Onnistuuko omalääkärin vaihto? (Tampere)

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
joutuu perusteleen. Mä yritin vaihtaa, kylläkin salossa. Pitää osata nimetä lääkäri kenet haluaa, perustella syy ja sit niiden molempien lääkärien pitää lukea lappu ja hyväksyä se!
 
Toinen vaihtaja Salosta
Onnistuiko tuo Salossa?
Itsekin haluaisin vaihtaa ja saman kaupungin alueella asun, tosin laitamilla. Sukset on menneet pahasti ristiin omalääkärin kanssa. Vaihtaisin mieluusti johonkin keskustan lääkäriin. Kokeisiinkin on hankala päästä (sikäli kun sinne nyt yleensäkin saa lähetettä), jos joka reissulla ei satu olemaan käytettävissä omaa autoa, jos ensin joutuu hankkiutumaan omalääkärille tänne sivukylille (jonne on todella huonot kulkuyhteydet julkisilla) ja sen jälkeen pitäis vielä hankkiutua erikseen keskustaan, jonne on kymmeniä kilsoja, mutta kylläkin paremmat kulkuyhteydet.
Jos lääkäri olis keskustassa, niin samalla reissulla hoituis sitten kaikki mahdollinen (apteekitkin on sivukylillä usein kiinni, juuri silloin, kun niitä tarvitsis). Lääkäriinkin saa hätätilanteessa Kelan matkakorvauksen, mutta erikseen jonnekin labraan sitä ei anneta.
Potilasasiamies vihjasi kyllä vähän siihen suuntaan, että ei onnistuis, kun lääkäreitä on niin vähän. Tiedä sitten.
 
sinikka lahti
Muutan lokakuun alusssa ja minulla on aivan ihana oma lääkäri. Sain sen vaihdettua kun se lääkäri joka minulle olisi kuulunut osoitteen mukaan ei uusinut minulle määrättyjä lääkkeitä.
Nyt haluaisin pitää tämän llääkärin mutta kun muutan toiseen paikkaan asumaan niin minä joudu ilmeisti taas sinne vanhaan paikkkaan missä en tullut toimeen tämän naislääkärin kanssa.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja mä;19872724:
joutuu perusteleen. Mä yritin vaihtaa, kylläkin salossa. Pitää osata nimetä lääkäri kenet haluaa, perustella syy ja sit niiden molempien lääkärien pitää lukea lappu ja hyväksyä se!
Onnistuu. Lomakkeita saa pyydettäessä.

Ainoa riski on se, että halutulla lääkärillä on jo niin paljon potilaita, ettei voi enää ottaa uusia. Perusteluksi riittää esim. epäluottamus, kielitaidottomuus tai ihan vain se, että kemiat eivät kohtaa.

*Salossa omalääkäriä vaihtanut*
 
Kuulema onnistuu, mullakin tilanne ettei lääkäri halunnut uusia mulle toisen lääkärin määräämiä lääkkeitä. Onneksi pääsin reumalääkärin hoitoon joka uusi mitään kyselemättä kaikki reseptit, kirjoitti vielä muutaman uudenkin. Nyt onneksi omalääkäri on virkavapaalla ja olen käynyt sijaisella kerran, eikä hänkään vaikuta miltään erityisen hyvältä.
 
.
Eikös se nykyään oo niin että saa valita vuodeksi eteenpäin mille terveys asemalla haluaa? ja se on voimassa tosiaan sen vuoden. en sit osaa sanoa miten se menee lääkärin kohdalla.
 
Murmis
onnistuu..Saat itse päättää millä lääkäriasemalla ja kenen lääkärin luona haluat asioida. Siitä oli kuulemma isot jutut lehdissä ja yksityinen lääkäri kertoi siitä myös minulle,kun kerroin ettei homma toimi omalääkärini kanssa. Luojan kiitos!
 

Yhteistyössä