Onnittelut Anniinalle. Hän eheytyi äärimmäisen ahdasmielisestä opetuslapseuskoulusta, -Ateistiksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
vierailija
Ateistikin voi olla ahdasmielinen.

Hän skippaa koko universumin Luojan. Jestas miten ahdasta onkaan hänen aivoissaan.
"Kun MÄ rakennan tämän MUN elämäni jajaja..."
Varmasti voi olla, yhtälailla kuin tiukka kristittykin.
Mutta lopultahan elämässä on kyse siitä ihmisestä ja hänen oman elämänsä rakentamisesta ja elämisestä valintoineen ja ympäristön sekä muiden ihmisten vaikutuksineen. Miksi ei siis voi ajatella, että kyse juuri on minun elämästäni?
 
vierailija
Ateistikin voi olla ahdasmielinen.

Hän skippaa koko universumin Luojan. Jestas miten ahdasta onkaan hänen aivoissaan.
"Kun MÄ rakennan tämän MUN elämäni jajaja..."
Ei kyse ole siitä. Ateisti käyttää järkeään, hän ei halua tietenkään uskoa alkukantaisten ihmisten sepittämiin tuhansiin erilaisiin jumaltarinoihin ammoisina aikoina. Ateisti luottaa nykyaikaisten oppineiden huipputiedemiesten tutkimuksiin huippulaitteilla ja maailmankaikkeuden todennäköiseen syntytapaan.

oletko miettinyt että miksi maailmankaikkeus edelleen laajenee vaikka sen muka oppisi mukaan olisi pitänyt olla valmiiksi jo luotu?
 
Varmasti voi olla, yhtälailla kuin tiukka kristittykin.
Mutta lopultahan elämässä on kyse siitä ihmisestä ja hänen oman elämänsä rakentamisesta ja elämisestä valintoineen ja ympäristön sekä muiden ihmisten vaikutuksineen. Miksi ei siis voi ajatella, että kyse juuri on minun elämästäni?
Juu, kristitytkin rakentavat elämäänsä, eli tekevät töitä eteenpäin menemiseen. Mutta heillä on koko ajan tietoisuus, että teki mitä tahansa, niin kaikki on lopulta Jumalan käsissä.

On tärkeää rakentaa hyviä ihmissuhteita, hioa firman strategiaa, pitää terveys ees jossain kondiksessa. Mutta Jumala joskus tarkotuksella pistää ihmisen korttitalon mäsäksi, jotta ihminen malttaisi kuunnella "hei haloo, täällä miljoonia valovuosia ison universumin ylläpitäjä, huomaisitkos touhuamisessas joskus Minutkin?"
 
Me ihmiset mällätään jonkun toisen tekemällä maalla, riekutaan jonkun toisen luomassa&ylläpitämässä kehossa, katellaan jonkun tekemää kaunista luontoa, nautitaan jonkun toisen valmistamista iloista (no, suruistakin).

Ihan kuin joku bileporukka valtais jonkun vanhan herran luoman kodin, kauniin puutarhan/kartanoidyllin järven rannalla laitureineen ja veneineen, ja sitten ivais sitä vanhusta bileissään.
 
vierailija
Ei kyse ole siitä. Ateisti käyttää järkeään, hän ei halua tietenkään uskoa alkukantaisten ihmisten sepittämiin tuhansiin erilaisiin jumaltarinoihin ammoisina aikoina. Ateisti luottaa nykyaikaisten oppineiden huipputiedemiesten tutkimuksiin huippulaitteilla ja maailmankaikkeuden todennäköiseen syntytapaan.

oletko miettinyt että miksi maailmankaikkeus edelleen laajenee vaikka sen muka oppisi mukaan olisi pitänyt olla valmiiksi jo luotu?
👍
 
vierailija
Minulla harmaalla kyllä aukeaa mutta menkää Iltasanomien sivuille ja etsikää sieltä suurennuslasin takaa klikkaamalla laitettaneen Avainsanat siihen
Juttu ei kiinnosta niin paljon, että vaivautuisin mokomaan puuhaan.
Täällä taas ateisti ja islamin vastustaja innostui öyhöttämään kuin karikatyyriesimerkkinä Ylen Julia Thulen nettivideoissa.
Emme provosoidu. Tunnemme vain syvää myötätuntoa vaikean nettiriippuvuuden kahleissa olevaa kohtaan.
Pidämme yhdessä minuutin hiljaisen hetken.
Aika alkaa nyt.
 
vierailija
Juttu ei kiinnosta niin paljon, että vaivautuisin mokomaan puuhaan.
Täällä taas ateisti ja islamin vastustaja innostui öyhöttämään kuin karikatyyriesimerkkinä Ylen Julia Thuren nettivideoissa.
Emme provosoidu. Tunnemme vain syvää myötätuntoa vaikean nettiriippuvuuden kahleissa olevaa kohtaan.
Pidämme yhdessä minuutin hiljaisen hetken.
Aika alkaa nyt.
Netistä on tullut patoutuneiden tunteiden viemäri. Julia Thurén testaa, miten sydän kestää verkon riitaisilla keskustelupalstoilla notkumisen. Mittari tuottaa jäätävää dataa, suoraan sydämestä. Mutta mikä on 20 minuutin sääntö?
Löytyy Yleena Areena-sivulla.
 

Yhteistyössä