Onneksi näin

Olen tätä palstaa jonkin aikaa seurannut ja todella ihmettelen joidenkin äitien mielipiteitä. No kaikkihan saa olla sitä mieltä kuin haluaa mutta kun on lukenut katkeria juttuja miehen existä yms niin ei voi kuin ihmetellä. Olen itse yh ja kiitän luojaani ettei minun tarvitse olla lapseni isän kanssa tekemisissä. Kaupunki maksaa elatusmaksut ja ei tarvitse olla huolissaan saako sen rahan silloin kun pitää.

Myöskin jään paitsi tuota niin paljonpuhuttua uusperhe-kuviota. Eli minulle ei soittele ja v*ttuile miehen uusi vaimoke, ei tarvitse pelätä että lasta kohdeltaisiin huonosti viikonlopputapaamisissa kun sellaisia ei ole. Ei tarvitse kuunnella ruikutusta uusperheen naikkoselta miten väärin se on kun mies joutuu maksamaan elatusmaksuja ja miten vähälle omat uudet lapset jää. Tälläkin palstalla ja varsinkin tuolla uusperhe-puolella on muutama todella vastenmielinen naisihminen ja olen tyytyväinen etteivät tuollaiset kuulu meidän elämään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 08:51 vieras kirjoitti:
Olen tätä palstaa jonkin aikaa seurannut ja todella ihmettelen joidenkin äitien mielipiteitä. No kaikkihan saa olla sitä mieltä kuin haluaa mutta kun on lukenut katkeria juttuja miehen existä yms niin ei voi kuin ihmetellä. Olen itse yh ja kiitän luojaani ettei minun tarvitse olla lapseni isän kanssa tekemisissä. Kaupunki maksaa elatusmaksut ja ei tarvitse olla huolissaan saako sen rahan silloin kun pitää.

Myöskin jään paitsi tuota niin paljonpuhuttua uusperhe-kuviota. Eli minulle ei soittele ja v*ttuile miehen uusi vaimoke, ei tarvitse pelätä että lasta kohdeltaisiin huonosti viikonlopputapaamisissa kun sellaisia ei ole. Ei tarvitse kuunnella ruikutusta uusperheen naikkoselta miten väärin se on kun mies joutuu maksamaan elatusmaksuja ja miten vähälle omat uudet lapset jää. Tälläkin palstalla ja varsinkin tuolla uusperhe-puolella on muutama todella vastenmielinen naisihminen ja olen tyytyväinen etteivät tuollaiset kuulu meidän elämään.
Olen aivan samaa mieltä kanssasi ja ihan samassa tilanteessa:) Lapsen isän kanssa ei olla tekemissä ei ole ees vaivautunut katsomaan lastaan.

Ei kyllä minuakaan houkuttele äitipuolet näiden juttujen perusteella.
Olen saanut jo oman osuuteni huomata myös exäni uuden puolelta. Hän on totaalisen sokea exälleni ja hänen tempuilleen. Onneksi siis pysyvät kaukana. Helpotus minulle mutta niin väärin lasta kohtaan.

Ja kuinka moni yh täällä haukkuu exää ja uutta puolisoa? Ei kovin moni. Mutta uusperhe puoli on täynnä näitä juttuja. Ihan niin kuin heillä ei olisi muuta elämää lainkaan kuin ilkeä lähiäiti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 11:58 Kaunis Aamu kirjoitti:
Olen saanut jo oman osuuteni huomata myös exäni uuden puolelta. Hän on totaalisen sokea exälleni ja hänen tempuilleen. Onneksi siis pysyvät kaukana. Helpotus minulle mutta niin väärin lasta kohtaan.

Ja kuinka moni yh täällä haukkuu exää ja uutta puolisoa? Ei kovin moni. Mutta uusperhe puoli on täynnä näitä juttuja. Ihan niin kuin heillä ei olisi muuta elämää lainkaan kuin ilkeä lähiäiti.
Toisilla nämä ongelmat ovat ihan todellisia. Kannattaisko jättää se uusperhepuolen lukeminen vähän vähemmälle, jos pitää valikoida sieltä vain ne kaikkein "pahimmat" jotka ilmeisesti liippaa läheltä kun niin henkilökohtaisesti tuntuu joihinkin kolahtavan.
:eek:

Lisäksi vielä ikävä todeta, että nimimerkki, joka jokaisessa uusperhepuolelle kirjoittamassaan kannannotossa peräänkuuluttaa henkistä kypsyyttä ja toisten kunnioittamista, leimaa täällä kaikki saman "ihmisryhmän" edustajat ts. tällä kertaa äitipuolet.

ilkeä äitipuoli
\

"ihan kuin heillä ei olisi muuta elämää lainkaan kuin ilkeä lähiäiti"

Tänne kirjoittaa uusperheelliset, jotka ovat väsyneet siihen kuvioon, jossa se ilkeä lähiäiti puuttuu lastensa isän nykyiseen elämään.
Tänne ei kirjottele -näköjään- ne yh:t jotka ovat tasapainossa itsensä, eronsa, exänsä ja tämän uuden kumppanin kanssa.
Tänne ei kirjottele ne lähiäidit, jotka terrorisoivat exänsä elämää. Tai jos, niin he kertovat miten epäkelpo se etäisä on ja miten se uusi rikkoi liiton yms. eli saa sympatiat puolelleen.

Kyllä meidän arkea ja meidän viikonloppu-tapaamisia varjostaa kovastikin lasten lähiäiti, joka puhuu täyttää sopaa lapsilleen.

Ala-asteikäisten lasten EI kuulu tietää elatusmaksuista, Kelan opintososiaalisista etuuksista, ei tapaamisoikeusjärjestelyistä eikä mitään muttakaan siitä, mitä on keskusteltu lastenvalvojalla. Lähiäidin tehtävä EI ole kertoa lapsilleen, mikä ja millainen on heidän isänsä talousellinen asema HÄNEN MIELESTÄÄN eikä hänen kuulu valistaa lapsiaan silläkään tiedolla, kuka heistä tykkää ja kuka ei, mitä heidän kuuluu isänsä luona tehdä = miten tapaamisviikonloppu sujuu sisällöillisesti ja keitä he saavat tavata ja keitä eivät saa.

Kun näillä ohjeilla varustettu lapsi tulee isänsä luo tapaamiselle, on hän aika sekaisin.
"Ei mennä Hessun luo.. en halua en halua.. " ja selviää että äiti on kieltänyt olemasta tekemisissä Hessun kanssa vaikka H on ihan tavallinen ihminen, ei mikään kriminaali tai pedofiili tai deeku. H vika on vain se, että hän hän isin hyvä ystävä.
"Äiti sanoi että meidän pitäisi klo -näin-monelta- tehdä tätä -ja-tätä.." ja kun kello on "pykälässään", lapsi pyörii levottomana, ahdistuneena, kun ei voi noudattaa äidin neuvoa/käskyä, isi ei suostu elämään viikonloppuaan exänsä antamilla ohjeilla ja kellonajoilla...

"äiti sanoi että sinä et ole meidän äiti" - lapsen fiksu toteamus "äitiupuolelle". :headwall: :whistle:

"Äiti sanoo, että me ei saada olla sinun (isän uuden kumppanin) kanssa missään tekemisissä"...

isä, lapset ja isän kumppani ovat lähdössä ulos kävelylle, tai leikkipuistoon, tai ruokakauppaan. Lapsi kiertää levottomana ja ahdisuneena ympäri huoneistoa. "mitä jo äiti näkee meidät" - meidät kaikki yhdessä, äiti näkee myös että lapset eivät ole noudattaneet hänen ohjettaan vaan ovat tekemisissä sen isin uuden kanssa, ovat liikkeellä väärään kellonaikaan...

Ja kun tätä jatkuu tai tämän tapaista jatkuu vuosikausia, alkaa olla sympatiat aika vähissä sitä lähiäitiä kohtaan. Ja lisää tulee, koko ajan jotain uutta.. jos pyytää ylimääräiselle, ei käy, ei anneta tavata. Jos lähi pyytää, että ota, eikä isi ota, on sekin väärin.
Koko ajan pitäisi joustaa sinne lähin suuntaan ja elää hänen määräämäänsä elämää.

Ei, en soittele mieheni exälle ja hauku häntä, vaikka välillä on mielessä käynyt, kun katsoo lapsia, jotka pelkää omaa äitiän, mutta ihan niin alas en vaoja, vaikka kyseessä onkin nainen, joka myrkyttää lastensa mielen omalla katkeruudellaan ja joka ilmeisesti nauttii siitä, että saa itkettää lapsiaan - niin monta kertaa on itkevät lapset haettu tapaamiselle, koska äiti on pakottanut johonkin aivan tajuttomaan..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 08:51 vieras kirjoitti:

Nämäkin kaikki "positiiviset" puolet aikuisten väliseen kanssakäymiseen liittyviä asioita, mutta mihin unohtui lapsi?!
Lapsi menettää paljon, kun hänellä ei ole isää.
Valitettavasti kaikki miehet ei ole kypsiä kantamaan vastuutaan eron jälkeen, mutta itse en olisi siitä mitenkään iloinen. Ettei tarvitse olla tekemisissä "niiden uusien" kanssa.

onnellinen yh
Meillä ei lapsi menetä mitään tärkeää, ellei sitten pidä tärkeänä että lapsi joutuu seuraamaan isin jatkuvaa alkoholin käyttöä. Isi ei voi olla selvänä päivääkään aina on se pari kaljaa saatava. Autoa ajetaan alkoholin vaikutuksen alaisena, ei tietenkään räkäkännissä kun on tullut vuosien saatossa jo toleranssia. En minä voisi päästää lasta tapaamiseen kun en tietäisi mitä siellä tapahtuu, saako lapsi ruokaa, joutuuko tupakansavussa olemaan koko päivän. No onneksi ei tarvitse täälläkään tuollaisia miettiä koska isää ei kiinnosta. Että se lapsen edusta.

kerro heti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 12:59 vieras kirjoitti:
Lisäksi vielä ikävä todeta, että nimimerkki, joka jokaisessa uusperhepuolelle kirjoittamassaan kannannotossa peräänkuuluttaa henkistä kypsyyttä ja toisten kunnioittamista, leimaa täällä kaikki saman "ihmisryhmän" edustajat ts. tällä kertaa äitipuolet.
niin kerro heti mikä nimimerkki se on?

minäkin vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 12:54 vieras kirjoitti:
\

Toisilla nämä ongelmat ovat ihan todellisia. Kannattaisko jättää se uusperhepuolen lukeminen vähän vähemmälle, jos pitää valikoida sieltä vain ne kaikkein "pahimmat" jotka ilmeisesti liippaa läheltä kun niin henkilökohtaisesti tuntuu joihinkin kolahtavan.
:eek:
No ei mullakaan ole äitipuolista kokemuksia eli ei liippaa ees läheltä mutta kyllä kauhistuttaa jotkut äitipuolet. Kovasti ovat katkeria kaikesta ja varsinkin rahasta :eek:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 14:21 onnellinen yh kirjoitti:
Meillä ei lapsi menetä mitään tärkeää, ellei sitten pidä tärkeänä että lapsi joutuu seuraamaan isin jatkuvaa alkoholin käyttöä. Isi ei voi olla selvänä päivääkään aina on se pari kaljaa saatava. Autoa ajetaan alkoholin vaikutuksen alaisena, ei tietenkään räkäkännissä kun on tullut vuosien saatossa jo toleranssia. En minä voisi päästää lasta tapaamiseen kun en tietäisi mitä siellä tapahtuu, saako lapsi ruokaa, joutuuko tupakansavussa olemaan koko päivän. No onneksi ei tarvitse täälläkään tuollaisia miettiä koska isää ei kiinnosta. Että se lapsen edusta.
Jokainen normaalijärjellä varustettu ihminen tajuaa, että alkoholi-, väkivalta- ym. tapaukset ovat oma lukunsa eikä liity tähän.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 14:23 kerro heti kirjoitti:
\
Päättele itse.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 14:31 minäkin vieras kirjoitti:
No ei mullakaan ole äitipuolista kokemuksia eli ei liippaa ees läheltä mutta kyllä kauhistuttaa jotkut äitipuolet. Kovasti ovat katkeria kaikesta ja varsinkin rahasta :eek:
Eli ilman kokemustakin voi arvostella toisia?! Meitä äitipuolia niinkuin ihmisiä yleensä kun on niin erilaisia.
No, tässä yksi kaikesta katkera äitipuoli on lähdössä viemään lapsipuoliaan legoshowhun klo 17 jaksolle ja ihan itse tienatuilla rahoilla. :LOL:
Pitää varmaan valittaa johonkin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 15:08 vieras kirjoitti:
\
Eli ilman kokemustakin voi arvostella toisia?! Meitä äitipuolia niinkuin ihmisiä yleensä kun on niin erilaisia.
No, tässä yksi kaikesta katkera äitipuoli on lähdössä viemään lapsipuoliaan legoshowhun klo 17 jaksolle ja ihan itse tienatuilla rahoilla. :LOL:
Kukas kissan hännän nostaa jos ei kissa itse :kieh:
Älä suotta yritä, ei kukaan usko että viet lapsia yhtään mihinkään

luulen että se on
\
\
Niin, minäkin jäin miettii että mikä nimimerkki enkä siitä sitten muuta löytänyt ku kaunis aamu. olisko se? en vaan ole seurannut kauniin aamun kommentteja että millasia ne on, mutta voihan olla jollakin vieraalla tai vieraammalla on parempi muisti ja enemmän aikaa ja mielenkiintoa rekisteröidä että kuka mitäkin kirjottaaa.. tiijän tän vieraan, se se vasta ihan pimee olento onkin.

yksi etä äiti
\
Olen saanut jo oman osuuteni huomata myös exäni uuden puolelta. Hän on totaalisen sokea exälleni ja hänen tempuilleen. Onneksi siis pysyvät kaukana.

Eihän täällä tosiaan yh hauku ex puolisoiden uusia vaimoja eihän toki :D . Mitä nyt tässäkin keskustelussa ilmenee jo v-ittuileva miehen uusi vaimoke, uusperheen naikkonen, vastenmielinen naisihminen ym. :D :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 16:44 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 15:08 vieras kirjoitti:
\
Kukas kissan hännän nostaa jos ei kissa itse :kieh:
Älä suotta yritä, ei kukaan usko että viet lapsia yhtään mihinkään
Voi kulta pieni, minulle on täysin yhdentekevää mitä kuka uskoo tai ei usko. Soisin vaan tämän yleistämisen loppuvan ihan kummaltakin taholta.
Jos asenteet ovat pysyvästi samat joka puolelta, ei niihin ongelmiinkaan tule muutoksia. Niin se vaan on.

\
\
Olisinko minä?

Minä puhun kokemuksella uusperheistä. Sukuni ei taida muuta ollakaan kuin isäpuolia ja äitipuolia. Veli- ja sisarpuolia.

Tottahan se on että tällä palstalla saa varmasti hyvin vinoutuneen kuvan asioista. Ja joillakin menee hyvin ja ne eivät kirjoittele tänne.
Minä kerroin exäni uudesta ja siitä kuinka sokea hän exälleni on. En mielestäni missään vaiheessa haukkunut häntä. Se on vain tosiasia.

Tossa tulikin pitkä litania yhdessä vastauksessa mitä lähiäiti voi tehdä, mutta tässäkin: usein metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Eli minä en kovin helposti allekirjoita sitä, että lähiäidit olisivat aina (nämä hankalat) ihan vain piruuttaan sitä. Ehkä huonosti hoidettu ero on takana ja tähänkin on se toinen osapuoli yleensä myös syypää. Eikö?

No mutta yleistämättä ketään, ihmettelenpä minäkin vain sitä, kuinka paljon nämä lähiäidit todellakin vaikuttavat tähän elämään. Kun lähes joka toinen avaus ainakin koskee heitä. Mutta aiheethan ovat vapaita. Miksi siis loukkaantua kenenkään.

Minulla on kokemuksia omasta äitipuolestani, joka myös on täysin sokea aikoinaan ollut isäni ongelmille, jonka vuoksi äitini hänet jätti. Kuitenkin äitini leimattiin meillä hulluksi. Nyt vuosien varrella ovat ne äitipuolenikin silmät toivottavasti kai auenneet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 23:44 Kaunis Aamu kirjoitti:
Tossa tulikin pitkä litania yhdessä vastauksessa mitä lähiäiti voi tehdä, mutta tässäkin: usein metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Eli minä en kovin helposti allekirjoita sitä, että lähiäidit olisivat aina (nämä hankalat) ihan vain piruuttaan sitä. Ehkä huonosti hoidettu ero on takana ja tähänkin on se toinen osapuoli yleensä myös syypää. Eikö?
Siis voi herranjestas, et kai sinä oikeasti ole sitä mieltä, että se on ihan ok ja oikeutettua äidin käyttäytyä niin kuin esim. tuossa "ilkeän äitipuolen" tekstissä, niin, että lapset joutuvat kärsimään aikuisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä?!

Huonosti hoidettu ero voi olla taustalla, mutta siinä en ole kanssasi samaa mieltä, että vain toinen osapuoli on aina syypää. Kyllä eroon kaksi tarvitaan.

Sitten on myös niitä, joille mikään ei ole hyvä.

Itselläni ei ollut alunperin minkäänlaista ennakkoasennetta nykyisen aviomieheni exää kohtaan. Olisin hyvinkin voinut tavata hänet edes ohimennen, mutta ensimmäinen kontaktini häneen oli, kun hän tuli pihallemme huutamaan, että "Te ette ole mikään oikea perhe!"
"Käske se h..." tänne niin kerron sille susta pari asiaa" "Pidä lapset erossa siitä ämmästä!" jne. jne. lasten kuunnellessa vieressä, viisivuotiaan huutaessa vieressä "Äiti, oo hil-jaa!"
Silloin aloin ensimmäisen kerran kysellä mieheltä tämän erosta ja eron syistä.
Miehelläni on toki huonoja puolia, mm. kaavoihin kangistuneet tavat ja toisten arvosteleminen, josta itsekin olen kyllä osani saanut.
Heidän yhdessäolonsa päättyi siihen, että mies ei enää jaksanut kuukausia kestäviä pikkuasioista alkaneita mykkäkouluja ja sitä, että jokainen keskusteluyritys päättyi lasten kuullen huutamiseen. Mies lopetti suhteen.
Kaksi vaikeaa luonnetta yhdessä ei toiminut.
Tietenkin tiedän vain miehen kertoman, en suinkaan koko totuutta, mutta kyllä olen monesti ihmetellyt noita miehen exän juttuja mm. se, että mies on järjestellyt työnsä niin, että voi suurimman osan ajasta (vuoroviikkosysteemi) lapsiviikoilla olla kotona ja tekee sitten ne toiset viikot pitkää päivää. No, tässä eräänä talvisena päivänä kun mies ei sitten lähtenyt 20 asteen pakkasessa lasten kanssa pelaamaan jääkiekkoa, tuli heti palautetta toisesta päästä, että kun täällä ei huomioida tarpeeksi näitä lapsia kun (meidän yhteinen) saa kaiken huomion..

:headwall:

Silloin kun tämä pikkusisarus syntyi, äiti ehdotti että jos äiti ja lapset muuttais toiselle puolelle suomea.

Ja näitä juttuja on monta, monta.

Eli saako äiti siis kostaa lapsille kun isä harmittaa?
Saako äiti kostaa äitipuolelle, jolla ei ole eroon osaa eikä arpaa?
Milloin tietää että ero on niin loppuunkäsitelty, että voi aloittaa uuden suhteen ilman exän päällepäsmäröintiä? Entä jos se ei ole koskaan? Keneltä sitä kysytään?

