Onks harvinaista jos polttamisesta huolimatta ei jää koukkuun tupakkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maijamuija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maijamuija

Vieras
Poltan tupakkaa harvoin silloin kun olen viihteellä, eli parin kuukauden välein. Silloin saattaa mennä 5-10 savuketta illassa. Ei mulle kuitenkaan ole välttämätöntä polttaa edes viihteellä ollessani.

Tupakoita aina jää baari-iltojen jälkeen ja saatan silloin tällöin (max. kerran viikossa) polttaa yhden savukkeen. Tätä on jatkunut aika kauan ja muulloin tupakkaa ei tee mieli. Kaverit ihmettelee, että miten voi olla niin, että vain viihteellä ollessa polttaa ja ei jää koukkuun.

Mun kohdalla ainakin ihan paskapuhetta, että jopa yhdestä savukkeesta voisi jäädä koukkuun. :D

No noin pienestä tupakointimäärästä oikeesti todella harva jää koukkuun. :D Tiedän montakin, jotka polttaa kun ollaan viihteellä, mutta uuten ei ikinä polta edes seurassa. Eikä ne aina edes viihteellä polta, eli ei oo silleenkään koukussa.

Minä olen 55-vuotias ja jonkun teini-iän välienpoikkasutrauman jälkeen opettelin polttamaan tupakkia.

Tähän ikään mennessä en ole koukuttunut kyseiseen nautintoaineeseen; silloin tällöin vedän röökin. Varsinkin jos otan kuppia. Eli en siis usein.

Ei se varmaan kovin harvinaista ole.
Mä poltin ennen raskautta 25savuketta päivässä eikä ollut mitään vaikeuksia lopettaa tupakointia raskauden ajaksi.
Nyt imetyksen aikana poltan välillä iltaisin pari kun vauva on jo nukkumassa eikä siltikään tee mieli enemmän ja enemmän, vaan pysyy siinä satunnaisena iltatupakoinnissa.

Ennen raskauttakin mulla saatto joskus olla montakin päivää etten polttanut yhtään savuketta, mutta yleensä se 25klp meni päivässä. :D

Täällä juurikin sama, viihteellä tosin poltan ihan älyttömästi, menee parikin askia illassa. Sitten "arkisin" poltan 0-5 tupakkaa päivässä, tai sitten olen viikon-parikin välillä polttamatta, nytkin mennyt taas viikko ilman eukä tee edelleenkään mieli.
Voin oikeasti sanoa että voisin lopettaa tupakoinnin milloin vain :)

[QUOTE="utu";24647681]noin 10 prossaa ei jää koukkuun[/QUOTE]

Mä en muista mitään prosentteja, mutta jossain tutkimuksessa oli selvitetty, että tupakka-addiktion suhteen on kolmenlaisia ihmisiä: niitä,jotka eivät jää koukkuun juuri mitenkään, niitä jotka koukuttuvat melko helposti ja niitä jotka jäävät koukkuun jo tyyliin yhdestä savukkeesta ja se riippuvuus onkin heroiiniriippuvuuden luokkaa heillä. Ihan sanatarkkaan en muista miten se meni, mutta jotakuinkin noin. Eli kuulut siihen onnelliseen ihmisryhmään, joka ei koukutu helposti :)

[QUOTE="tiina";24647804]Täällä juurikin sama, viihteellä tosin poltan ihan älyttömästi, menee parikin askia illassa. Sitten "arkisin" poltan 0-5 tupakkaa päivässä, tai sitten olen viikon-parikin välillä polttamatta, nytkin mennyt taas viikko ilman eukä tee edelleenkään mieli.
Voin oikeasti sanoa että voisin lopettaa tupakoinnin milloin vain :)[/QUOTE]
Tuo viihteellä tupakoiminen onkin syvältä. Voi helvetti sitä päänsärkyä aamulla!
Huomenna se luultavasti pitää taas kärsiä...

Se on päästä kiinni jäkö siihen koukkuun vai ei! Me miehen kanssa molemmat poltimme nuoruudessamme ja kun aloin odottaa esikoista lopetimme siihen paikkaan molemmat. Sitten tässä aloimme polttamaan uudestaan (typerät) ja poltimme epäsäännöölisesti. Kunnes molemmat päätimme että nyt se loppuu , EI koskaan enää! Ja tämä päätös on pitänyt jo 5v. Eikä siis meillä kummallakaan ollut mitään ongelmaa lopettaa polttamista ns. seinään....

[QUOTE="tiina";24647804]Täällä juurikin sama, viihteellä tosin poltan ihan älyttömästi, menee parikin askia illassa. Sitten "arkisin" poltan 0-5 tupakkaa päivässä, tai sitten olen viikon-parikin välillä polttamatta, nytkin mennyt taas viikko ilman eukä tee edelleenkään mieli.
Voin oikeasti sanoa että voisin lopettaa tupakoinnin milloin vain :)[/QUOTE]

ihan kun ois mun kirjottama. eli kyllä meitä löytyy:)

Mä oon polttanut yli kymmenen vuotta silleen et saattaa mennä pari viikkoo et poltan puolisen askia päivässä, sit voi mennä viikko etten polta ollenkaan. Ja sitä rataa.

[QUOTE="tiina";24647913]Näistä määristä mitä minä poltan en jaksa ottaa mitään stressiä, pidän paheeni mutta se pysyy hyvin kurissa.[/QUOTE]

Niinpä, paheensa kullakin. Eihän rasvaisen maitosuklaan syönnissä tai kahvin juonnissakaan ole mitään järkeä, mutta niitä nyt tulee vain harrastettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24647943:
Mä puhuin ihan vain itsestäni. Muiden motiiveilla satunnaiseen tupakointiin ei ole mulle mitään väliä.

Voi anteeksi kun jatkoin keskustelua ja lainasin repliikkiäsi kommenttini pohjaksi.Saanhan anteeksi?

[QUOTE="tiina";24647956]Voi anteeksi kun jatkoin keskustelua ja lainasin repliikkiäsi kommenttini pohjaksi.Saanhan anteeksi?[/QUOTE]:D Älä nyt hermostu? Hiukan kiukkuinen vastaus. :) Mun oli vain tarkoitus täsmentää etten mä toki muita tyhmiksi hauku. Mutta itseäni pidän idioottina kun astmastani huolimatta sorrun aina vaan polttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24647974:
:D Älä nyt hermostu? Hiukan kiukkuinen vastaus. :) Mun oli vain tarkoitus täsmentää etten mä toki muita tyhmiksi hauku. Mutta itseäni pidän idioottina kun astmastani huolimatta sorrun aina vaan polttamaan.

Höpö höpö, ei ollut yhtään kiukkuinen vastaus, ehkä vähän huvittunut :) Minäkin oikeasti vain jatkoin niitä mahdollisia polttamisen syitä, en edes kuvitellut sinun muita tyhmäksi haukkuvan. :)

[QUOTE="tiina";24647993]Höpö höpö, ei ollut yhtään kiukkuinen vastaus, ehkä vähän huvittunut :) Minäkin oikeasti vain jatkoin niitä mahdollisia polttamisen syitä, en edes kuvitellut sinun muita tyhmäksi haukkuvan. :)[/QUOTE]Ok. :) Saanko kysyä että pystytkö sä olemaan viihteellä tupakoimatta? Kun mulle se on tahtonut olla ongelma. Aina kun joku muu polttaa, pakko vetää itsekin.:snotty:

Yhteistyössä