Onnittelut Anniinalle. Hän eheytyi äärimmäisen ahdasmielisestä opetuslapseuskoulusta, -Ateistiksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vietetään J.Kastajan muistoksi.
EIKÄ!

uskovaiset varastavat aina kaikki pakanakansoilta. Joulu on toinen esimerkki, se oli alunperin Viikinkien Yule


Juhannus on valon ja keskikesän juhla, jota vietetään kesäkuussa kesäpäivänseisauksentienoilla.[1][2] Suomessa juhannus on yöttömän yön juhla[3], kun pohjoisen napapiirinpohjoispuolella aurinko ei laske lainkaan kesäpäivänseisauksena.[4] Suomessa juhannus on myös virallinen liputuspäivä, jolloin liputetaan koko juhannusyön ajan.[5]

Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa juhannus on ollut alun perin muinaisuskontoon liittyvä juhla.


Monet kristilliset kirkkokunnat viettävät juhannusta Johannes Kastajan syntymäpäivänä, mistä tulee nimi juhannus. Joissakin murteissa juhannusta kutsutaan mittumaariksi (ruots. midsommar, keskikesä).[6]
 
vierailija
Suomessa juhannusta on alun perin vietettu Ukon juhlana varmistaakseen hyvän sadon ja hedelmällisyyden

Eli tästä voimme päätellä että Ukko on ainoa oikea jumala!
 
vierailija
EIKÄ!

uskovaiset varastavat aina kaikki pakanakansoilta. Joulu on toinen esimerkki, se oli alunperin Viikinkien Yule


Juhannus on valon ja keskikesän juhla, jota vietetään kesäkuussa kesäpäivänseisauksentienoilla.[1][2] Suomessa juhannus on yöttömän yön juhla[3], kun pohjoisen napapiirinpohjoispuolella aurinko ei laske lainkaan kesäpäivänseisauksena.[4] Suomessa juhannus on myös virallinen liputuspäivä, jolloin liputetaan koko juhannusyön ajan.[5]

Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa juhannus on ollut alun perin muinaisuskontoon liittyvä juhla.

Monet kristilliset kirkkokunnat viettävät juhannusta Johannes Kastajan syntymäpäivänä, mistä tulee nimi juhannus. Joissakin murteissa juhannusta kutsutaan mittumaariksi (ruots. midsommar, keskikesä).[6]

👍
 
EIKÄ!

uskovaiset varastavat aina kaikki pakanakansoilta. Joulu on toinen esimerkki, se oli alunperin Viikinkien Yule


Juhannus on valon ja keskikesän juhla, jota vietetään kesäkuussa kesäpäivänseisauksentienoilla.[1][2] Suomessa juhannus on yöttömän yön juhla[3], kun pohjoisen napapiirinpohjoispuolella aurinko ei laske lainkaan kesäpäivänseisauksena.[4] Suomessa juhannus on myös virallinen liputuspäivä, jolloin liputetaan koko juhannusyön ajan.[5]

Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa juhannus on ollut alun perin muinaisuskontoon liittyvä juhla.


Monet kristilliset kirkkokunnat viettävät juhannusta Johannes Kastajan syntymäpäivänä, mistä tulee nimi juhannus. Joissakin murteissa juhannusta kutsutaan mittumaariksi (ruots. midsommar, keskikesä).[6]
Ei apostoleilla missään lue joulua vietetyn. Ei ne kerinneet viettää, kun viipottivat ympäri Rooman provinssia vainoojat kintereillään.

Tai joku helatorstai. Ihmisten keksimä kalenteripyhä.
 
Ja ei, en oikeasti ees loukkaannu törkykommenteistanne "Echo on ällö, sairas, pois palstalta". Ei ne mee ihon alle. Nytkin ajattelen ihan muuta, kuten puutarhahommia ja iltaruuan tekoa.

Mutta sen takia niitä nostan, että tasapuolisuus kaikessa: koittakaa nyt itse malttaa olla niitä "kaikki mielipiteet kuuluviin"-tyyppejä. Ja käyttäytyä.
 
vierailija
Ja ei, en oikeasti ees loukkaannu törkykommenteistanne "Echo on ällö, sairas, pois palstalta". Ei ne mee ihon alle. Nytkin ajattelen ihan muuta, kuten puutarhahommia ja iltaruuan tekoa.

