Onpa mulla maailman tylsin kesäloma :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmitttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmitttaa

Vieras
Puolet jo lomasta menny ja missään en oo käyny. Asutaan maalla, jossa ei oo julkisia. Mulla on kyllä auto, mutta se on nyt miehen käytössä, kun se on päivät töissä. Hän kulkee muulloin työkaverina kyydillä, mutta se on just lomalla eli tarvii mun auton kulkuihinsa. Pyöräillään ja lenkkeillään lapsen kanssa, mutta täältä on ns. huvituksiin matkaa pitkälti toistakymmentä kilometriä, eikä lapsi vielä jaksa niin pitkiä matkoja polkea. Eli me ollaan kotona melkein 24/7.
Onhan täälläkin tekemistä, mutt olis kiva käydäkin jossain. Olen yrittänyt ehdottaa miehelle ees viikonloppureisua, mutta ei armaan ehditä loman aikana minnekään.
Kavereita oon kysellyt mukaan kesäteatteriin ja musakeikoille, mutta kukaan ei voi lähteä. Mökki olisi ja sinne voisi mennä, mutta kukaan kaveri ei kerkee tulla kun ne menee muitten kavereitten kanssa. Tosi kivaa.
Olen yrittänyt etiä positiivisa puolia, kuten rahan säästön ja sen, että eipähän ole kiire, mutta kyllä mulla meinaa tulla suru puseroon. Koko kesäloma kotona ja yksin lapsen kanssa :/

Viekää mies aamulla töihin, sen jälkeen teillä on auto koko päivän käytössä? Meette miehen vietyänne vaikka reilulle aamupalalle johonki kahvilaan ja sitte huvitusten pariin.

Onko sinullakin siis yhtä mulkku mies kuin ammattivalittajalla, ettei voi nakata teitä mökille tai töistä tultuaan luovuttaa autoa sinun käyttöösi?

No ei oo mulkku mut mitä mä siellä mökillä yksin teen. Tai missään. Käyn kirjastossa jne. mutta ne suuremmat huvitukset on useamman kymmenen kilsan päässä lähikaupungissa. En mä halua yksin sinne lähteä. Mä haluisin mennä teatteriin, museoihin, terassille, ulos syömään jne. Ja lapsen kanssa olisi ihana käydä ees vaikka parin sadan kilsan päässä olevassa eläinpuistossa, mutta on niin tylää lähteä kaksin. Mä tarviisin aikuisen seuraa välillä.

[QUOTE="Vieras";26655783]Viekää mies aamulla töihin, sen jälkeen teillä on auto koko päivän käytössä? Meette miehen vietyänne vaikka reilulle aamupalalle johonki kahvilaan ja sitte huvitusten pariin.[/QUOTE]

On me näin tehtykin ja tän paikkakunnan tekemiset (kotieläinpuisto ja leikkipuisto) on tehty ja koettu jo. Asutaan siis todella pienellä paikkakunnalla ja täällä ei oo oikein mitään. Pitäis lähteä kauemmas ja siihen ei sit miehen työpäivän aikana oo aikaa.

Mites olis ap ensi kesänä kodinvaihtajaiset? Haluaisin olla koko kesän maalla :)

On mullakin hieman tylsää välillä, mun ammatissa on pitkät lomat ja nyt en ehtinyt löytää kesätyötä. Tässä taloudessa se tarkoittaa sitä että lapsille annan mahdollisuuden lomailuun ja heihin menee rahaa mutta itse oleskelen aika pitkälti kotikulmilla. Mutta oma valinta, ei voi valittaa. Sitäpaitsi enhän mä voisi jättää kissoja ja nytkin parveke on rehuja täynnä :)

[QUOTE="vieras";26655829]Mitä jos sinusta tulisi yyhoo, jämähtäisitkö totaalisesti paikallesi?[/QUOTE]

Ehkä mä en yksinhuoltajana asuisi maalla :D Ja mun autoa ei veis silloin kukaan muu.

Eikä tääkään, ettei mihinkään pääse, ota niin paljoa päähän kuin se että en oo nähny ketään mun kavereita koko kesänä. Ne on kaikki viikonloput festereilla tai juopottelureissuilla mökeillään (johon mä menisin mmukaan jos ees kutsuttaisiin) ja viikolla ne istuu illat terassilla. Ne on siis sinkkuja lähes kaikki ja lapsettomia.
Oon ehdottanu vaikka mitä, mutta kellekään ei ikinä käy mikään :/

Mites olis ap ensi kesänä kodinvaihtajaiset? Haluaisin olla koko kesän maalla :)

On mullakin hieman tylsää välillä, mun ammatissa on pitkät lomat ja nyt en ehtinyt löytää kesätyötä. Tässä taloudessa se tarkoittaa sitä että lapsille annan mahdollisuuden lomailuun ja heihin menee rahaa mutta itse oleskelen aika pitkälti kotikulmilla. Mutta oma valinta, ei voi valittaa. Sitäpaitsi enhän mä voisi jättää kissoja ja nytkin parveke on rehuja täynnä :)

Onneksi ensi kesänä ei oo enää tylsää ja tekemistä riittää kun hevostalli valmistuu :D

[QUOTE="vieras";26655911]Kaksin äkkilähdöllä etelään?

Tai kahdestaan Ruotsiin eläintarhaan vaikka?[/QUOTE]

En mä tommosia. Ja kun mulle riittäis nää lähialueitten tekemiset, kun vaan olis joku kaveri jonka kanssa vois olla. Musta tuntuu etten osaa kohta puhuakaan normaalisti kun oon vaan ton tenavan kanssa koko ajan. Tulis ees joku kaveri yöksi, voisi lämmittää saunan ja ottaa pari lasia viiniä, mutta kun ei :/
Miestä oon houkutellut lähikaupunkiin mun kanssa terassille vaikka. Voitais olla hotellissa yötä ja käydä vaikka leffassa tms. mutta melko nihkeeltä kuulostaa. Kyllä mä sen toisaalta ymmärrän kun rahaa ei oo ikinä liikaa, mutta mulla brakaa nuppi ihan just kun oon koko ajan vaan kotona.

mulla on autokin käytössä ja keskustaan 30km ja reilu kuukausi jo lomailtu ja silti ei oo tylsää vaikka ollaan kotona oltu suurinosa ajasta muksujen kanssa... ihan kolmistaan.

viime to oon viimeksi käyny kylillä, lauantaina juhlittiin ja nähtiin kavereita. että kuitenkin jonkin verran sosiaalista elämää. tällä viikolla ei onneksi tarvi lähtee kotoota minnekään...mökilläkään ei oo tullu käytyä koko kesänä, mut on se kuulema pystyssä kun velimiehet kävi juhlimassa siellä juhannusta porukalla.

tietennniin onhan se niinkin että asenne ratkaisee...

Mekin ollaan viimeiset kaksi kesää vaan oltu kotona. Yhdellä kahden pvn reissulla käytiin. Mies on nyt kaksi kesää tehnyt remonttia kotiin. No, ensi kesänä sitten levätään ja reissataan!

Yhteistyössä