onnellinen yh-äiti?

• Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
onko mahdollista olla onnellinen yh? mietin ihan täysillä, että yksin (3 lasta) olis helpompaa kuin miehen kanssa. sen kanssa kaikki päivät menee kinatessa ja jankatessa kaikista ihan pikkuasioista. en enää jaksais. aiemmin olen ajatellut, että lasten takia pitää kestää. mutta en haluais viettää seuraavaa 15 vuotta ajatellen joka päivä, etten jaksa tota. rahallisesti selvittäis, tukiverkkoa on ympärillä. miks en olis onnellisempi yksin?

mie koittasin kyllä ensin koittaa ratkasta ongelmat miehen kanssa kaikin tavoin ennenkuin miettisin yh:ksi ryhtymistä.. yh voi olla onnellinen jne siinä missä suhteessakin oleva, mutta on siinäkin omat raskaat puolensa sitten.

kikka3
olen 100 kertaa onnellisempi neljän lapseni kanssa kuin jos olisin jatkanut huonoa suhdetta ex mieheni kanssa.Jaksan nyt iloita elämästä ja näen taas tulevaisuuden positiivisena..

Muut ne jaksaa tuskailla et kuinka ihmeessä pärjään/jaksan lasten kanssa...Voi helposti, jos vertaa entiseen!

Kyllä
Olen onnellinen 3 lapsen yh-äiti. Isä ei ole ollut kuvioissa 6 vuoteen ja elämä on PALJON parempaa kuin silloin. En olisi ikinä jäänyt huonoon suhteeseen "lasten takia", en olisi voinut olla niin julma lapsille. Parempi yksi onnellinen ja tasapainoinen vanhempi, kuin kaksi, joista toinen surullinen ja toinen sekopää.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
no miksi ei olisi mahdollista olla onnellinen ilman miestä?

minä olen ollut onnellinen yh jo 9 vuotta. mullakin se tukiverkko on, se on tärkeä.
mä en vain tunne kovin monia yh:ta ja tuntemani ovat hirveän väsyneitä arjen pyöritykseen, mikä ei tietenkään ole mikään ihme. siitä käsin oon miettinyt tätä. ehkä ihan naurettavaa ajatella oikein hinkuvansa yh:ksi, kun mitään oikeeta suurta ongelmaa suhteessa ei ole.

Ah miten ihanaa, kun saat itse yksin päättää kaikesta. Kukaan ei mäkätä vieressä tiskialtaassa olevasta kulhosta, tahi huonosta musiikkimausta. Rahatkin saa laittaa mihin lystää ilman kenenkään vinkumisia.
Olen viihtynyt yh:na jo 10 vuotta, sitä ennen mulla oli lyhyt mutta sitäkin kamalampi avoliitto lapseni isän kanssa.

Yhteistyössä