onks muita jotka on pikkutyttönä vistannu ?

vai oiskohan se oikee kirjotustapa "tvistannu" ,entiedä. :D - me puhuttiin aina lapsena vististä ja vistaamisesta.
oivoi,monet välitunnit meni siinä hommassa ala-asteella.. ei enää varmaan nousis jalkakaan samalla tavalla :D:D

vieläkö tänä päivänä tuota harrastetaan ? itsellä ei ole tyttöjä niin ei mitään hajua :)

"vieras"
Twist ja juu, kyllä me twistattiin joka välkällä. Muistan yhdenkin kerran, kun mä tykkäsin aina koettaa vaan, et otan kauhean vauhdin ja ponkasen sen yli. Varsinkin jos mentiin sokkeloa. Naamalleni tulin kerran komeasti asfalttiin..

"jooo"
Me taas vistattiin. Tykkäsin siitä ihan hirveästi ja mä olin tosi tosi taitava siinä. Olen opettanut sitä mun omillekin tytöille, mutta ei ainakaan mun teinit aikoinaan siitä innostuneet. Meidän 8-vuotias on ollut vähän innokkaampi kuin siskonsa.

"myy"
Mulla tulee joka kevät tvistaamiset mieleen kun alkaa terassi sulaa sen verran että on kuivaa kohtaa :)

Aina kakarana siihen aikoihin koulussa ja naapurin tytön kanssa kotona kaiveltiin narut esiin. Jos ei ollu kolmea tyttöä puuhaan, niin piti ottaa tuoli toiseen päähän tai laittaa oven kahvaan kiinni :)

ja mitäs niitä oli niitä vistaus "lajeja".. muistan ainakin, että mustalaiset oli ja sit oli mansikat.
mansikat oli helpot.
joskus pelattiin pareittain ja jos pari mokas,sen pysty oma pari pelastaa vistaamalla tuplasti puhtaasti.
ja hirvee tappelu välillä, kun mittailtiin "reisiä" ja "vyötäröitä" ( niit korkeuksii ) ,että HEEEEEIII SÄ NOSTIT LIIAN YLÖS jne.
:D

IhanaValo
Se oli kans. Tai sitten hypittiin narua ja oli ne eri jutut mitä piti tehdä yhden, kahden jne. hypyn kohdalla. Sitten tuli kahden narun käyttö. :D
Joo, narua hypättiin kans :)
Meil oli joku semmoinen että ne eri luvut piti hyppiä eri tavalla, pyörien ja yhellä jalalla ja yhellä kierroksella piti mennää hyppimään "väärältä puolelta"...mitähän muita niitä oli..?

Yhteistyössä