Oon lihonut älyttömästi kahdessa vuodessa:( Miten tästä takas hoikaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fatball
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fatball

Vieras
Huomasin, että painoa tullut kahden vuoden aikana kymmenen kiloa:( Oon 170 pitkä ja painan tällä hetkellä 70... Yök. Ennen olin siis 60 kiloa. Mä en tajua mistä voi tulla, kun en tietääkseni ole kovin paljoa muuttanut ruokatottumuksiani, kai. Liikuntaa ei ole niin paljoa, mutta voiko se vaikuttaa noin paljon? Voiko ikä jo alkaa vaikuttaa, oon 26?

Oikeesti, oon ällöttävä läskikasa ja vaatteet kiristää ikävästi:( Hyvä puoli on se, että mulla on tiimalasin mallinen vartalo, että vyötärö erottuu ja läski kerääntyy tasaisesti kroppaan. Mulla on myös lihasta ihan mukavasti vuosien harrastusten myötä, mutta läskiä tullut silti tuo 10 kg.

Nyt vinkkejä, miten pääsis kesäkuntoon? Vai ehtiikö enää? Tää on niin järkytys, kun oon aina ennen ollu tosi hoikka ja voinu laittaa päälle, mitä mieli tekee ja nyt sit en enää kehtaa pitää kaikkia vaatteita ja lyhythihaiset paidat ja topit alkaa olla pannassa.. läskimakkaroita vyötäröllä, jenkat jne.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Jenkkakahvoihin auttaa zumba ja siihen päälle vatsalihasliikkeitä vielä :)

Äh, en mä tykkää tuollaisista naisten jutuista ollenkaan. Kyl se liikunta on sit mieluummin kunnon lenkkiä, hiihtoa, sählyä tai muita pelejä. Ja bodypumpissa käyn ja hormonaalista ehkäisyä en käytä.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
et ole myöskään ylipainoinen millään laskutavalla.

No en ehkä, mutta rajoilla ainakin. Ja mitä väliä, mitä joku indeksi sanoo, jos musta tuntuu, että olen liian iso? Peilistä näkee ihan selvästi ja olo on iso. Se on ihan riittävä peruste. Mä en ikinä ole ollut näin isona, ihan liikaa mulle tämä paino ja ahdistaa. Piste.

Mä huomasin viime kesänä saman. Olen 171 cm pitkä ja painoin 71 kg, pari vuotta aikaisemmin 61 kg. Mulla kyllä varmaan ikäkin vaikuttaa, kun olen jo 49v. Mutta loppukesästä sitten jätin pois huonot hiilarit (sokerin, vehnäjauhot, pastat, riisit), lisäsin kuituja ja proteiineja ja paino alkoi pudota tasaisesti. Pudotin viisi kiloa parissa kuukaudessa. Sitten joulun aikaa repsahdin ja tuli muutama kilo takaisin. Nyt pitäisi taas ottaa itseä niskasta kiinni. Mä olen tyytäväinen, jos saan painon 65 kg:oon ja pidettyä sen siinä. Vähän alle olisi parempi, mutta tuokin riittää.

Mä olen lihonut 2 vuodessa 20 kiloa, eikä edes lasten syyksi voi laittaa. Työt loppui, aloitin opiskelut ja päivärutiinit muuttuivat täysin. Nyt aloitin tiukan laihdutuskuurin (900-1300 kcal/vuorokausi). Toivottavasti ensi kesään mennessä painoa olisi 10 kiloa lähtenyt.

No et ole kyllä läski tai ylipainoinen noilla mitoilla... Ikä voi vaikuttaa, aineenvaihdunta hidastuu. Ala vähän tarkkailla syömisiä - enemmän kasviksia, pienemmät annoskoot, peruna ja vehnäpullaleipä pois, karkit pois, tilalle hedelmää jne. Ja sitten liikuntaa päälle ni eiköhän kilot karise.

Ei muuta kuin että IKÄ ei tosiaankaan ole mikään syy lihoa. Itse olen 40 ja painan saman kuin alle 20-vuotiaana. Ehkä vielä tästä vanhempana aineenvaihdunta hieman hidastuu ja sitten tule kiloja, tai sitten ei. Lisää liikuntaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Äh, en mä tykkää tuollaisista naisten jutuista ollenkaan. Kyl se liikunta on sit mieluummin kunnon lenkkiä, hiihtoa, sählyä tai muita pelejä. Ja bodypumpissa käyn ja hormonaalista ehkäisyä en käytä.

Zumba on kivaa ja tehokasta, se saa hymyn huulille! :)

Alkuperäinen kirjoittaja zumbaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Zumba on kivaa ja tehokasta, se saa hymyn huulille! :)

Varmasti, jos tykkää. Mua ei hirveästi nappaa ketkutella naislauman keskellä, tai vielä vähemmän omassa olkkarissa videon tahdissa. Mieluummin kunnon sählymatsi tai murtsikkalenkki. Jumpat on ärsyttäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen lihonut 2 vuodessa 20 kiloa, eikä edes lasten syyksi voi laittaa. Työt loppui, aloitin opiskelut ja päivärutiinit muuttuivat täysin. Nyt aloitin tiukan laihdutuskuurin (900-1300 kcal/vuorokausi). Toivottavasti ensi kesään mennessä painoa olisi 10 kiloa lähtenyt.

Mullakin varmaan vaikuttaa, kun jäi fyysinen työ pois ja opinnot alkoivat. Ennen tuli oltua menossa 8 tuntia päivässä ja illallakin lenkillä, nykyään päivät menee luentosalin penkillä ja illallakin on hommaa sen verran, että ei ehdi lenkillekään niin usein:/

Mut että paino on noussut näin hemmetin paljon, se tuli yllätyksenä...

Yhteistyössä