Onkos täällä ketään joka asuu kerrostalossa ja omistaa koiran?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koirakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koirakuume

Vieras
Eli tilanne tällänen.
Mulla ei ole koiraa,asun yksiössä kerrostalossa.Haaveena koira,ei iso mutta koira kuitenkin.Olen aina ollut sitä mieltä et koiran paikka ei ole kerrostalossa mutta nyt kuitenkin olen tätä miettinyt ja pohtinut ja en pääse ajatuksesta yli et koiran tahdon,olen aina tahtonut ja koira on ollutkin tosin silloin asuin vielä lapsuudenkodissa joten ihan eri tilanne.
En ole sitä koiraa juuri nyt ottamassa enkä yksiöön,tarkoitus keväällä etsiä kaksio. Ja kyllähän se koira kerrostalossa menee,tässäkin talossa kymmenkunta koiraa.

Mutta miten te joilla koira kerrostalossa hoidatte aamu pissitykset ym.Pikasestiko talon nurkalla vai menettekö ihan lenkille? itse herään joka aamu 5jälkeen ja 6 lähden töihin kun työt alkaa 7 aikaan.
Illalla toki menisin lenkille kunnolla.Ja tiedän kyllä mitä se vaatii,siis koiran pito.

Kertokaa kokemuksia:)

Me asuimme talonrakennusprojektimme ajan kerrostalokolmiossa (2aikuista, kaksi lasta, kissa ja labradorinnoutaja).
Kerrostaloasumisessa harmaita hiuksia aiheutti monikin asia, mutta ei kyllä koira :D
Kävimme aamulla enne töihinmenoa, iltapäivällä heti duunin jälkeen ja vielä ennen nukkmaanmenoa lenkillä.
Koiralle ei riitä, että se pääsee pisaalle talon nurkalle, vaan kyllä sen pitää saafa energiaa purettua heti aamusta ettei sitten keksi tehdä jäyniä työpäivän aikana.

No meillä on noustu vaan aikasemmin ylös ja lenkitetty koira(t).Riippuuhan se myös koirasta tarviiko pitkiä lenkkiä. Chihuahua tuskin innostuu tuntia kävelemään aamulla pakkasessa. Yleensä aamulla puolen tunnin lenkki, jos on nukuttu pommiin nii pissitys.

Lenkille heti aamulla niin koirakin saa puuhaa niin sen ei tarvi omin päin keksiä sitä yksin ollessaan esim. syömällä johtoja tms. Vaatii paljon aktiviteettia (sen kaksi lenkkiä ja lisäksi aivojumppaa) varsinkin jos ei oo paljon tilaa ympärillä ja joutuu olla useampia tunteja yksin. Ja tekee sullekin hyvää se lenkki, aamulle saa hyvän alun kun käy kamun kans viettämässä yhteistä aikaa :) Mutrta jos yksin asut, niin kannattaa realistisesti miettiä että kannattaako koiraa hankkia jos se joutuu olla 9 tuntia päivässä tai enemmän olla yksin. Ei se ole koiran arvoista elämää joutua vain odottamaan että millonkas se emäntä tulee kotiin.

Pentuparka jos päiväsi alkaa jo noin aikaisin. Älä ota koiraa vielä. Ota vaikka lainakoira ja koe mitä se on mennä ulos aamulla pakkasella ja sateella... ja katsella miten naapurit katsovat kieroon jos pissatat liian lähelle taloa ja et kerää kakkoja pussiin. Koira ulvoo päivät ja tuhoaa tavaroitasi. Kun tulet töistä väsyneenä, vastassa on rasavilli pentu jolle pitäisi antaa kunnon lenkki. Mutta kappas olet 40 asteen influenssassa ja vapisten yrität käyttää sitä nurkalla...

Nimenomaan sanoisin että aamuisin ei kyllä mitään kunnon lenkkiä ja aktiviteettia vaan käyttää vaan aamupissalla ja antaa jatkaa unia. Töiden jälkeen sitten kunnon tunnin-kahden aivotreeni ja virran purku :)

Meillä kaksi keski kokoista koiraa ja kerrostalossa asutaan, ei asuttu kun koirat hommattiin, mutta elämä heittelee :) Viedään koirat lyhyemmille lenkeille aamuin illoin ja päivällä pidempi. Moni naapuri näyttää kiertävän talon koiransa kanssa aamuin illoin ja kai siihen koira tottuu, mutta aika tylsää varmasti odotella koko päivä, lepäillä ja odotella lenkitystä jos on jo yön nukkunut. Kyllä koiran kanssa kerrostalossa elelee ihan yhtä mukavasti kuin missä tahansa muuallakin. Omakotitalossa asuvia tunnen monia joille koiran "lenkitys" on yhtä kuin päästää se vapaaksi hetkeksi omalle pihalle missä koira istuu paikallaan ja vääntää savet johonin pihan nurkkaan, eipä sekään niin liikunnallista ole. Mielipiteitä on yhtä paljon kuin ihmisiä! :)

Voi todellakin olla koira kerrostalossa. Kunhan mietit rodun tarkkaan. Ei mitään haukkujaa tai muuten hermoheikkoa, ääniä kun kuuluu rappukäytävästä. Meillä staffi ja erittäin passeli rotu kerrostaloonkin. Aamuisin pikkulenkki -koira tekee käskystä pissan ja kakan. Iltapäivisin pitkä lenkki -kenties vapaana oloa ym. Iltaisin pikkulenkki. Kotona aktiivista leikkiä ym kokoa ajan lähinnä lapsen toimesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Koiran elämää maalla;25166341:
Koiran paikka ei ole kerrostalossa!

no ei olekaan mutta kun elämä vei mut takasin kerrostaloon niin minkäs teet.Koira olis saanut ison pihan ja omakotitalon mutta eipä sitten saanutkaan.Tuskin tässä tulee oikeesti otettua koiraa koska yksin elelen nykyisin.Mutta toisaalta,ainakin tätä asiaa on jo nyt miettiny paljon ja tulen vielä miettimään koska en mä noin vaan ota sitä jos otan.