Onnitteletteko, jos joku kertoo olevansa raskaana? Saako olla onnittelematta?

  • Viestiketjun aloittaja wera
  • Ensimmäinen viesti
hmm
No joo, onnittelen, osaan jo litanian ulkoa. Pitkään ollaan itse yritetty lasta, ja jonkunlainen suojamuuri on kasvanut. Pystyn ihan hymyillen onnittelemaan vaikka se kateus kuplii sisällä.
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttara:
siis miksi en onnittelisi, jos tiedä lapsen olevan toivottu? miksi pitäisi olla onnittelematta vaikka uutinen olisikin itselle kova pala?
Ei niin miksikään! Pakkohan se on onnitella, tai ihmiset pitävät töykeänä!
 
emma
no eikös se onnittelu tuo huono onnea. johon yllättävän moni uskoo ainakin pohjanmaalla päin.
mä ainakin sanon että voi kun ihana uutinen. Toivottavasti kaikki menee hyvin l-aikaan asti. se ei ole suoraa onnittelua
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miehen suvun puolelta en oo kuullut yhtäkään onnittelua ja nyt aattelin eikö toisesta lapsesta kuulu enään onnitella?
minkä ikäinen teillä on esikko? jos odottivat vauvauutisia jostain toisesta suunnasta ja teidän uutinen ei ollutkaan niin iso juttu?
 
ei ole
Ai tässä olikin oma lapsettomuus takana? Hei, oikeesti ei toisten raskaudet teiltä ole pois. Koittakaa nyt käyttäytyä. Vai tulenko minä kertomaan teille aborteistani?
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miehen suvun puolelta en oo kuullut yhtäkään onnittelua ja nyt aattelin eikö toisesta lapsesta kuulu enään onnitella?
minkä ikäinen teillä on esikko? jos odottivat vauvauutisia jostain toisesta suunnasta ja teidän uutinen ei ollutkaan niin iso juttu?
Mikä esikko? Kevätesikko?

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miehen suvun puolelta en oo kuullut yhtäkään onnittelua ja nyt aattelin eikö toisesta lapsesta kuulu enään onnitella?
minkä ikäinen teillä on esikko? jos odottivat vauvauutisia jostain toisesta suunnasta ja teidän uutinen ei ollutkaan niin iso juttu?
Esikko on 3-v eli ihan odotettavaa että sisaruksia jo hankittais....mikä lie harmittaa heitä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miehen suvun puolelta en oo kuullut yhtäkään onnittelua ja nyt aattelin eikö toisesta lapsesta kuulu enään onnitella?
minkä ikäinen teillä on esikko? jos odottivat vauvauutisia jostain toisesta suunnasta ja teidän uutinen ei ollutkaan niin iso juttu?
Mikä esikko? Kevätesikko?
esikoinen? ensimmäinen lapsi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja emma:
no eikös se onnittelu tuo huono onnea. johon yllättävän moni uskoo ainakin pohjanmaalla päin.
mä ainakin sanon että voi kun ihana uutinen. Toivottavasti kaikki menee hyvin l-aikaan asti. se ei ole suoraa onnittelua
Peesaan tätä vaikka en ookaan pohjanmaalainen. Jotenkin kait sitten oon sen verran pessimisti, että en onnittele "liian aikaisin"... Iloitsen kyllä muilla sanoilla uutisesta (esim. "tosi hienoa", tms.)
 
evvk
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole:
Ai tässä olikin oma lapsettomuus takana? Hei, oikeesti ei toisten raskaudet teiltä ole pois. Koittakaa nyt käyttäytyä. Vai tulenko minä kertomaan teille aborteistani?
Siis mähän sanoin että onnittelen, vaikka kirpaisee. Ja ystävällisesti onnittelenkin, kai se on ihan sama mitä oman pään sisällä ajattelen??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tätät:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole:
Ai tässä olikin oma lapsettomuus takana? Hei, oikeesti ei toisten raskaudet teiltä ole pois. Koittakaa nyt käyttäytyä. Vai tulenko minä kertomaan teille aborteistani?
mikä lapsettomuus?
Lapsettomuus= ei lapsia, tai ehkä on lapsia, muttei voi saada lisää



 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tätät:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole:
Ai tässä olikin oma lapsettomuus takana? Hei, oikeesti ei toisten raskaudet teiltä ole pois. Koittakaa nyt käyttäytyä. Vai tulenko minä kertomaan teille aborteistani?
mikä lapsettomuus?
Lapsettomuus= ei lapsia, tai ehkä on lapsia, muttei voi saada lisää
aa joo, oon joskus kuullu.....
 

Yhteistyössä