Onks cipralex ja cipramil sama lääke??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole sama lääke MUTTA eroa vähän, Cipralex on ns. puhdistetumpi versio.
Hankala selittää.

Itse ajattelen niin että harvoin sopii noista toinen ellei toinen sopinut.
Mutta Cipralex voi aiheuttaa vähemmän haittoja kuin Cipramil- itse saan sairaalakuntoon vievät oireet.

Kysy lääkäriltä mieluusti. Ehkä kannattaa valita muu lääke.

Niin saan siis Cipralexista järkyt oireet joten ainakaan minun(kaan) kohdallani se ei toimi että aiheuttaisi vähemmän sivuoireita kuin Cipramil MUTTA yksilöllistä

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:
Ei ole sama lääke MUTTA eroa vähän, Cipralex on ns. puhdistetumpi versio.
Hankala selittää.

Itse ajattelen niin että harvoin sopii noista toinen ellei toinen sopinut.
Mutta Cipralex voi aiheuttaa vähemmän haittoja kuin Cipramil- itse saan sairaalakuntoon vievät oireet.

Kysy lääkäriltä mieluusti. Ehkä kannattaa valita muu lääke.

Sairaalakuntoon..hui kamala! kummasta saat niin vaikeat oireet?

itse kuulin et sitalopraamia sisältävät lääkkeet ei juuri eroa kuin sivuoireiltaan.. eli cipralex ehkä voi sopia kun se on kaikista puhdistetuin.. mut en sitte tiiä. itellä kohta menossa cipralex vaihtoon. ennen syönyt sepramia,citalopraam hexal (vai mikälie) ja nyt cipralex.. eli eiköhän siralopraamilääkkeet oo jo todettu tehottomaksi tässä n.4vuoden aikana. nyt sitten varattu aika et lääke vaihdetaan. jännittää vaan et minkä ne määrää. ja mitkä alotusoireet on :S

Noiden masennuslääkkeiden kanssa pitäisi aina muistaa, että sivuoirelista on aina ihan älytön. Toisille sopii toisellainen lääke ja toisille toinen. Itselläni zoloft, joka ei juurikaan aiheuta itselleni sivuvaikutuksia. Yleisesti tuntuu, että sivuvaikutuksia tuolla lääkkeellä on paljon.