Onnistuuko ranskalaiset potut paistinpannulla?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Siis ihan niitä pakaste ranskalaisiako??Ikinä en oo ees kokeillu paistinpannussa!Aina uuniin oon pistäny kypsymään.Mutta meiän naapuri tekee ranskalaisia raa'asta perunasta(pilkkoo tietty suikaleiks)ja paistaa,näin tulee kuulemma kans hyviä!?En oo ite tätäkään kokeillu...=)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis ihan niitä pakaste ranskalaisiako??Ikinä en oo ees kokeillu paistinpannussa!Aina uuniin oon pistäny kypsymään.Mutta meiän naapuri tekee ranskalaisia raa'asta perunasta(pilkkoo tietty suikaleiks)ja paistaa,näin tulee kuulemma kans hyviä!?En oo ite tätäkään kokeillu...=)
Mä oon myös paistanut raakoja perunasuikaleita paistinpannulla (pannulle vaan tarpeeksi öljyä) ja hyviä on ollut! :)

 
Itse olen paistanut pannulla Oolannin mikrovalmiita ranskalaisia, ja niistä tulee aivan loistavia! :p siis en mitenkään uppopaistanut, vaan ihan normisti... paistanut. Kohtuudella voita tms. rasvaa, joten tuolla menetelmällä ei ainakaan mitään sen suurempaa rasvapalon vaaraa ole.
 
täh?
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Itse paistan voissa eli tavallaan käytän paistinpannua rasvakeittimenä.
Tulee tosi hyviä, mutta voita/rasvaa menee tosin hukkaan...
Yök, niin kamalan rasvaista.... :x Voissa? Ootko sä tosissas.... :eek:
 
Namskis
Poikaystäväni laittoi raakoja perunasuikaleita paistinpannulle... Hetken päästä sain nauttia loistavasta makuelämyksestä :) Awww ne oli niiin hyviä!! Vois itekki kokeilla tehä :D
 
vierailija
No totta kai ne voi hhtälailla friteerat kotona paistinpannussa miten ne friteerataan muuallakin.
Ruokaölyn kuumennat kunnolla ja sopivissa erissä...ei siis saa liikaa laittaa kerralla et tulee uber hyvii...paistat ja ai että.
Seuraa rasvan lämpötilaa. Eli sit levyy hiljemmalle kun öljy kuumaa.
Ei o kummempaa kun munkkien paisto.
 
vierailija
Kuori ja siivuta raaka peruna erittäin ohuiksi siivuiksi. Kuivaa niitä talouspaperilla ja levitä leivinpaperin päälle uunipellille. Päälle ”ripottele” öljyä sekä mausteita. Ainakin suola ja mustapippuri. Mutta kokeile mielesi mukaan esim paprikajauhe, sinapinsiemenet. Sitten uuniin parisataseen kunnes kivasti kypsiä. Tummat reunat parhaita.
 

Yhteistyössä