Onkos tää nyt ihan normaalia 6-7v juttelua? Huolestuttavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Meidän ekaluokkalainen kysyi, että onko huume myrkyllistä. Kertoi, että eskarilaispoika oli kertonut hälle, että oli syönyt kaksi pussillista leikkihuumetta ja nähnyt kaiken kolmena. Että jos sitä ottaa vaan sopivasti, niin ei siihen kuole :o

Olen nyt ihan äimänä, että tuollaistako nykyajan naperot keskustelee!! Vai onko tää eskarilainen kuullut jotain liikaa (kotona, isommiltaan, ??). Pitäiskö kysyä poikien opelta onkohan kaikki kunnossa?

lapset puhuu kaikesta mitä kuulee ympärillään puhuttavan, nyt pinnalla se porin huumekoulu.
ihan normaalia tuo on. Ainahan voit opellekin puhua, hehän siellä lspaten kanssa päivät ovat.

Ei meidän 6v tiedä kyllä tuosta Pori-jupakasta yhtikäs mitään...eikä kyllä varmaan osaisi kertoa yhtikäs mitään jos kysyisin hältä jotta mikä on huume. Jotta tarkkaavaisuutta ehkä kannattaisi enempi harjoituttaa kun on niitä pikkuisia lähellä kuuntelemassa korvat höröllä aikuisten juttuja.

tunnetko tämän eskarilaispojan? Muistan, kun kummityttöni oli eskarissa ja siellä oli tällaiset tehtävärastit ja yksi oli: Mitä tehdä jos näkee vaikka puistossa neuloja? Olisiko esim. heidän eskarissa ollut jotain tällaista ja pojalla sitten mielikuvitus ruvennut laukkaamaan...En tiedä, en tosiaan. Tietysti opettajalta kannattaa ehdottomasti kysyä, jos asia vaivaa. Onhan näitä huumeuutisia ollut taas joka paikka pullollaan ja pieni mieli saa siitäkin väännettyä vaikka minkälaista asiaa.

Meillä ei kotona ole koskaan puhuttu huumeista, eikä meidän poika ole sitä mistään kuullut, ei lue lehtiä eikä kuule uutisia. Asutaan ihan maalla, maalaiskylässä, eikä pojalla ole mitään yhteyksiä kaupunkilaisiin, eikä täällä varmasti ole koulussa puhuttu ainakaan alakoululaisille huumeista! Siksi olenkin täysin yllättynyt, mistä on kuullut -no koulussa tietenkin, mutta miksi? Mitä sille pitäisi vastata? Että ne on lääkkeitä, jotka väärinkäytettynä aiheuttaa sekavuustilan ja johtaa yliannostuksena kuolemaan, vai?

Itse olen kyllä puhunut lapsilleni huumeista, tai lähinnä ruiskuista, mutta sitä kautta huumeetkin ovat tulleet keskusteluun mukaan. Lapsille olen kertonut, että huumeilla saa pään sekaisin ja että niistä tulee riippuvaiseksi. Ja olen alleviivannut puheessani niitten vaarallisuutta, korostaen myös sitä ettei ruiskuihin saa mennä koskemaan, jos sellaisen näkisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras ap:
Meillä ei kotona ole koskaan puhuttu huumeista, eikä meidän poika ole sitä mistään kuullut, ei lue lehtiä eikä kuule uutisia. Asutaan ihan maalla, maalaiskylässä, eikä pojalla ole mitään yhteyksiä kaupunkilaisiin, eikä täällä varmasti ole koulussa puhuttu ainakaan alakoululaisille huumeista! Siksi olenkin täysin yllättynyt, mistä on kuullut -no koulussa tietenkin, mutta miksi? Mitä sille pitäisi vastata? Että ne on lääkkeitä, jotka väärinkäytettynä aiheuttaa sekavuustilan ja johtaa yliannostuksena kuolemaan, vai?

No ei kai tuo ikäinen tarvitse muuta tietoa, kuin sen, että huumeet on myrkkyä joista sairastuu ja joihin kuolee.

Periaatteessa on mahdollista, että jonkun perheen tuttu käyttää huumeita, ja lapselle on selitetty, että huumeisiin ei aina kuole. En tiedä maaseutujen kouluista, mutta jossakinhan ne huumeiden käyttäjien lapsetkin ovat koulussa.