ONX NORMAALIA KÄYTÖSTÄ 1V3KK???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kisu

Jäsen
01.07.2004
283
0
16
Eli mulla tyttönen kohta 1v3kk ja nyt on muutamia päiviä ollu TOSI tuhma! Tekee kaikki kielletyt asiat kai uhallaan (vääntää lieden nappuloita, räpsii valoja, laamii telkkaria, menee kaappeihin/laatikoille joihin ei mitään asiaa jne. jne. jne......)! Yhtään ei omat lelut kiinnosta, vaan ainoastaan noi kielletyt asiat.. sit ku kielletään tai viedään pahanteosta pois, rupee huutaa tai muuten saa raivokohtauksen :o
Tyttö sairastu reilu viikko sit flunssaan ja kuumeilikin, mutta enää jäljellä rippeitä mm.yskää ja vähän räkäisyyttä. Aattelin, voiko käytökseen millään liittyä se ettei ole päässyt samalla tavalla ulkoilemaan kuin terveenä?? Nyt kyllä laitoin ulos päikkäreille ja aamupäivälläkin ulkona käytiin.. ihan kokeex aattelin kattoo vaikuttaako käytökseen tuo että saako raitista ulkoilmaa vai ei.. Mutta tosi rasittavaa!
Vai onx tää joku vaihe!! KOKEMUKSIA, KOKEMUKSIA :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja kisu:
Kiitti, tuo "lohdutti" paljon :laugh:
Jotekii oon kuvitellu että ehä se uhmaikä tuu vasta ku sit joskus 3v hujakoilla, mutta ilmeisesti näin ei ole :o

Kyllä se 1 vuotiaana alkaa oman tahdon testaaminen ja varsinainen uhmaikä alkaa useimmilla 2v kieppeillä. Läpi lapsuuden ne rajojaan kokeilee :) 2v uhmaikä on sitä kun tietää jo rajansa mutta tekee lähes kaiken erilailla uhmatakseen. 1v rajojen uhmaaminen on sitä rajojen hakemista.

Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:
Jotekii oon kuvitellu että ehä se uhmaikä tuu vasta ku sit joskus 3v hujakoilla, mutta ilmeisesti näin ei ole :o

uhmaikä on yksilöllinen.meillä alkoi pojalla 10-kuisena tuollainen käytös ja jatkuu vaan.täytti siis 2v.

Siinä tapauksessa kaikilla alkaa uhmaikä 10kk, koska lähes jokainen lapsi alkaa siinä iässä testaamaan rajojaan :D Ei se mikään uhmaikä vielä ole kun yritetään löytää omat rajat kokeilemalla monta kertaa eri temput. Uhmaikä on sitä kun uhmataan niitä.

pojal alko uhmis tuon ikäsenä ja jatkuu vieläki :) ikää nyt siis reilu 3v että onnea vaan :p

siis juu on siin kyl varmaas se että kun on ollu nii paljo sisällä nii ei oo päässy purkaa energiaasa.. ulkoilma kun tekee kuitennii hyvää lapsille :)

Alkuperäinen kirjoittaja poh:

uhmaikä on yksilöllinen.meillä alkoi pojalla 10-kuisena tuollainen käytös ja jatkuu vaan.täytti siis 2v.

Siinä tapauksessa kaikilla alkaa uhmaikä 10kk, koska lähes jokainen lapsi alkaa siinä iässä testaamaan rajojaan :D Ei se mikään uhmaikä vielä ole kun yritetään löytää omat rajat kokeilemalla monta kertaa eri temput. Uhmaikä on sitä kun uhmataan niitä.

No mulla on 4 lasta ja isot ei olleet pieninä ikinä ees uhmassa niin kamalia kuin tää kolmonen 10-kuisena eli sikäli yksilöllistä.

Alkuperäinen kirjoittaja poh:

No mulla on 4 lasta ja isot ei olleet pieninä ikinä ees uhmassa niin kamalia kuin tää kolmonen 10-kuisena eli sikäli yksilöllistä.

Joo mutta uhmaikää se ei siitä tee silti, lapset on omia persooniaan ja se rajojen hakeminen on erilaista näinollen.

Vuoden ikäisellä se ei oikeestaan ole vielä uhmailua, vaikka äidistä siltä tuntuukin, vaan sitä, että alkaa oppi syy-seurauksia, eli lapsi nauttii siitä, että pystyy ennakoimaan, miten sinä toimit, kun hän toimii noin. ELi nauraa sille, että pystyy ennakoimaan sinun käytöstäsi! Niin se maailma otetaan vähitellen haltuun!

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan harmaana:

Vuoden ikäisellä se ei oikeestaan ole vielä uhmailua, vaikka äidistä siltä tuntuukin, vaan sitä, että alkaa oppi syy-seurauksia, eli lapsi nauttii siitä, että pystyy ennakoimaan, miten sinä toimit, kun hän toimii noin. ELi nauraa sille, että pystyy ennakoimaan sinun käytöstäsi! Niin se maailma otetaan vähitellen haltuun!

No kyllä minä pidän sitä uhmana. Mikäs olisi sitten parempi nimitys???

Lapsi voi olla varma, että äiti reagoi nopeasti "tuhmaan" käytökseen. Et varmasti yhtä nopeasti ja tehokkaasti reagoi kaikkeen mitä lapsi tekee oikein ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vielä minä:
Normaalia lapsen aivojen kehitystä, syy-seuraussuhteiden hahmotusta. Mutta äidin päässä se tuntuu uhmana! :)

No mutta eikös se ole ihan samaa, isommassa mittakaavassa, silloin kolme vuotiaanakin? Eli ihan normaalia lapsen aivojen kehitystä?

Sanonko, että meidän lapsella on nyt tässä puolentoista vuoden hujakoilla normaalia aivokehitystä, syy-seuraussuhteiden hahmotusta, siksi häntä nyt kiukuttaa.:D

Olisiko esim. esiuhma hyvä nimi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä minä:
Normaalia lapsen aivojen kehitystä, syy-seuraussuhteiden hahmotusta. Mutta äidin päässä se tuntuu uhmana! :)

No mutta eikös se ole ihan samaa, isommassa mittakaavassa, silloin kolme vuotiaanakin? Eli ihan normaalia lapsen aivojen kehitystä?

Sanonko, että meidän lapsella on nyt tässä puolentoista vuoden hujakoilla normaalia aivokehitystä, syy-seuraussuhteiden hahmotusta, siksi häntä nyt kiukuttaa.:D

Olisiko esim. esiuhma hyvä nimi?

Sano miksi vaan. Onhan se tavallaan samaa kaksivuotiaillakin, mutta silloin se enemmän liittyy tunne-elämän kehitykseen.

mun 1v 3kk poika myös tekee kaikkea kiellettyä, kaataa tuolit, kaivaa kaapit, kiipeilee joka paikkaan, lyö siskojaan yms, muuta mukavaa :/ mullekin tää on jo neljäs lapsi, enkä muista että tytöt ois ollu ihan noin vilkkaita..

Yhteistyössä