Onnettomuus alkuraskauden alussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AP

Vieras
APUA!

Tipuin tikapuilta n. 2m korkeudesta aikalailla suoraan selälleni. Kolautin pahasti pääni (aivotärähdys), lantionseutuni ja selkäni ja olen raskaana 7.viikolla eli aika alussa. Vielä ei ole tullut vuotoa. Lääkäristä sanoivat vain seurata vuotoa, jos muista vammoista ei tarvi tulla lääkäriin. Eli eivät voi tehdä tässä vaiheessa vielä yhtään mitään, jos keskenmeno alkaa.

Onko sinulle käynyt niin, että olet menettänyt lapsesi onnettomuudessa? Tai tullut keskenmeno luultavasti onnettomuuden takia, mutta et ole vuotanut verta kuitenkaan (tai onko vuoto tullut paljon myöhemmin esille vasta)? Vai onko lapsesi selvinnyt onnettomuudesta huolimatta?

Juu kannattaa mennä käymään viikon parin päästä ultrassa, ikävä kyllä keskenmenoille ei noilla viikoilla voi mitään tehdä, jos sellainen on tullakseen. Jaksuja.

no noilla viikoilla vauva on vielä niin mitättömän pieni ja hyvin suojassa sun sisuskalujen sisällä, että empä usko, että onnettomuuden takia häntä menettäisit,...eri asia on sitten se, että alkuraskauden keskenmenot on muutoinkin yleisiä vielä noilla viikoilla. Sinuna odottelisin vaan rauhassa jos ei kerran minkäänlaista vuotoakaan ole. onnittelut raskaudesta!

Esikoista odottaessani kaaduin koira (10kg) sylissäni ja koiran paino osui juuri kohdun päälle. Mun oli pakko metsässä ottaa koira syliin, koska jostain ilmestyi yhtäkkiä isompi koira vapaana ja alkoi ahdistella meidän koiraa. Omistajaa ei näkynyt missään. Olin raskaana alle 10. viikolla, en enää tarkkaan muista. Täräys oli melkoinen ja kipuja alkoi tuntua välittömästi. Pääsin ultraan vielä samana päivänä. Masussa oli kaikki hyvin eikä tuosta myöhemminkään seurannut mitään. Kipuja oli jonkun aikaa. Raskaus jatkui ja vauva syntyi aikanaan.

Alussa sikiö on hyvin turvassa kohdun suojissa ja tuolloin lääkäri mulle sanoi, että aika hurjasti saa tapahtua, että ikävästi kävisi. Vaan eihän noista koskaan tiedä :( Toivottavasti ap sullakin menee kaikki hyvin ja saat vauvan syliin asti!

Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Jotenkin on sellainen olo, että kesken meni, vaikkei vuotoa ole tullutkaan..

Olisikohan paha soittaa näillä viikoilla huomenna neuvolaan ja kysyä, jospa tekisivät sydänäänitutkimukset (niitä ei ole vielä tutkittu, mutta eiköhän se kuitenkin ole mahdollista)?

Minä putosin 5,5 metriä (katon harjalta asti lähdin alas, että sitä vauhtiakin siihen tuli).
Multa katkesi jalasta luu, ja selkärangasta pari nikamaa vaurioitui.
Olin aivan alussa raskaana. Kaikki lähti menemään iihan hyvin, mutta nt-ultrassa löydettiin eloton pieni, joka vastasi viikkoja 9++.

Sikiö on vielä niin pieni, että hyvin on suojassa sun mahassa tuossa vaiheessa. Ja sydänäänetkään ei todennäköisesti muutenkaan vielä kuuluis noin aikasessa vaiheessa vaikka neuvolaan menisitkin. Mulla ei vauvan sydänäänet kuuluneet vielä 10. raskausviikollakaan.

Minä putosin 5,5 metriä (katon harjalta asti lähdin alas, että sitä vauhtiakin siihen tuli).
Multa katkesi jalasta luu, ja selkärangasta pari nikamaa vaurioitui.
Olin aivan alussa raskaana. Kaikki lähti menemään iihan hyvin, mutta nt-ultrassa löydettiin eloton pieni, joka vastasi viikkoja 9++.

Mitä helvettiä sinä katolla teit kun olit raskaana? Sori nyt, mutta aika uuno olet, etkä tunnu lapsesta piittaavan.

Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi!!!!;21969469:
Mitä helvettiä sinä katolla teit kun olit raskaana? Sori nyt, mutta aika uuno olet, etkä tunnu lapsesta piittaavan.

Uuno taidat olla sinä! Tai vähintään tunnekylmä tampio!

Feger sanoi, että raskaus oli hädintuskin kiinnittynyt = tuskin oli edes vielä testannut.

No, jos sulla ei ole oireita niin rauhoitu jo!
Mene sinne ultraan tilanne selvittään, ei kukaan täällä pysty sun tilannettas ennustaan. Ja miksi piti kiikkua mihinkään ni ei tarttis pelätä. Vaikka kaikkee voi sattua (esim: kaatua kävellessä, kun kuitenkin kävellä on pakko) mutta tuon kiikkumisen oisit varmasti voinu jättää tekemättä.
Jos keskenmeno tapahtuu niin se on tarkoitus ja tiiätpä sitten ottaa iisimmin joskus. Tarkoitan, ettet nyt voi mitään jos km on tullakseen. Joten ultraan nyt, äläkä enää kiiku ku sitä ei ole pakko tehä.

Sikiö on hyvin suojassa kohdussa.
Nuo kaatumiset ja tärähtämiset voivat aiheuttaa keskenmenon jos istukka irtoaa. Silloin olisi kipuja sekä vuotoa. Jos sinulla ei kumpaakaan noista oireista ole, niin voit olla rauhassa.

Lähinnä olisin huolissani ettei selkään tai päähän sattunut pahemmin.

Menisin ultraan ihan mielenrauhani vuoksi. Jos siellä kaikki olisi ok, sydän sykkisi jne, unohtaisin koko tapaturman. Se, että sulla ei nyt ole kipuja/vuotoa kertoo aikalailla siitä, että onnettomuus ei ole vahinkoa aiheuttanut. Toisaalta, jos et ole käynyt vielä ultrassa, ethän voi varmaksi tietää, onko kohdussasi elämää ylipäätään. Ja vaikka nyt olisikin, niin raskaus voi vielä mennä kesken, koska viikkoja on noinkin vähän. Mutta itse en usko että onnettomuus on aiheuttanut raskaudelle mitään vaaraa, alkio on vielä niin pieni, ja hyvin suojassa.

Ymmärrän, että tilanne huolettaa, mutta alkuraskaus on ylipäätään aina hiukan "arpapeliä", koskaan et voi titää meneekö kaikki hyvin ja onko alkiolla/sikiöllä varmasti kaikki hyvin. Toivoa voit, mutta varmaksi et voi tietää.

Tsemppiä, toivotaan että kaikki menee hyvin! *halaus*

Yhteistyössä