Onnistuuko poropeukalolta ompelu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SikSak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SikSak

Vieras
Haluaisin tehdä itse vaatteita lapsille. Kaupoista ei useinkaan tartu mukaan mitään "tosikivaa", sen sijaan kivoja kankaita olen bongaillut useinkin. Ongelmana on vaan se, etten ole ommellut MITÄÄN sitten yläasteen!

Kysyn siis, opinkohan tekemään esim. yksinkertasia trikoopaitoja/housuja.. ja mistä saa kaavoja? (juu, olen siis ihan rookie, koittakaa kestää..) Innostus on jo pitkään ollut niin voimakasta, että harkitsen huomenna ostavani ompelukoneen :) Meneeköhän rahat vaan kankkulan kaivoon?

Kaikkea oppii kun on tarpeeksi tahtoa.

Ottobre ja Suuri Käsityökerholehti on sellaisia helppotajuisia ja hyviä kaavalehtiä joita löytyy kirjastoistakin.
Burda on ihan ok, mutta se kaava-arkki on melkoinen hieroglyyfistö. Ja mallit monasti melko hankalia.
Suomalaiseen makuun enempi ehken nämä kaks mainitsemaani.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Kaikkea oppii kun on tarpeeksi tahtoa.

Ottobre ja Suuri Käsityökerholehti on sellaisia helppotajuisia ja hyviä kaavalehtiä joita löytyy kirjastoistakin.
Burda on ihan ok, mutta se kaava-arkki on melkoinen hieroglyyfistö. Ja mallit monasti melko hankalia.
Suomalaiseen makuun enempi ehken nämä kaks mainitsemaani.

Kiitti kun vastailit! Juu, joskus burdaa olen selaillut enkä tajunnut niistä viivoista ja käyristä mitään :D Koitan bongata huomenna noi lehdet!

Mulle tulee moda ja suuri käsityölehti. Niissä mun mielestä ihan kivoja ohjeita ja nyt uusissa sk-lehdissä on merkitty tähdillä vaikeustaso ohjeisiin... Varmasti onnistut kun vaan rohkeesti yrität ja aloita jostain helposta.

Yhteistyössä