikä katsomaan telkkaria. Yritin puhua miehelle tästä koko nukuttamisasiasta, mutta kaikui kuuroille korville, kun sieltä tuli joku elokuva!! Prkl!! Että näin meillä, nyt en piruuttanikaan mee sen kanssa kattomaan sitä, kun niin toivoi, olisi kuulemma sitä yhteistä aikaa. Pidetään yhteinen aika nyt näin päin, että ukko telkkarilla, mä koneella.

[QUOTE="aapee";25794193]Mä en haluaisi totuttaa vauvaa siihen, että telkkarin kanssa nukutetaan... Vaan että kun mennään nukkumaan, mennään nukkumaan, eikä katsomaan telkkaria. Yritin puhua miehelle tästä koko nukuttamisasiasta, mutta kaikui kuuroille korville, kun sieltä tuli joku elokuva!! Prkl!! Että näin meillä, nyt en piruuttanikaan mee sen kanssa sitä, kun niin toivoi, olisi kuulemma sitä yhteistä aikaa. Pidetään yhteinen aika nyt näin päin, että ukko telkkarilla, mä koneella.[/QUOTE]

No, oma syntini on jo nukuttaa vauva tissille. Sinänsä sama missä huoneessa tuo tapahtuu. Mutta siis jos halusisin ehdottomasti katsoa jonkun ohjelman niin paljon että siitä tulisi tulokseksi perheriita niin mielummin sitten joustaisin noista makuuhuone-nukutus-periaatteista kun jäisin turhaan tappelemaan ukon kanssa. Tai sitten ohjelma nauhoitettaisiin tai jaettaisiin nukutusvuorot.

Mutta olen siis laiska ja mukavuudenhaluinen, myönnetään.

Yhteistyössä