Mutta sen takia niitä nostan, että tasapuolisuus kaikessa: koittakaa nyt itse malttaa olla niitä "kaikki mielipiteet kuuluviin"-tyyppejä. Ja käyttäytyä.
Niin kauan kuin et kunnioita muita ihmisiä, jotka eivät ole sinun kaltaisiasi, on turha odottaa itsellesi kunnioitusta.
 
vierailija
No siitä voidaan keskustella erikseen.

Mutta armas kirkkomme on tehnyt paljon hallaa alkuperäisen kristillisyyden peittämisessä: on kullattuja torneja, kaapuja, liturgioita, kalenterijuttuja, lapsikaste, ja nykyisin kaiken suvaitsemista mitä Hesarissakin suvaitaan.
Mikä on tekosyysi pitää kristinuskoa ainoana oikeana uskontona ja sen jumalaa ainoana oikeana kaikista kymmenistätuhansista tyrkyllä olevista???

Tämä keskinäinen +tuhannen vuoden riitelynne tekee teistä lähinnä naurettavan säälittäviä

yksimielisyyttä ette koskaan tule saamaan vaikka kuinka asian tiimoilta on sodittukin
 
Niin kauan kuin et kunnioita muita ihmisiä, jotka eivät ole sinun kaltaisiasi, on turha odottaa itsellesi kunnioitusta.
En mä odota mitään, mutta muistutan tasapuolisuudesta.

Ei mua nappaa henkilökohtaisesti, kunnioittaako joku ihminen MUA vai ei.

Antaisitte kunnian Jumalalle edea joskus. Ja itselleenhän ihminen hallaa tekee, kun hylkää Luojansa.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä on tekosyysi pitää kristinuskoa ainoana oikeana uskontona ja sen jumalaa ainoana oikeana kaikista kymmenistätuhansista tyrkyllä olevista???

Tämä keskinäinen +tuhannen vuoden riitelynne tekee teistä lähinnä naurettavan säälittäviä

yksimielisyyttä ette koskaan tule saamaan vaikka kuinka asian tiimoilta on sodittukin
No Jeesus itse tulee antamaan maailman lopussa vastauksen, ja potkaisee buddhismit ja ateismit pois.
Se hetki saattaapi olla pian.

Mutta se näkyy nyt jo lähetystyössä. Muut voimat luikkii koloihinsa kun Isäntä tulee paikalle.

Vaikka joku satanisti manaisi mua ja elämäni kuinka, vaikka muslimit langettaisi Allahin kirouksia ylleni, vaikka ufot yrittäisivät tulla tontilleni - Jeesus on voittaja.
 
vierailija
No Jeesus itse tulee antamaan maailman lopussa vastauksen, ja potkaisee buddhismit ja ateismit pois.
Se hetki saattaapi olla pian.

Mutta se näkyy nyt jo lähetystyössä. Muut voimat luikkii koloihinsa kun Isäntä tulee paikalle.

Vaikka joku satanisti manaisi mua ja elämäni kuinka, vaikka muslimit langettaisi Allahin kirouksia ylleni, vaikka ufot yrittäisivät tulla tontilleni - Jeesus on voittaja.
Ajatteleva ihminen ei voi kuin hymähtää tuolle naiville uskolle omaan ns. ainoaan oikeaan
Tämä kuvitteellinen olentosi ei kyllä tule nousemaan kuolleista

jotenkin tuntuu että olet radikalisoitunut uskossasi
 
jotenkin tuntuu että olet radikalisoitunut uskossasi
Samaa mieltä olen ollut uskoontulon alusta alkaen.

Aina en ole itse ollut hyvä uskova, olen aika surkea sellainen, mutta ihanne on pysynyt mielessä.

Nykyihmiset romuttavat ihanteen, lain, säännön, ja se on se paha juttu.

En mäkään oo huolissani repsahtelevasta homoseksuaalista joka kuitenkin haluaa tavoitella heteroutta, vaan sellaisesta joka on lukinnut ajattelunsa ja haluaa muuttaa Jumalan lakia.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä