Onks toi meidän tyttö vähän pitkä vai mitä?! Ostin Remun 104 cm talvihaalarin ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitkän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitkän äiti

Vieras
senhän pitäis mennä 110 cm pituiseksi Travellen mittojen mukaan. Lapsen päälle kun laitoin niin ei sinne haalaroihin kovasti jäänyt ylimääräistä. Kokeilin myös ostamaani 110 cm ja oli parempi. Huhtikuussa neuvolassa oli 104 cm, joten voiko olla kasvanut yli 6 cm/vuosi. Travallen sivuilta katsoin koko taulukkojaan ja 110 on 4 vuotias ja 116 cm on 5-vuotias. Kait toi sitten on pitkää sorttia...

Alkuperäinen kirjoittaja pitkän äiti;22822446:
senhän pitäis mennä 110 cm pituiseksi Travellen mittojen mukaan. Lapsen päälle kun laitoin niin ei sinne haalaroihin kovasti jäänyt ylimääräistä. Kokeilin myös ostamaani 110 cm ja oli parempi. Huhtikuussa neuvolassa oli 104 cm, joten voiko olla kasvanut yli 6 cm/vuosi. Travallen sivuilta katsoin koko taulukkojaan ja 110 on 4 vuotias ja 116 cm on 5-vuotias. Kait toi sitten on pitkää sorttia...

Niin siis lapsi on nyt 3,5-vuotias ja olis kasvanut ton yli 6 cm alle vuodessa.

Tottahan toki voi kasvaa 6cm vuodessa ja varmaan kasvaakin. Meillä oli 4v neuvolassa marraskuussa lapsi 104cm ja aion ostaa 116cm keväthaalarin (on jo 110cm haalari kaapissa). Meillä on vieläpä hoikka lapsi, joten pituutta ei mene leveyteenkään.

No, mun 3v2kk oli 3v neuvolassa melkein 102cm ja remu on 110. Just passeli että riittää lahkeiden pituus. Ei menis 104 vaikka taulukko niin sanoo.
Viimetalven puku oli 98 joten on se venyny vuodessa paljon.

Viimeksi muokattu:
Helposti lapsi kasvaa tuon verran vajaassa vuodessa. Meillä esikoiselle, 5v., oli nyt vuodessa tullut 9cm pituutta lisää. Kuopus puolestaan on enimmillään kasvanut vuodessa 14cm, nyt kymmenessä kuukaudessa pituutta tullut omien mittausten mukaan n.7-8cm.

No onhan tyttösi kasvanut hienosti pituutta vuodessa :)! Tosin jos viime huhtikuussa oli jo mainitsemasi 104 cm, niin en ehkä olisi tässä vaiheessa mennyt ostamaan 104 cm haalaria :ashamed:....

Mulla on 3,5v poika ja sillä on Travellen Remu haalari kokoa 104cm ja varmasti ei mee päälle enään ens talvea, hyvä kun tää talvi päästään loppuun.Ja mun 4,5v pojalla on Remun 122cm haalari kun tuo 116cm haalari kinnaa jo ja 3v oli elokuussa 98,5cm ja 4v heinäkuussa 107,5cm eli ihan normi pituisia poika

nyrkkisääntö: heti kun lapsi saavuttaa "vaatekokopituuden", esim. 110 cm, on viimeinen hetki siirtyä seuraavaan vaatekokoon, 116 cm.

Kolmivuotiaat on meillä kasvaneet 10 cm vuodessa.

[QUOTE="Vilukissa";22822544]No onhan tyttösi kasvanut hienosti pituutta vuodessa :)! Tosin jos viime huhtikuussa oli jo mainitsemasi 104 cm, niin en ehkä olisi tässä vaiheessa mennyt ostamaan 104 cm haalaria :ashamed:....[/QUOTE]

no kun luulin, että se kasvaa sen 6 cm/vuosi ja uskoin vielä Travallen sivuja, niin ostin sen 104:n, kun sen piti noiden oletuksien mukaan mennä tämä talvi. No, pitää nyt mitä pitää..otetaan se 110 cm sitten esille, jos ei pääse liikkumaan tolla

Alkuperäinen kirjoittaja pitkän äiti jälleen;22822644:
no kun luulin, että se kasvaa sen 6 cm/vuosi ja uskoin vielä Travallen sivuja, niin ostin sen 104:n, kun sen piti noiden oletuksien mukaan mennä tämä talvi. No, pitää nyt mitä pitää..otetaan se 110 cm sitten esille, jos ei pääse liikkumaan tolla

Noi muksut osaavat kyllä yllättää melkoisestikin kasvamisessaan :), niin monesti olen itse saanut sen kantapään kautta kokea juurikin vaateostoksia tehdessäni ilman ko.lasta. Esikoiselle ostin aikanaan mukamas reilun talvihaalarin, vaan kun kotiin tulin ja sovitettiin, niin....lähdinkin käymään haalarin ja ostoskuitin kanssa uudestaan kaupassa :D! Ja enkä oppinut edes siitä yhdestä kerrasta, vaan matkalla on tullut tehtyä useita samanlaisia mokia ;). Joka tapauksessa mukavia ulkoilupäiviä teille :)!

On meillä vissiin sitten oikeasti hitaasti kasvava muksu, kun pituutta on vuoden aikana tullut kolme senttiä.

Noihin kokotaulukoihin en kyllä juuri luottaisi, sehän on ihan kiinni lapsen rakenteesta. Pitkäjalkainen lapsi tarvii isomman haalarin kuin yhtä pitkä lyhytjalkainen lapsi.

Meillä tyttö kasvoi puolessa vuodessa 8cm ja on nyt 2-vuotias, mutten tiedä miten pituuskasvu tasaantuu tästä. Ja mä olen tosi lyhyt, kuten mun suvussa kaikki, tosin miehen perhe on pitkiä. +2 käyrällä menee.

Lapsi siis oli jo 9 kk sitten sen 104 cm? Ja nyt hänelle ostettiin 104 cm haalari?

Ei ihme, jos on pieni :). Meillä homma menee niin, että kun lapsi on ollut vaikka 104 cm pitkä niin haalarikoko on ollut 110, 110 cm pitkän lapsen haalari kokoa 116, jne.

Ei niitä ikävuosimerkintöjä kannata katsoa, vaan kannattaa katsoa omaa lastaan ja kokeilla pukua lapsen päälle jotta saa sopivan.

Mun 3 päivää sitten 5 v täyttäneen poikani haalari on kokoa 122, ja ihan sopiva. 8 cm pojalle on tainnut tulla pituutta vuodessa, jos oikein muistan edelliset neuvolamitat. Pienempänä kasvoi vieläkin enemmän vuoden aikana.

Viimeksi muokattu:
meidänlapset on tuossa iässä kasvaneet 10 cm/vuosi.

Ja ne vaatekoot menee niin ,että kun lapsi saavuttaa kokolapun pituuden, on aika siirtyä seuraavaan kokoon. Tiedän kyllä, että valmistajien sivulla toista väitetään, mutta tämä on kokemukseen perustuvaa tietoa.

Yhteistyössä