Onkos täällä aineenopettajia?

• Viestiketjun aloittaja Opeksi?
  • Ensimmäinen viesti
Minä laitoin aikoinaan avoimia hakemuksia kouluihin. Aattelin, että jotain sijaisuuksia tai sivutoimisuuksia voisin ehkä saada. Heti seuraavana päivänä soitettiin sivutoimisuudesta ja nyt oon samassa paikassa virassa =)

Onnea työnhakuun sullekin!

Ritva-Liisa
Yläasteen biologian ope. Nyt kohtapuoliin tulevat kunnissa hakuun mahdolliset aukinaiset virat ja myöhemmin keväällä sijaisuudet. Seuraa kuntasi sivistystoimen nettisivuja. Minkä alan ope olet?

Katja
Mä sain ihan eka työpaikan työkkärin kautta: haettiin vuorotteluvapaasijaista kevätlukukaudeksi. Tämän työn kautta sain sitten vinkin kahdesta muusta paikasta syyslukukaudeksi, pääsin niistä toiseen ja nyt samaisessa paikassa virassa. Eli joskus työkkärinkin kautta onnistuu.

ap
tietojenkäsittelytieteiden eli atk :) Just täyttelin kaupungin sijaisrekkariin hakemuksen, voi vitsi kun saisikin tosiaan jalan oven väliin. Miten ammattikouluihin pääsee?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tietojenkäsittelytieteiden eli atk :) Just täyttelin kaupungin sijaisrekkariin hakemuksen, voi vitsi kun saisikin tosiaan jalan oven väliin. Miten ammattikouluihin pääsee?
Sijaisrekisteriin kannattaa ilmoittautua sielläkin. Tai sit lähettää vaikka avoin hakemus yksikköön, jonne haluaisi.

Mie olin aikoinaan opetusharjoittelussa amiksella, ja sieltä ne sit oli bongannut, että toi on tarpeeks hullu pärjätäkseen talossa... soittivat siis kotiin, että oonko kiinnostunut. Olin, ja sillä tiellä ollaan nyt viidettä vuotta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Sijaisrekisteriin kannattaa ilmoittautua sielläkin. Tai sit lähettää vaikka avoin hakemus yksikköön, jonne haluaisi.

Mie olin aikoinaan opetusharjoittelussa amiksella, ja sieltä ne sit oli bongannut, että toi on tarpeeks hullu pärjätäkseen talossa... soittivat siis kotiin, että oonko kiinnostunut. Olin, ja sillä tiellä ollaan nyt viidettä vuotta.
Ahaa, onko heillä oma sijaisrekisteri? Just minäkin suoritin harjoittelun tuossa amiksessa, pitääpä laittaa sille ohjaajallekin viestiä. Onkohan jossain sivuja josta näkisi koostetusti kaikki avoimet paikat opetustöihin? Yritin selata sivistystoimen sivuja mutta en löytänyt sieltä mitään tietoa työpaikoista.

Ahaa, onko heillä oma sijaisrekisteri? Just minäkin suoritin harjoittelun tuossa amiksessa, pitääpä laittaa sille ohjaajallekin viestiä. Onkohan jossain sivuja josta näkisi koostetusti kaikki avoimet paikat opetustöihin? Yritin selata sivistystoimen sivuja mutta en löytänyt sieltä mitään tietoa työpaikoista.

Jyväskylän ammattiopistossa ainakin näkee Intrasta, mutten mie tiiä pääseekö niitä näkemään muut kuin henkilökubta. Ei muuta kuin puhelin käteen ja soittelemaan koulutuspäälliköille :).

viekku

Monesti menee sisäisen postin kautta paikat, mutta siis avointa hekemusta kannattaa lähettää moneen paikkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja kade:
onko teillä samat lomat kuin oppilaillakin? Monesti miettinyt että on melkoinen etu jos näin on...
On, totta kai. Tai no, muutama päivä vähemmän, mut ei ne nyt haittaa :). Ja totta, että lomat on etu, mutta ehdottomasti myös välttämättömyys, sen verran henkisesti kuormittavaa puuhaa se on.

vieras
Juu, peruskoulujen opeilla on mahku pitää aikalailla se sama loma kuin oppilaillakin. Tietty ennenn koulun alkua monet tulevat n. viikkoa ennen koulun alkua kattelemaan paikkoja kuntoon ja valmistelemaan luokkaa, kirjoja,... tavaroita. Ja suunnittelukokous on yhtenä tai kahtena päivänä..

Niin, ja periaatteessa ei ole sama loma, mutta käytännössä useimmat koko kesän lomana pitävät. Monet tosin tekevät joitain muita töitä, vetävät leirejä tms. kesällä-

vieras
Ja vielä lisään että kuormittavaa työtä opetustyö on. Menee monta viikkoa loman alusta ennen kuin pääsee kunnolla irti työstä. Eikä ajattele että kohta taas työt alkaa..

ap
Kiitos, innostuin nyt sitten noita hakemuksia kirjoittelemaan. Varsinaisesti alkaisin kokopäivähommiin elokuussa, mutta voisin nyt ottaa jo lyhyitä sijaisuuksia vastaan. Ja varmaan jo pian alkavat kouluissa miettiä ensi syksyä, joten tuskin olen liian ajoissa liikenteessä?

vieras
Hei, mä laitoin viime tammikuussa hakemuksia meilillä menemään lähes kaikkiin oman ja lähikuntien peruskouluihin. Monesta paikasta sain vastauksia ja otettiin yhteyttä lyhtempien sijaisuuksien tiimoilta ja muutamasta pyydettiin seuraamaan kaupungin/MOL:n sivuja keväämmällä ja sanottiin että heillä on aukeamassa pidempi sijaisus.

No, sitten kun paikka aukesi yhteen kouluun laitoin heti uuden hakemuksen, sieltä soitettiin työhaastatteluun ja nyt sitten olen vuoden sijaisuutta hoitamssa kyseisessä koulussa :).

Eli ole aktiivinen, sinut muistetaan :).

äskeinen
hei, äsken laitoin sulle vastauksen.. Niin lisään vielä että laitoin meilillä ns. esittelykirjeen / kysymyksen että onko tulossa sijaisuuksia..

Varsinaiset hakemukset sitten laitoin tavallisella postilla tai meilillä - sen mukaan mitä pyydettiin..

Joo ja siis niitä meilikirjeitä laitoin varmaan 50-60 kouluun ja yhdestä tärppäs, mutta sepä riitti :).

Tsemppiä!!

Yhteistyössä