Näitä kotityranneja on ihan omassa ystäväpiirissänikin.
Olin hyvin järkyttynyt erään ystävättäreni jutuista jokin aika sitten, kun miehensä tuli töistä kotiin ja tuore rouva alkoi huutaa miehelleen, että tämä on ihan törppö kun ei tuonut kukkia, onhan sentään puolvuotishääpäivä.
Samaisen naisen mielestä hänen mies joka tekee pitkää päivää töissä saa koko ajan "omaa aikaa" toisin kuin hän joka on yhden lapsen kanssa hoitovapaalla. ts. hänen mielestään miehen työssäkäynti on sama kuin lomalla olo. Eli miehen pitää välittömästi kotiin tultuaan aloittaa lapsen hoitaminen jotta rouva pääsee viettämään omaa aikaa.
Mitenkään väheksymättä lasten kotona hoitamisen raskautta, olen itsekin hoitovapaalla.
Mutta miten näiden kanssa käsitellään asioita, jotka eivät normaaliin ajatteluun kykene.

Itse erosin kun kaksi vuotta olin pitänyt alkoholistimiehen kanssa suhdetta yllä ja monta monta kertaa yrittänyt puhua, puhua ja saada suhdetta toimimaan.
Vasta sen jälkeen, kun olin muuttanut pois, mieheltä tuli viesti " Olisi se vielä voinut muuttua "
Montako vuotta pitää odottaa että asiat muuttuu itsestään?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 11:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 23:44 Kaunis Aamu kirjoitti:

Siis voi herranjestas, et kai sinä oikeasti ole sitä mieltä, että se on ihan ok ja oikeutettua äidin käyttäytyä niin kuin esim. tuossa "ilkeän äitipuolen" tekstissä, niin, että lapset joutuvat kärsimään aikuisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä?!

Huonosti hoidettu ero voi olla taustalla, mutta siinä en ole kanssasi samaa mieltä, että vain toinen osapuoli on aina syypää. Kyllä eroon kaksi tarvitaan.

Minä juuri kirjoitin että ongelmiin tarvitaan aina kaksi. Lue ylhäältä sana "myös". En myöskään ole puolustanut kiusantekoa, kenenkään puolelta. Ja kaikkein kamalinta se on jos lapset siitä joutuu osalliseksi. Trust me, olen joutunut kärsimään itse lapsena ja nyt äitipuolen ja äitini, sekä isäni kahnauksista.
Ymmärsit hiukan väärin tekstini =)

Minun on vain vaikea uskoa, että niin moni lähiäiti aivan pelkästään tyhmyyksissään tekee ilkeyksiä ja manipuloi jos heitä kerran kohdellaan tekstien mukaan niin hyvin. Mutta en sanonut, etteikö niin voi jossain tapauksissa olla. Meitä todellakin on moneen junaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 11:54 Kaunis Aamu kirjoitti:
Minun on vain vaikea uskoa, että niin moni lähiäiti aivan pelkästään tyhmyyksissään tekee ilkeyksiä ja manipuloi jos heitä kerran kohdellaan tekstien mukaan niin hyvin. .
Useimmiten se motiivi kai onkin mustasukkaisuus. Jos ei miehestä niin lapsista. Tai yleensä siitä, että toisella on toisen kanssa jotain mikä itsellä meni metsään tai jotain...
Mut joo, onhan meitä moneen junaan... =)
Siinä olit kyllä väärässä, että jokatoinen aloitus koskee lähiäitejä. Nytkin u.p.puolella vasta 7. ylhäältä koskee varsinaisesti ja sekin on jo roikkunut siellä aika kauan... :whistle:
:D

Ja yhtälailla vaikka äitipuolet saavat varmasti paljon lokaa niskaansa, saavat sitä usein aiheetta myös lähivanhemmatkin.

Olen itse kokenut niin, että jäädessäni yh:ksi minun tulisi olla koko ajan se viisas ihminen, se joka jaksaa kantaa kaiken vastuun toistenkin puolesta, auttaa ja ymmärtää. Yh:lle asetetaan paljon paineita. Toki nämä asiat tuntuvat äitipuolesta tutuilta myös.

Molemmilla ongelmansa. Mutta ehkä eri näkökulmista ja erilaiset. Aivan yksin jäävä yh saattaa olla henkisesti ja fyysisesti myös aivan loppu.
Tai sitten ilkeily on molemminpuolista.
Mikään ei tietenkään tee sitä hyväksyttäväksi.

