Onnistuisikohan tällainen lomamatka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapset 7v ja 5,5v haluaisivat lähteä laivaristeilylle. Ollaan oltu monta kertaa koko perheen voimin risteilyllä mutta nyt olen miettinyt, että lähtisinkö yksin lasten kanssa (mies töissä, viikonloput kiinni) . Mukaan tulisi vielä kuopus 1v9kk. Miten selviydyn/jaksan reissun. Olen jo melkein varaamassa reissua mutta sitten taas tulee epävarmuus, sujuukohan se sittenkään hyvin.
Onko kukaan ollut lapsikatraan kanssa ilman toista aikuista matkoilla ja miten se sujui?

mä olen ollut 7 ja 4 veen kanssa keskenämme ruotsin risteilyllä ja mukavasti meni. Tuos sun nuorin sitten vähän hankaloittaa, joudute käyttämään hissejä, mutta ei pitäisi olla mitenkään mahdotonta

Mene ihmeessä lasten kanssa, jos et yritäkään mitään "omaa lomailua" kaikki menee ok. Pidätte koko poppoo siestaa pienen päivälevon aikana. Tuliaisia ostatte vain itsellenne (ne yleensä painavat).

Tai sitten pyydät mukaan jonkun kaverisi tai suvun lapsettoman täti-ihmisen tai vaikka anopin. =)

Niin, isot ovat reippaita mutta vilkkaita. Laivan leikkihuoneessakin olisi hyvä katsoa heidänkin perään mutta pienin tarvii vielä apuja pallomeressä ja portaissa sekä tarkkaa silmällä pitoa. Muuten ehtii ties mihin suuntaan, vilkas hänkin. Siljalla isot eivät pääse enää samaan pallomereen kuin kuopus. Syömiset menis varmaan niin ok kuin tämän joukon kanssa muutenkin. Olenhan näiden kolmen kanssa päivät yksin kotonakin ja liikun kaupoissa, asioilla yleensäkin. Ehkä arkaisen risteilyä liikaa mutta toisaalta se kestää pari päivää ja yötä.

viikko olisi raskas, mutta 2pv ja 2 yötä ei oo paha :-)

Ja ne vanhemmatkin lapset jo vähän ymmärtää kun äiti kertoo, että nyt joudutte tottelemaan kerrasta ja käyttäytymään nätisti, koska isä ei ole mukana ja äiti joutuu huolehtimaan pienimmästä.
Kyllä ne ymmärtää, että matkalle ei pääse jos ei käytäydy.

Unohdin äskeisestä päiväm Tukholmassa. Pitäisikö suosiolla jäädä laivalle tai tehdä vaan pikku lenkki ulkona. Mihin voisi mennä helposti ja lapset viihtyisivät?

Miksi et kokeile ensin jotain lyhyempää risteilyä? Riippuu tietysti mistä olette risteilylle lähdössä, mutta esim. päiväristeily Tallinnaan. Onhan noita eripituisia laivamatkoja tarjolla eripuolilla suomea.

mä kävin poikien kanssa Junibackenissa. Otin vaan taksin suoraan satamasta (n 10e suunta) ja mentiin suoraan Junibackeniin. Se on helppo mukava paikka lapsille.
Jos olette laivalla koko päivän voi tulla sellainen väsynyt ja ylikierroksilla olo kaikille.
Ja jos jossakin niin Siljalla on kyllä kaikista helpointa lasten kanssa. Mitä oikeesti voisi sattua?

Yhteistyössä