Onnettomuuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohtija

Vieras
Onko täällä ketään muuta, joka ajattelee, että asioita ja onnettomuuksia vain joskus tapahtuu, vaikka kuinka yrittäisi varautua, ja vahtia lasta parhaansa mukaan?

Mä itse uskon, että jokaisella meillä on tietty määrä päiviä täällä kuljettavana, ja sitten kun on aika lähteä, niin se tapahtuu olosuhteista huolimatta. On traagista jos lapsi kuolee, mutta joissakin tilanteissa ei vanhemmankaan läsnäolo pelasta tilannetta (tämän kesän hukkumiset jne.)
Ehkä jos kyseinen lapsi ei olisi hukkunut, hän olisi saattanut kuolla vaikka auto-onnettomuudessa samana päivänä.

Ennenkaikkea: syyllistäminen on aivan turhaa. Vanhemmat kantavat suurimman taakkansa jo menetyksessä itsessään.

Tietysti jos esimerkiksi aikuinen ihminen tieten tahtoen matkustaa vaikka sota-alueelle, se on eri asia, ja ns. kohtalon uhmaamista.

Toki lasta voi vahtia ja pitääkin, mutta pointtini oli se, että joskus asioita vain tapahtuu, niitä surullisiakin!

Mun mies uskoo juuri samalla tavalla kuin sinä. Minä taas uskon, että omilla tekemisillään voi vaikuttaa asioihin, eikä päiviämme maan päällä ole kukaan etukäteen määrännyt.

No, minä en ajattele samalla lailla päivien rajallisuudesta.

Erityisen hyvin asian käsittää kun miettii vaikka jotain tsunamia tai vastaavaa. Jos yhtenä päivänä olisi kuollut niin paljon ihmisiä muissa olosuhteissa olisi se ollut aika erikoista.

samaa mieltä olen minäkin. Kun on kohtalona se kuolema tai muu onnettomuus niin se vaan on. Tietty sielu saa tietyt oppiläksyt elämässään. Ja jos perheen on tarkoitus kokea suuri suru, niin sitten on.
Tai jos lapsen on määrä elää tämä elämänsä vaikka vaikeasti vammaisena, niin sitten sillä on joku tarkoitus. Niin hänen elämässään, kuin hänen läheistensäkin elämässä.

Täällä yx joka pelkää autossa oloa, rannalla oloa, sairauksia, jne. pelännyt jo yhdeksän vuotta eikä helpota näköjään koskaan!!! Ei auta kun elää hetkittäin ja suunnitellen:(

Yhteistyössä