Minusta vain on alkanut tuntua, että ne lasten isät niinkuin jäävät kuvioista pois kokonaan. Miksi äitipuoli- ja lähiäiti riitelee??
Missä on isä ja isän vastuu. Miksi he eivät puutu asoihin? Pystyykö ne isät sitten ollenkaan olemaan objektiivisia?

Esim. tilanne että ex soittelee joka päivä. Äitipuolta vaivaa se. Haukutaan exää. Mutta minusta se reppana onkin myös se mies, jos ei saa tilannetta loppumaan.

Mutta minua harmittaa yksi asia, että jo lain puolesta, isä saa kiukutella kuinka paljon vain. Mutta lähivanhemman vastuu on edistää lapsen ja etän hyvää suhdetta.

Jos se lähiäiti on hankala, eikä jousta esim. tapaamisissa, niin pakko kai siihen on tyytyä. Ja tehtävä niin kuin on mustaa valkoisella. Niin lähikin joutuu tekemään.

Laki antaa isälle mahdollisuuden myös pompottamiseen. Mutta lähille ei mitään oikeuksia päästä tällaisesta ulos. Jos isä ottaa lapsen vain silloin kun huvittaa, on aivan varma, että yhteistyö halu ei kasva lähivanhemman puolelta. Eikä se, että muuna aikoina ei saa soittaa ja puhua lapsen asioista. Mikä tulee vastaan aika usein.

Lapseni isä ei ole taaskaan viikkoihin soittanut.
Alkuun soittelin ja pyysin isää katsomaan lastaan. Sain uo:lta ja mieheltä kuulla olevani ahdistelija. Mies tulee sitten kun siltä tuntuu eli ei tarvitse soitella.
Nyt kun en ole ottanut yhteyttä, niin olenkin huono äiti, kun en tee kaikkeani, että lapsi saa nähdä isänsä.

Tämän saman teki myös äitipuoleni omalle äidilleni. Uskoi isäni perättömiin mollauksiin.

Tämä on syy, miksi en heti purematta niele sitä, että lähit vain on niitä hankalia osapuolia, yksistään.
Olen kyllä oppinut toki tässä lähiaikoina tuntemaan hyvin hankalia ihmisiä, joiden uskon olevan kuvauksien kaltaisia.

Mutta jos joku ihminen on hankala vain ollakseen sitä, ei ehkä kannata yrittää muuttaa tilannetta. Tai toivoa liikoja. Jos siihen ei ole keinoja. Toiset ihmiset eivät vain muutu...

Tuskinpa se niin on, että äiti ja äitipuoli riitelee. Vaan mies ja äiti. Ja sitten sekä äitipuoli että äiti kirjoittaa tänne koska täällä on muita samassa jamassa olevia..
Niinpä, kaikkia eikä kaikkea voi muuttaa. Siksi välillä pitää "purkaa paineita" vaikka palstoilla.. :)

Minäkin olen onnellinen, ettei lapsellani tule koskaan olemaan ilkeää äitipuolta.
Surullinen olen siitä, ettei hänellä tule koskaan olemaan mukavaakaan äitipuolta.

Ja se se vasta kova paikka onkin, ettei lapsellani ole sosiaalista isää.

Kaikkea ei voi lapselleen tarjota vaikka haluaisikin. Mutta yritetään ihmiset tulla toimeen keskenämme ja miettiä edes hetken ajan miltä asiat näyttävät sen ilkeän ja kamalan vastapuolen taholta.
Koska eihän kukaan normaali-ihminen oikeasti halua kenenkään lapsille pahaa.

lueppa se
lueppa tuolta uusperheiden puolelta se teksti sekopäästä ex:stä ja mieti miltähän niistä mahtaa tuntua !!! ei oo tollanenkaa helppoa ja niitä kun näkyy olevan siellä useampikin!! eipä ole yh:t siihen ottanet kantaa tai liipata liian läheltä omaa käytöstä!!! :kieh:

Yhteistyössä