Ööh, miten maksetaan esim.Stockan (kanta-asiakas)luottokortilla kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolo

Vieras
Mulla ei oo muita luotollisia kortteja kun toi Stockmannin kortti, johon siis tuli joku aika sitten MarterCard-ominaisuus. Oon maksanut sillä jossain verkkokaupassa, se on helppoa, senkun luettelee niitä numeroita siitä kortin kyljestä :D Mutta entä, kun mä haluisin maksaa tolla jossain kaupassa? Siis pitääkö mun tietää se tunnusluku vai useempikin luku? Miten jos on se kortinlukulaite, johon pitää jotain näpytellä itte, mikä luku siihen tarttetaan ja sit jos kaupassa ei oo sellasta laitetta, niin tarteeks sittenkin tietää jotain lukuja?

Siis uskomatonta sinänsä, että oon 30 vuotta elänyt enkä oo aiemmin tähän dilemmaan törmännyt :D Mut auttakaa nyt hoopoa jooko?

Onko sulla siinä joku tunnusluku? Entä pankkinkorttiominaisuus? Jos on pankkikortti, se on se sama tunnusluku.
Nykyään melkein kaikkialla on maksupäätteet ja niihin tarvitaan se tunnusluku. Voi sen ohittaakin, mutta se on hankalampaa.

On mulla joku 4-numeroinen luku :D Pitääkö se sit vaan naputtaa siihen lukijalaitteeseen? Eikä muuta? Entä jos kaupassa ei oo sitä lukijaa eli se kassa ottaa sen kortin, miten se tunnusluku sit tarkistetaan? On siis ihan luottokorttina eli Nordeasta tulee lasku perässä kotio.

... tai siis eihän tavallisesta pankkikortistakaan mitään tunnuslukua kysytä, jos ei oo sitä sirua siinä, allekirjotushan sillon laitetaan kassan kuittiin... niin joo... siis sama juttuko luottokortilla maksaessa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On mulla joku 4-numeroinen luku :D Pitääkö se sit vaan naputtaa siihen lukijalaitteeseen? Eikä muuta? Entä jos kaupassa ei oo sitä lukijaa eli se kassa ottaa sen kortin, miten se tunnusluku sit tarkistetaan? On siis ihan luottokorttina eli Nordeasta tulee lasku perässä kotio.

Jos sinulla on nelinumeroinen tunnusluku, niin näppäilet sen siihen koneeseen, kun se sanoo, että anna pin tms.
Jos myyjä ottaa kortin, niin ei tarvitse näppäillä eli on silloin vanhanmallinen laite ja pitää allekirjoittaa. Esim. Stockalla toimii edelleen näin.